Stygge motorsykkler
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Stygge motorsykkler
@jhn
Når det er sagt må det også sies at det ble gjort en heroisk innsats for å slokke brannen.
Her er en virkelig stygging.
Noe av det styggeste som er laget av motorsykler, BMW R71.
Ikke for at den er så stygg å se på, designet var vel underordnet funksjonen.
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Når det er sagt må det også sies at det ble gjort en heroisk innsats for å slokke brannen.
Her er en virkelig stygging.
Noe av det styggeste som er laget av motorsykler, BMW R71.
Ikke for at den er så stygg å se på, designet var vel underordnet funksjonen.
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Bosted: Nordkapp
Re: Stygge motorsykkler
Ja det er sant ... ingenting å si på innsatsen.Jompa skrev:@jhn
Når det er sagt må det også sies at det ble gjort en heroisk innsats for å slokke brannen.
Her er en virkelig stygging.
Noe av det styggeste som er laget av motorsykler, BMW R71.
Ikke for at den er så stygg å se på, designet var vel underordnet funksjonen.
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Skulle gjerne hatt en avvæpnet R71
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Stygge motorsykkler
Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet?Jompa skrev:<snip>
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
En av de få som virkelig kan holde flagget høyt i den perioden er Peugeot som sprengte sin egen fabrikk for at den ikke skulle kunn brukes av tyskerene.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Stygge motorsykkler
Ny avsporing.
Når du nevner Peugeot. Så har VW i alle år etter krigen hevdet at de fant opp folkevogna, en liten, rimelig bil som
de fleste kan ha råd til.
Faktum er at både, Peugeot, Citroen, Fiat m.fl hadde biler som lignet folkevogna både i størrelse og pris allerede lenge før krigen.
Om det ikke var biler for "alle", så var det vanlig med bil blant middelklassen i Frankrike, Storbrittania, Scandinavia, USA på slutten av tredvetallet.
Og Bobla kom ikke i produksjon før i 1948.
Når du nevner Peugeot. Så har VW i alle år etter krigen hevdet at de fant opp folkevogna, en liten, rimelig bil som
de fleste kan ha råd til.
Faktum er at både, Peugeot, Citroen, Fiat m.fl hadde biler som lignet folkevogna både i størrelse og pris allerede lenge før krigen.
Om det ikke var biler for "alle", så var det vanlig med bil blant middelklassen i Frankrike, Storbrittania, Scandinavia, USA på slutten av tredvetallet.
Og Bobla kom ikke i produksjon før i 1948.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Stygge motorsykkler
Håper du ikke drar en sammenligning til Det Norske Arbeiderparti her nå ?? For hvis du gjør det bør du lese deg opp en smule på krigshistorie og historie generellt. Ikke det at jeg stemmer AP, men håper du kun oversatte teksten NSDAP :)poulet_cavalier skrev:Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet.Jompa skrev:<snip>
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Forløperen til AP var så langt fra facismen du kan komme, noe selv Kong Håkon innså første gangen han ba AP om å danne regjering. Høyresiden skalv i buksene på 20 tallet når Kong Håkon gjorde plikten sin. Nok om dette tema :)
Nå ble det laget mye spennende i Tyskland lenge før NSDAP kom til makten, Tyskland har alltid hatt gode håndverktradisjoner hvilket gjorde landet til ganske innovativt mht mekanikk og gode mekanikkere og begynnelsen av forige århundre var intet unntak. Blant annet revlusjonerte Ing Hr Schnurle måten man portet diesel båtmotorer på.Og DKW dyttet dette rett inn i motorsykkelproduksjonen sin for racing som et lite historisk eksempel , Jeg er riktignok litt tyskofil...men her en en litt snål sak..som var noe helt rått når den kom. Dere som trodde at Kawasaki var blant de som var innovative med H2 burde jo lese om disse modellene med ladepumpe :) DKW sin versjon av H2
Som dere veit er jo totaktere mye mere effektive en vanlig 4 takt da du får høyere virkningsgrad logisk nok. Når du setter på "turbo" på dette eller en kompressor blir det ganske heftig
DKW 2 stroke med den berømte ladepumpe.. 250 ccm
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Barbarozza den 02 mar 2015, 22:05, redigert 1 gang totalt.
Memento mori
Re: Stygge motorsykkler
Bommet du på en tast Jompa? Bobla kom vel i produksjon fra 1938.
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Bosted: Oslo
Re: Stygge motorsykkler
Ja jo, pottene ser baaad ut, men nebbet i front passer med linjene til resten av sykkelen! :)LordShaft skrev:Dette sier du bare for at du er KTM mannSnikendeugle skrev: Syns denne faktisk er ganske kul jeg :)![]()
Denne sykkelen ser jo ikke ut. Se de pottene bak? dette trodde jeg først var en spøk, helt til jeg googlet det litt
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Stygge motorsykkler
Det som er et utrolig paradoks her at den som kanskje designet bobla en kar med navnet Jozef Ganz var jødiskÆljen skrev:Bommet du på en tast Jompa? Bobla kom vel i produksjon fra 1938.
