Gå til førsteinnlegget, rediger tittelen i den, så dukker det opp ved neste svar :) Best å redigere det først, så lage sin nye postOlav K skrev: OG.. kan noen fortelle meg hvordan jeg kan legge til tekst i overskriften på bloggen her???.
f.eks "Kant1ns kjøreblogg-- Bergenstur med shopping"
Det har jeg aldri funnet ut av
Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende
- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Re: Kant'1ns kjøreblogg
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
jongsanim skrev:Gå til førsteinnlegget, rediger tittelen i den, så dukker det opp ved neste svar :) Best å redigere det først, så lage sin nye postOlav K skrev: OG.. kan noen fortelle meg hvordan jeg kan legge til tekst i overskriften på bloggen her???.
f.eks "Kant1ns kjøreblogg-- Bergenstur med shopping"
Det har jeg aldri funnet ut av

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Har disse skoene selv, dog uten goretex, men de er utrolig god på foten. Bare vær oppmerksom på at de kan begynne å knirke litt når du går, etter litt brukt. Spray litt WD-40 nedi den beskytteren som er bak på helen, så er det problemet løst. Eller siden du har goretex, gi de en grundig vask av og tilOlav K skrev:
Og så blei det ett par nye kjørestøvler på meg, TCX ettellerannet, men med goretex, og en for min del, utrolig god passform på foten. Gleder meg til å prøve de på tur.

- Olav K
takk for det, Lordshaft! Jeg skulle egentlig ikke ha noe, men du veit, Terje er flink å selge. Han har lært litt hos "sydenselgere" med sin egen vri på "special price for you my friend"LordShaft skrev:Har disse skoene selv, dog uten goretex, men de er utrolig god på foten. Bare vær oppmerksom på at de kan begynne å knirke litt når du går, etter litt brukt. Spray litt WD-40 nedi den beskytteren som er bak på helen, så er det problemet løst. Eller siden du har goretex, gi de en grundig vask av og tilOlav K skrev:
Og så blei det ett par nye kjørestøvler på meg, TCX ettellerannet, men med goretex, og en for min del, utrolig god passform på foten. Gleder meg til å prøve de på tur.

- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg---"Legg i handlekurv" og kjøreabstin
Siden man befinner seg evig langt unna sine kjære, er det ikke fritt for at hjemlengselen vokser seg stor når man veit hvordan sola skinner der hjemme.
Da blir det lett at man får litt "legg i handlekurv-syndrom", så i natt bestillte jeg meg nytt visir til hjelmen og div. smågodt fra Rizoma, bremseveskebeholdere og slikt :)
Bremseveksebeholderne kommer i "gold" finish, det skal bli fint å få vekk plastbeholderen framme på styret. Så sikler jeg på nye speil men klarer ikke å bestemme meg.... det skal ikke være enkelt.
Drar hjem fra riggen torsdag morgen. Gleder meg til fredag... kjøretur. I need my fix :-)å :-)å
Da blir det lett at man får litt "legg i handlekurv-syndrom", så i natt bestillte jeg meg nytt visir til hjelmen og div. smågodt fra Rizoma, bremseveskebeholdere og slikt :)
Bremseveksebeholderne kommer i "gold" finish, det skal bli fint å få vekk plastbeholderen framme på styret. Så sikler jeg på nye speil men klarer ikke å bestemme meg.... det skal ikke være enkelt.
Drar hjem fra riggen torsdag morgen. Gleder meg til fredag... kjøretur. I need my fix :-)å :-)å
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Endelig på hjul igjen
Fin tur i dag,
kom hjem fra jobben seint torsdag kveld, og etter 14 dager nattskift var jeg grytidlig våken. Dessverre er det fortsatt bikkjekaldt om morran så jeg drøyde til kl 1030 før jeg rulla fram sykkelen, og tok turen inn til Odda for å hente posten og se til husene mine.
Nydelig strålende sol men kaldt i skyggene, men det går bra :-)
Tok en omvei til Odda og enda en omvei tilbake til Dimmelsvik. I praksis er det snakk om "Folgefonna rundt"
Veiene fra Jondal mot Utne har jeg brukt store ord på før. De er bare herlige. Gleder meg til litt mer varme i lufta.. hører dere..værguder?
I Etne var det deilige temepraturer og like deilige småveier ut til Skånevik.
Fergje over fjorden og vips var man i Kvinnherad igjen:)
Blir aldri lei av veibiten fra Utåker og heim til Dimmelsvik.... er heldig som bor her. Heldig OG klok
Blei dessverre ingen bilder i dag men ruta såg omtrent sånn ut :)
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
kom hjem fra jobben seint torsdag kveld, og etter 14 dager nattskift var jeg grytidlig våken. Dessverre er det fortsatt bikkjekaldt om morran så jeg drøyde til kl 1030 før jeg rulla fram sykkelen, og tok turen inn til Odda for å hente posten og se til husene mine.
Nydelig strålende sol men kaldt i skyggene, men det går bra :-)
Tok en omvei til Odda og enda en omvei tilbake til Dimmelsvik. I praksis er det snakk om "Folgefonna rundt"

