Det var nesten at jeg fikk dårlig samvittighet, men bare nesten :-)å . Jeg kjenner igjen problemet med tlf og brett, så jeg tror gjerne på den forklaringen. Jeg har ikke et øyeblikk trodd at du har endret sitatet med hensikt. Min kommentar var ment som en fleip, og håper den ble forstått slik. Beklager hvis den viser seg å fungere som "brensel" Jeg synes ikke den saken er værdt noen flere tankerBringisen skrev:Hehe , morsomt at du sier akkurat det der. De første sekundene etter at jeg leste det med "unnskyldning" tok det litt fyr. Men når jeg fikk tenkt meg om, så kan det jo sees på som en unnskylding hvis jeg gjorde sitatendringen, selv om det var uforskyldt.jhn skrev:Om Bringisen er en konfliktsøker ... men det er han vel ikke, han er jo bergenser ... så vil han kanskje protestere kraftig på at dette er en unnskyldning ... så har vi det gående igjenDrGreve skrev:Både forklaring og unnskyldning er akseptert... og jeg var bare sint en liten time :)Bringisen skrev:På bakgrunn av den grove anklagen fra Dr.Greve , der han beskylder meg for å bedrive barnsligheter ved å endre sitatet med et ord "ikke".
Å forandre sitater er noe jeg tar sterk avstand fra , selv om jeg vet at det har forekommet. Å kutte ut deler av et sitat er greit når man kun vil besvare en del av et sitat.
Derfor har jeg brukt mesteparten av fritiden i dag for å finne ut hva som kan ha hent. Hvis jeg ser bort fra at noen andre eller Dr.Greve selv har endret sitatet. Noe jeg understreker at jeg ikke tror , så er det et mysterium.
Jeg har til og med snakket med en flink dataguru på it avdelingen i vårt firma , og han mener at det ikke er så mange muligheter for å endre sitatet.
Det han spurte om var hvor jeg foretok innlegget , om det var fra PC , nettbrett eller mobiltelefon. Jeg brukte i dag min mobiltelefon av typen Samsung Galaxy SIII.
Når man er på dette forumet og flere andre så hender det at tastaturet tar så stor plass på skjermen at kun halve skjermen er til å skrive på. Er man da litt for klåfingret å trykker feil , så flytter kursoren (den streken man skriver med) til dit man trykker med fingeren. Hvis man da tilfeldigvis trykker på sitatfeltet, begynner kursoren å skrive midt i sitatet![]()
Kollegaen min viste meg dette på telefonen og jeg ser at dette kan være en risiko. Jeg har merket at kursoren av og til flytter seg opp i teksten , men har da alltid flyttet den ned igjen slik at setningen kan fortsettes.
Dette er eneste naturlige forklaringen jeg har på sitatendringen , og jeg vil ikke ha det på meg at jeg er en som endrer sitatene.![]()
Men jeg har forståelse for Dr.Greve sin reaksjon , selv om jeg synes kommentaren var litt forhastet og krass i første omgang. Men Dr.Greve er Nordlenning og jeg er Bergenser så jeg forstår.
Jeg håper dette nå er avklart og at jeg ikke blir stemplet som en forbryter , for det vil jeg ha meg frabedt. Og at vi kan fortsette tråden som nå ser ut å komme på rett spor
Jeg vet ikke en gang om det jeg skrev som mulig forklaring var tilfellet , dette var det en it-guru som tipset meg om. Heretter kommer jeg uansett ikke til å bruke mobiltelefon eller Ipad når jeg skal sitere noen......sånn i tilfellet.
På bakgrunn av at verken jeg eller Dr.Greve har bidratt til noe konstruktivt etter at jeg annonserte mitt forslag til "Den beste sykkelen", var tanken å droppe å svare noe surt tilbake til Dr.Greve.
Det ville bare være å kaste bensin på glørne igjen , men i og med jeg svarer deg på dette nå, så er det vel allerede fyr på bålet regner jeg med. Frekk vil jeg nok kunne bli kalt og jeg får nok skylden for dette også.
Selv om det kan være morsomt for noen , så mener jeg at nok er nok. Jeg vil forsøke å bidra til at vi holder oss til tråden etter dette. Jeg håper Dr.Greve synes det samme og ønsker han og alle andre et riktig godt nytt år , og takker for det gamle.
Forøvrig synes jeg både du og Greven har bidratt med mye konstruktivt, selv om det til tider har blitt litt hett ... Vi tåler det