Oi, den var lekker...AJ skrev:Super Ténéré er absolutt en spennende og interessant sykkel!
Men det er også nye Caponord Rally:
Men om den greier å hevde seg i konkurransen med Yamaha'en og de andre fra hjemlandet, nabolandet og ikke minst den markedsledende fra Tyskland, gjenstår å se...
Den store forumtråden om adventure motorsykler og tureventyr MC'er!
-
- Innlegg: 471
- Registrert: 01 nov 2009, 16:10
- Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM !
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- Bjerknez
- Innlegg: 23148
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
- Sted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Likte denne langt bedre enn Aprilia'n vertfallAJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM !
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Den har jo blitt "Beemerfeit" på tanken, jo! :<
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
AJ skrev:Et råskinn av en reiseenduro/eventyr/allroad-sykkel fra KTM !
Klar i 2015?
Tipper denne vil gjøre vei i vellinga her i landet
Mer info her:
https://blog.ktm.com/world-premiere-ktm ... rmot-2014/
“enough is never enough" 160 hp, 150 Nm :-) :-)
...når man nærmer seg de 50, så er det jo på sin plass i si "...hva skal man med det"....men, så lenge gutten lever i mannen, og han har gode levevilkår slik som hos meg..... så sier jeg bare Yesss...nå begynner det og ligne noe
Kan jo bli spennende å lese hva som blir sagt og skrevet etter hvert som testene kommer, men det som imponerer meg i denne sammenhengen er hvordan KTM klarer og gjøre det så bra som det gjør uten for asfalten samtidig som de begeistrer slike som meg....
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Uten kardang og enkeltsving så er det uinteressant.
Aldri mer kjedespray !!
Aldri mer kjedespray !!
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- Snikendeugle
- Innlegg: 3617
- Registrert: 10 apr 2013, 19:32
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 38054
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Sted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Det er nok effekttap men hvor stort det er vet jeg ikke. Får dra fram denne videoen igjen daSnikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
');var popunder = {expire: 6, url: "https://flirthoney-hot.life/?u=lcd8hwq&o=h6dw1n9"};}
Liten pris å betale for å slippe greaseklumpen ved framdrevet etter min mening. Enkeltsving er også veldig kjekt å ha.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- poulet_cavalier
- Innlegg: 1272
- Registrert: 25 feb 2012, 21:55
- Motorsykkelen din: R1200GS
- Sted: Asker
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nebbet på GS er en filleting etter min mening - skjønner ikke hvorfor det engasjerer så mye :-)AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Sykkel uten nebb blir jo litt sånn her:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
FLICKR: https://www.flickr.com/photos/132823894@N04/
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
Be silent, or say something better than silence
-Pythagoras
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
AJ skrev:Nebb-fri og med 30 liters tank.
Jo'a... kan fort bli en aktuell kandidat ved senere sykkelbytte, dette :-)
Imponerende konstruksjon, uten nebb, og stor tank, Ja, ......men aktuell kandidat ... :-) ...Nei det blir å dra den litt for langt...
- jhn
- Innlegg: 3791
- Registrert: 11 mai 2009, 03:53
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
- Sted: Nordkapp
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Nåja, ikke så veldig stort. Det sies vel at tapet pr vinkeldrev er 3-4%.Snikendeugle skrev:Kardang er en fin måte å ha stort effekttap på! Da blir det neppe noen Multistrada utfordrer ut av det :)
- Flanker
- Innlegg: 1530
- Registrert: 19 apr 2013, 09:02
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Sted: Berger, Svelvik
- Kontakt:
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Meget snasen sykkel! Hvor la jeg den Lotto-kupongen igjen...
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Sted: Oslo
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Synes ikke den var stygg, men fikk meg til å tenke på
barndommers Jul med tegnefilmen Roadrunner (Stankelbein og ulven).
Skulle nå gjerne hatt kardang på den jeg da
barndommers Jul med tegnefilmen Roadrunner (Stankelbein og ulven).
Skulle nå gjerne hatt kardang på den jeg da
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel )
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- SuperMorten
- Innlegg: 5292
- Registrert: 03 mar 2012, 04:23
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
- Sted: Åsgårdstrand
Re: MCsidens store tråd om eventyr/adventure- og reiseenduro
Helt enig Ang effekttap, så spiller det veldig liten rolle etter min mening. Er som regel nok krefter i massevispoulet_cavalier skrev:Uten kardang og enkeltsving så er det uinteressant.
Aldri mer kjedespray !!
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km