Veiene fra Jondal mot Utne har jeg brukt store ord på før. De er bare herlige. Gleder meg til litt mer varme i lufta.. hører dere..værguder?

I Etne var det deilige temepraturer og like deilige småveier ut til Skånevik.
Fergje over fjorden og vips var man i Kvinnherad igjen:)
Blir aldri lei av veibiten fra Utåker og heim til Dimmelsvik.... er heldig som bor her. Heldig OG klok

Blei dessverre ingen bilder i dag men ruta såg omtrent sånn ut :)
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... !3e0?hl=no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg---Endelig på hjul igjen
Mandag 7. april.
Ny fin dag med ny fin tur. Varmere i været og jeg satset på et hakk mindre bekledning da det var tosifret på gradestokken :-)
Vi hadde litt mindre disponibel "leketid" idag, men Znirln og jeg la en plan, og drog i to tida innover fjorden, mot Jondal.
Det blei mye den samme turen jeg hadde på fredag, men med en shortcut fra Håland til Skånevik for å rekke fergja.
Det var jo faktisk trafikkdirigering/kolonne tre ganger på turen, (ingen på fredag!) og ved den siste fikk jeg nesten et bittelite infarkt, da mannen som stod der og vifta med en pingpong rackert, kunne fortelle at det var stengt til 1740.
Det betydde at vi kun hadde et kvarter igjen til fergja fra Skånevik. Nå slapp han oss forbi ett par minutter tidligere, så vi rakk fergja med god margin.
En velsmakende hotdog i kafeen er standard, og etterpå var det raka veien hjem igjen til "mors gryter"
Fint å kjøre sykkel i noen timer og komme hjem til varm middag:)
Hadde planer om å filme litt i går siden det var sol og fint, men selvsagt tok GoProen kveld akkurat da. Nå har jeg fått oppdatert softwaren og den ser ut til å funke bra
Kanskje det blir nye muligheter i morgen?:)
Når fyllte du sist på en FjordOil pumpe??
Fra en liten pause i Herand, der jeg prøvde å ordne GoProen
Straks klar for siste etappe:)
Da blei det 25 mil i går mandag, og drøye 28 på fredag.
Ny fin dag med ny fin tur. Varmere i været og jeg satset på et hakk mindre bekledning da det var tosifret på gradestokken :-)
Vi hadde litt mindre disponibel "leketid" idag, men Znirln og jeg la en plan, og drog i to tida innover fjorden, mot Jondal.
Det blei mye den samme turen jeg hadde på fredag, men med en shortcut fra Håland til Skånevik for å rekke fergja.
Det var jo faktisk trafikkdirigering/kolonne tre ganger på turen, (ingen på fredag!) og ved den siste fikk jeg nesten et bittelite infarkt, da mannen som stod der og vifta med en pingpong rackert, kunne fortelle at det var stengt til 1740.
Det betydde at vi kun hadde et kvarter igjen til fergja fra Skånevik. Nå slapp han oss forbi ett par minutter tidligere, så vi rakk fergja med god margin.

En velsmakende hotdog i kafeen er standard, og etterpå var det raka veien hjem igjen til "mors gryter"

Hadde planer om å filme litt i går siden det var sol og fint, men selvsagt tok GoProen kveld akkurat da. Nå har jeg fått oppdatert softwaren og den ser ut til å funke bra

Når fyllte du sist på en FjordOil pumpe??