Det tipper jeg ikke var særlig poppis på den tiden
Memento mori
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Bosted: Asker
Re: Stygge motorsykkler
Ingen sammenligning med norsk AP. Men må jeg virkelig lese mer historie?Barbarozza skrev:Håper du ikke drar en sammenligning til Det Norske Arbeiderparti her nå ?? For hvis du gjør det bør du lese deg opp en smule på krigshistorie og historie generellt. Ikke det at jeg stemmer AP, men håper du kun oversatte teksten NSDAP :)poulet_cavalier skrev:Tenker du på hva den ble brukt til av det tyske arbeiderpartiet på '30 og '40 tallet.Jompa skrev:<snip>
Men hensikten med sykkelen var bare stygg.
Forløperen til AP var så langt fra facismen du kan komme, noe selv Kong Håkon innså første gangen han ba AP om å danne regjering. Høyresiden skalv i buksene på 20 tallet når Kong Håkon gjorde plikten sin. Nok om dette tema :)
Nå ble det laget mye spennende i Tyskland lenge før NSDAP kom til makten, Tyskland har alltid hatt gode håndverktradisjoner hvilket gjorde landet til ganske innovativt mht mekanikk og gode mekanikkere og begynnelsen av forige århundre var intet unntak. Blant annet revlusjonerte Ing Hr Schnurle måten man portet diesel båtmotorer på.Og DKW dyttet dette rett inn i motorsykkelproduksjonen sin for racing som et lite historisk eksempel , Jeg er riktignok litt tyskofil...men her en en litt snål sak..som var noe helt rått når den kom. Dere som trodde at Kawasaki var blant de som var innovative med H2 burde jo lese om disse modellene med ladepumpe :) DKW sin versjon av H2
Som dere veit er jo totaktere mye mere effektive en vanlig 4 takt da du får høyere virkningsgrad logisk nok. Når du setter på "turbo" på dette eller en kompressor blir det ganske heftig
DKW 2 stroke med den berømte ladepumpe.. 250 ccm
Fra wikipedia:
"Nazismen er uløselig knyttet til sin formgiver og fører, Hitler. Den hadde like fullt forgjengere i Østerrike og Tyskland. I 1904 stiftet tyske arbeidere i Trautenau (nå Trutnov i Tsjekkia) Deutsche Arbeiterpartei (Tysk Arbeiderparti), DAP, for å forsvare sine interesser mot billig tsjekkisk arbeidskraft som drev streikebryteri. Tilhengerne begynte snart å kalle seg nasjonalsosialister.[1]
Sent i 1918 ble det ekstremt antisemittiske Deutschsozialistische Partei (DSP, Tysk-sosialistisk parti) stiftet. Det hadde en kort blomstringstid under ledelse av læreren Julius Streicher før det i 1922 ble oppløst; Streicher og en rekke andre partimedlemmer gikk over til Hitlers parti.
I januar 1919 ble det som senere ble Hitlers naziparti stiftet i München, med samme navn som partiet i Trautenau 15 år før. Hitler selv meldte seg inn i partiet sent i 1919. I 1920 skiftet det navn til Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei, NSDAP. Tysklands nederlag i 1. verdenskrig bidrog sterkt til partiets fremgang."
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Stygge motorsykkler
Nei, prototypen og en liten serie ble produsert i 1938.Æljen skrev:Bommet du på en tast Jompa? Bobla kom vel i produksjon fra 1938.
Så ble fabrikken opptatt med å lage Kubelwagen og Shwimmwagen ( sikkert ikke stavet riktig) for Whermacht fra 1939 og til produksjonen
stoppet opp en gang mot slutten av krigen.
VW-fabrikken ble bygd opp igjen av amerikanerne etter krigen, og bydd frem til flere av de store bilprodusentene, både franske, engelske og amerikanske.
Men ingen ville ha den, så den vesttyske staten ble eier, eller største eier ? Husker ikke helt, og om staten enda eier VW vet jeg ikke.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Stygge motorsykkler
Har VW laget motorsykler ?
Vet ikke, men det er laget utallige triker med VW-motor og bakaksling.
Her er etpar:
Vet ikke, men det er laget utallige triker med VW-motor og bakaksling.
Her er etpar:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Stygge motorsykkler
Skal ikke ødlegge denne tråden, men det ble produsert 630 bobler/kdf (Hitler announced the Volkswagen's new name the KdF-Wagen (Kraft durch Freude-strength
through joy car)) før krigen startet.
Så det offisielle årstallet er 1938
through joy car)) før krigen startet.
Så det offisielle årstallet er 1938
- Jompa
- Innlegg: 7211
- Registrert: 08 jan 2011, 14:52
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
- Bosted: Alta
Re: Stygge motorsykkler
Se her, Barbarozza, og alle andre som måtte være interressert i spesielle mc-er.
http://www.odd-bike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.odd-bike.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
Re: Stygge motorsykkler
HD lager mye fint. Og vanligvis liker jeg HD, de er veldig fine å se på.
Så denne her i Korea i sommer og den ser helt feil ut i mine øyne.

Det direkte latterlig ut når han lille asiaten som kjørte strakk seg opp til hendlene.
Så denne her i Korea i sommer og den ser helt feil ut i mine øyne.

Det direkte latterlig ut når han lille asiaten som kjørte strakk seg opp til hendlene.
Sist redigert av JohnnyTh den 03 mar 2015, 12:17, redigert 2 ganger totalt.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Re: Stygge motorsykkler
JohnnyTh skrev: