Ahaa... da blir det jo straks bedre jaTerjek skrev: 20 des 2017, 07:13 Her kan det ikke bli "feil" side når det er en på hver side om man ser på andre bilder

Ahaa... da blir det jo straks bedre jaTerjek skrev: 20 des 2017, 07:13 Her kan det ikke bli "feil" side når det er en på hver side om man ser på andre bilder
Jo vanligvis. Men her er det 2.Bjerknez skrev: 20 des 2017, 01:12Den der så slett ikke dum ut.Canutus skrev: 19 des 2017, 14:27For ett smykke av en MCAJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:
Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en![]()
Men føler på en måte at potta er på "feil" side... Er ikke den vanligvis på den andre siden?
Jeg så ikke absolutt hele videoen, men opplever vel ikke denne noe værre enn andre motorsykkel launchere?Juicebox skrev: 06 feb 2018, 03:17 Sikkert en upopulær mening, men herregud for en pumpa opp og flau launch event av Triumph. De er sikkert flinke med hva de gjør og syklene er gode de, men her prøvde de for hardt syns jeg. Usikker om jeg greide å uttrykke meg riktig her, men syns det var for mye og flaut bare
Hoff, gyselig! Mye pling plong, brunt og fæltCanutus skrev: 19 des 2017, 14:27For ett smykke av en MCAJ skrev: 19 des 2017, 13:23 Voldsomme Midalu er en ting som åpenbart kommer om ikke lenge. Men flytter man litt om på noen av bokstavene dukker det opp en svært så særegen franskmann, nemlig Midual. som i likhet med Midalu har holdt på med å utvikle en modell som nå begynner å se ferdig ut:
Mer info og massevis av detaljbilder her:
http://www.midual.com/unique/?lang=en![]()
Ikke noe mer cringe-worthy enn andre launches vil jeg si. De skal jo alltid hype opp litt, det er jobben deresJuicebox skrev: 06 feb 2018, 03:17 Sikkert en upopulær mening, men herregud for en pumpa opp og flau launch event av Triumph. De er sikkert flinke med hva de gjør og syklene er gode de, men her prøvde de for hardt syns jeg. Usikker om jeg greide å uttrykke meg riktig her, men syns det var for mye og flaut bare
Ref Trippel-eksos/innsugs-lyd så synes jeg denne kompressor-drevne Benellien fra Evotech er kul , spesielt på bane fra 1:10Juicebox skrev: 06 feb 2018, 08:52 Hehe ja, blir som oftest litt for mye av det gode. Føler at utseende på disse er at enten så hater du det eller så elsker du det. Aldri skjønt meg på insektlykta og de store pottene under baksetet.
Forresten, du må se når de sammenligner eksoslyden på fjorårets modell med de to nye modellene. Hvordan han fyren tvinger publikummerne til å juble sånn. Fantastisk.
Gjenstår kun display, kanskje bremser så hadde det vært mye vanskeligere å velge mellom Street Triple og MT-09 :)kjellv skrev: 06 feb 2018, 22:18 Førstkommende lørdag, 10.02.18 er Europalansering av Yamaha MT-09 SP for de som er interessert. De fleste Yamahaforhandlere i hele Europa lanserer denne samtidig. Foreløpig kun vist fram på messer, Eicma og Gøteborg. Den blir også vist fram i Porsgrunn denne helga.
MT-09 kom i ny utgave i fjor, kommer nå i SP-utgave. Den skiller seg først og fremst ut med påkostede dempere. Bak er det en fulljusterbar demper fra Øhlins, foran er det KYB-dempere som også er fulljusterbare. Både kompresjon og returdemping kan justeres, selvfølgelig også fjærforspenn.
Den leveres kun i en farge, Silver Blue Carbon. Prisen er kun 11000 dyrere enn standardutgave, men her er det mye dempere for pengene.
Som forhandler kan vi ikke si annet enn at vi gleder oss veldig til Lørdag. Vårt eksemplar er under klargjøring på verkstedet nå, og trilles inn i butikken først på fredag kveld.
https://www.youtube.com/embed/ptFqqUj1-bw
Her, fra Eicma:
DSC_1051.JPG
Absolutt ikke verst! fine farger er det også :)kjellv skrev: 06 feb 2018, 22:18 Førstkommende lørdag, 10.02.18 er Europalansering av Yamaha MT-09 SP for de som er interessert. De fleste Yamahaforhandlere i hele Europa lanserer denne samtidig. Foreløpig kun vist fram på messer, Eicma og Gøteborg. Den blir også vist fram i Porsgrunn denne helga.
MT-09 kom i ny utgave i fjor, kommer nå i SP-utgave. Den skiller seg først og fremst ut med påkostede dempere. Bak er det en fulljusterbar demper fra Øhlins, foran er det KYB-dempere som også er fulljusterbare. Både kompresjon og returdemping kan justeres, selvfølgelig også fjærforspenn.
Den leveres kun i en farge, Silver Blue Carbon. Prisen er kun 11000 dyrere enn standardutgave, men her er det mye dempere for pengene.
Som forhandler kan vi ikke si annet enn at vi gleder oss veldig til Lørdag. Vårt eksemplar er under klargjøring på verkstedet nå, og trilles inn i butikken først på fredag kveld.
https://www.youtube.com/embed/ptFqqUj1-bw
Her, fra Eicma:
DSC_1051.JPG
Fin sykkel dette, synes den er blitt bedre og demperne er jo spesielt stas. Synd presentasjonen ble litt ødelagt av at det var Anne Anka som hadde den menkjellv skrev: 28 feb 2018, 23:37 Ny Yamaha MT-07 underveis..
Om ca en måned har vi den i butikken, det blir stas![]()
Første generasjon MT-07 har fått en grundig facelift i år. Kortere tank, romsligere sittestilling, bedre baksete, ny frontlykt, ny framskjerm, nye dempere foran og bak m.m.
Motorpressen har nå fått testet den i Marbella/Spania.
https://www.mcavisa.no/single-post/2018 ... erte-MT-07
Her presentert av Peter Chadvick hos Yamaha Motor Scandinavia
Det er helt sant. Er noe med det å juster Choken før jeg skal starte min 20 år gamle doning. hehe..Ronning skrev: 02 mar 2018, 23:12 Mye interessante nyheter som som kommer. Men jeg er så kjedelig at jeg fortsatt liker min gammeldagse mc med forgassere og null elektroniske hjelpemidler. For første gang i mc-livet har jeg ingen anelse om hva jeg skulle byttet til hvis/når det var aktuelt. Litt godt å ha det slik og :)
Hei jeg er glad i det gamle og rundt det så fins det et hav av drømme mc er men det skal holdes i orden og skruing er ikke noe som ligger meg nært- psoriasis i henda stopper det- derpå er ting som går bra være seg 40hk eller 140 hk en sak som ikke skal styre meg ja jeg har noen slitasjeskader å så for meg er Comfort også på sin plass til en vis grad - Sittet på en del på stivramme gjennom tiden å det nøttar ikke lenger nå. Se å nyt del gleden med andre være seg det ene eller det andre vi kan jo ikke stoppe opp i utviklinga men historien bak mye er dumt å glemmeElruts84 skrev: 02 mar 2018, 23:33Det er helt sant. Er noe med det å juster Choken før jeg skal starte min 20 år gamle doning. hehe..Ronning skrev: 02 mar 2018, 23:12 Mye interessante nyheter som som kommer. Men jeg er så kjedelig at jeg fortsatt liker min gammeldagse mc med forgassere og null elektroniske hjelpemidler. For første gang i mc-livet har jeg ingen anelse om hva jeg skulle byttet til hvis/når det var aktuelt. Litt godt å ha det slik og :)
Det er liksom noen generasjoner. Den gode gamle og den moderne nye. Det er flotte sykler de nye også. Råtøffe sykler med mye power. Men de gamle som har "standard" eletriske koblinger er noe eget hehe
Elruts
Hm...kjellv skrev: 01 apr 2018, 19:04 Trodde du totakteren var død? I så fall: Tro om igjen!
https://www.mcavisa.no/single-post/2018 ... okyomessen