Fra en liten pause i Herand, der jeg prøvde å ordne GoProen
Straks klar for siste etappe:)
Da blei det 25 mil i går mandag, og drøye 28 på fredag.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Gromtur!
Grått og trist på morran men så skein det opp.
Znirln var som vanlig "på" og ville ut.... men hvem kan vel motsi han på en slik dag??
Det var litt knapt med tid for å rekke fergja fra Sydnes, men det BURDE gå....dessverre for oss var det kolonne i Halsnøy-tunnelen pga vegarbeid, og dermed gikk det masse ekstra tid... tror vi hadde maks 30km/t igjennom der. Men så sneik vi oss forbi køen, og rakk fergja med minste margin.
Denne fergjeturen er nydelig, og vi ankom Utbjoa både mette og utørste.
Og som vanlig er veien mellom Utbjoa og Isvik en ca 25 minutter lang nytelse...mmmmm
Etterpå blei det noen mil langs E134, før vi svingte av på Håfoss og koste oss langs bygdavegen til Stødle Kirke. Vdere langs Etnefjorden og langs Skåneviks-stranda, forbi selve Skånevik og opp til Håfoss. Znirln satt og lo hele veien og hørtes NESTEN ut som Jan Erik Larsen når han var med og fløy F-16....... Så inn igjen på E134 for en liten gjestevisitt, før vi svingte av hovedveien og inn på gamle Åkrafjordveien, over gamle Trolljuv bru og så videre inn fjorden til en liten pause ved Langfoss Deretter var det å kose seg opp gamlevegen i Rullestadjuvet. Knallfint å kjøre her, det virket som om vegvokterne har gjort en formidabel jobb med å rydde stein og pas og skitt langs de gamle vegene i vår. Det var strøkent
Veien ned til Odda og videre ut til Dimmelsvik er jo kjent "vare". Klokka passerte 19 og det blei litt skarpere luft, men hadde en liten "pit stop" hos Feieren og kikket på hans "nye" Tiger 1050. Lekker sykkel
Dagens skuffelser var at bakdekket mitt er ferdig etter kun 4800km (Pirelli Corsa Rosso) og at det nye überkule iridiumvisiret mitt ikke passet
Men FIN tur likevel med ca 280 km på telleren....mmmmmmm straks 2000 km hittil i år :-)å :-)å
Dagens rute
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... 954299!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
Znirln var som vanlig "på" og ville ut.... men hvem kan vel motsi han på en slik dag??

Det var litt knapt med tid for å rekke fergja fra Sydnes, men det BURDE gå....dessverre for oss var det kolonne i Halsnøy-tunnelen pga vegarbeid, og dermed gikk det masse ekstra tid... tror vi hadde maks 30km/t igjennom der. Men så sneik vi oss forbi køen, og rakk fergja med minste margin.
Denne fergjeturen er nydelig, og vi ankom Utbjoa både mette og utørste.

Etterpå blei det noen mil langs E134, før vi svingte av på Håfoss og koste oss langs bygdavegen til Stødle Kirke. Vdere langs Etnefjorden og langs Skåneviks-stranda, forbi selve Skånevik og opp til Håfoss. Znirln satt og lo hele veien og hørtes NESTEN ut som Jan Erik Larsen når han var med og fløy F-16....... Så inn igjen på E134 for en liten gjestevisitt, før vi svingte av hovedveien og inn på gamle Åkrafjordveien, over gamle Trolljuv bru og så videre inn fjorden til en liten pause ved Langfoss Deretter var det å kose seg opp gamlevegen i Rullestadjuvet. Knallfint å kjøre her, det virket som om vegvokterne har gjort en formidabel jobb med å rydde stein og pas og skitt langs de gamle vegene i vår. Det var strøkent

Veien ned til Odda og videre ut til Dimmelsvik er jo kjent "vare". Klokka passerte 19 og det blei litt skarpere luft, men hadde en liten "pit stop" hos Feieren og kikket på hans "nye" Tiger 1050. Lekker sykkel

Dagens skuffelser var at bakdekket mitt er ferdig etter kun 4800km (Pirelli Corsa Rosso) og at det nye überkule iridiumvisiret mitt ikke passet

Men FIN tur likevel med ca 280 km på telleren....mmmmmmm straks 2000 km hittil i år :-)å :-)å
Dagens rute
https://www.google.no/maps/dir/Dimmelsv ... 954299!3e0" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Godt å se du er flittig på å bruke sykkelen
Leser alt du skriver, men ikke alltid jeg rekker å svare hehe. Mye fine veier i ditt distrikt. Liten tvil om at jeg blir å finne der i løpet av sesongen.
Har du bestilt deg nye dekk? Pirelli dekkene er kjent for å slites en anelse fort.
Note 3

Leser alt du skriver, men ikke alltid jeg rekker å svare hehe. Mye fine veier i ditt distrikt. Liten tvil om at jeg blir å finne der i løpet av sesongen.
Har du bestilt deg nye dekk? Pirelli dekkene er kjent for å slites en anelse fort.
Note 3
- Olav K
Nå blei det Michelin, hadde mest lyst på Metzler, men kompisen som selger dekk, anbefalte et Michelindekk av ettellerannet slag, vissnok bedre på våtgrep enn Pirelli. Når han i tillegg fikk Michelindekket over natta (det er allerede kommet på felgen) var det grei skuring. Blir å montere bakhjulet i morgen ettermiddag :)LordShaft skrev:Godt å se du er flittig på å bruke sykkelen![]()
Note 3

- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Også min filosofi
Jeg kjører kun på mc--dekk som begynner på M 

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Nytt bakdekk, og puss og stell
Så var det orginale bakdekket historie, og nå er jeg skodd med Michelin Pilot Power 3 (4850 km). Framme er det fortsatt Pirelli Corsa Rosso, men det ser ut til å klare mange mil enda.
Ellers fikk jeg inn den nye lyddemperen, etter at den forrige forsvant på mystisk vis under en tur tidligere i vår.
Ellers så vasket jeg sykkelen grundig, så jeg er klar for tur en av de kommende dagene
Lordshaft: har du fri en av dagene i påsken, i tilfelle det blir kjørevær?
Ellers fikk jeg inn den nye lyddemperen, etter at den forrige forsvant på mystisk vis under en tur tidligere i vår.
Ellers så vasket jeg sykkelen grundig, så jeg er klar for tur en av de kommende dagene

Lordshaft: har du fri en av dagene i påsken, i tilfelle det blir kjørevær?
- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Nytt bakdekk, og puss og stell

Kom hjem på ettermiddagen etter en tur til Haugesund. To kamerater flyr paraglider høyt over fjellet på andre sida av dalen, men jeg var nok for sein til å dra opp og få meg en godtur i dag.
Jeg fant i stedet fram skinndressen og annet verneutstyr, og drog avgårde innover fjorden. Tenkte meg til Jondal men når jeg kom til Årsnes låg fergja og tok imot biler.... ombestemte meg tvert og kjørte om bord. Uten en helt definert plan.
Men bestemte meg for en tur rundt Tysnes igjen.
Litt kjølig ettersom det skyet sakte over, så jeg måtte fram med de tjukke hanskene. Turen gikk mer eller mindre non stop rundt "holmen" og tilbake igjen til Gjermundshavn. Det ER herlige veier rundt Tysnes, litt nydelige, breie veier uten biler, og fine, smale, kronglete partier.
Kjørte nesten rett om bord i fergja igjen, og plutselig var man hjemme til kveldsmat

ca 150 km blei det i dag.
Ingen bilder i dag, men har fått tatt litt video. Prøver å få redigert bittelitt :-)å
Ellers var jeg innom Sigma Motor i Haugesund i dag: Mye snacks i butikken der :))
Monster 1200S Føltes IKKE feil

Edit: Bildet var feil vei. Og må si at det nye bakdekket kjentes bra ut :)
- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ettermiddagstur
Ingen prøvekjøring 

- Olav K
Re: Kant'1ns kjøreblogg--- Ettermiddagstur
Var ikke noen demosykkel dessverre.... kanskje like greit egentligBusa Trond skrev:Ingen prøvekjøring