Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

... om deler, tilbehør, utstyr, renhold, MC-forsikring, kjøreklær osv. til MC, fører og passasjer.
LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Utifra det jeg vet om det dekket, er det ikke et dekk jeg selv ville valgt uansett :sorry

Kjedelig. Du har ikke noe skriftlig? Jeg hadde vært veldig snar med å ta en telefon tilbake å spørre hvorfor det ikke er blitt levert pilot power 3 på sykkelen som avtalt. Er du heldig får du nye.

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

Godt grep, gode på vått og relativt drøye i bruk... Det var jo det jeg skulle ha.
Ikke "et halvveis banedekk", det trenger jeg jo like mye som et rasshøl i panna.

Det meste er vel bedre enn dekk med synlig kord, men kjenner jeg ble litt irritert :[-(

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

Hvis avtalen var Pilot Power 3 så ville jeg nok tatt en telefon og fått dem til å bytte ja... :-k

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

LordShaft skrev:Utifra det jeg vet om det dekket, er det ikke et dekk jeg selv ville valgt uansett :sorry

Kjedelig. Du har ikke noe skriftlig? Jeg hadde vært veldig snar med å ta en telefon tilbake å spørre hvorfor det ikke er blitt levert pilot power 3 på sykkelen som avtalt. Er du heldig får du nye.

Satser på at muntlig avtale duger, tok alt på telefon. Vi diskuterte jo enten Metzeler M7, Pilot Road 4 eller Pilot Power 3. Supersport var aldri inne i bildet i det hele tatt.
Endte på PP3 fordi det var det de hadde inne.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Ja her lukter det feil på verkstedet. Fort gjort å ta feil om det er hektisk. Men disse dekkene SKAL ikke du ha på din sykkel med din type kjøring....Punktum.

Det er bare å ta en telefon. Dette hadde ikke jeg funnet meg i :[-( Skjønner godt at du er irritert. =;

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23383
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Bjerknez »

I følge Michelin sine nettsider så er dette et rent banedekk...
Bør vel være opplagt at dem bør bytte dette ja...

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

Hadde fort blitt en stor overraskelse ja, er vant til at dekkene sitter godt på vått føre :-)

Tipper nok en eller annen har hørt feil, eller dratt ut feil dekk fra hylla.

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

ZZR-Erling skrev: Lim?
Ja, det er noe hvite greier de kliner på på innsiden så dekket skal være "tett". Er ihvertfall det på bil :scratch
KTM950SMR skrev: Q3 er vist samme som Q2. Q3 er vist kun for amrikanere.
Gammel teknologi så skak du på bane bør du ta noe annet. Bridgestone RS10 har jeg bestilt. R10 er ment for å bruke med dekkvarmer.
Du har jo også Dunlop D 211 og D212, men husk at deisse dekkene samt Rs10 og R10 er optimalisert på tørt føre og skumle på regn.
Skal du på bane og kjøre tur i regnvær ville jeg tittet mot Bridgestone S20Evo.
Er ikke Q3 ganskje nytt dekk da? Vel, jeg kjører jo på bane nå med Dunlop Qualifier (dette er vel teknisk sett Q1, er det ikke?) og jeg syns det oppfører seg veldig bra.

Ah, så det finnes R10 og RS10, det visste jeg ikke. Hva er forskjellen? Ser helt like ut? Da blir det RS10 da eventuelt. Jeg kjører ikke i regnvær, og endel på bane. Har faktisk blitt pent lite kjøring på veien i det siste etter jeg "fant" banekjøring. Er liksom ikke like kult på veien lengre. :scratch

Hvordan kjøring gjør du? Siden du har bestilt RS10?


Angående pysestriper, gone :knegg

Bilde

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:
ZZR-Erling skrev: Lim?
Ja, det er noe hvite greier de kliner på på innsiden så dekket skal være "tett". Er ihvertfall det på bil :scratch
KTM950SMR skrev: Q3 er vist samme som Q2. Q3 er vist kun for amrikanere.
Gammel teknologi så skak du på bane bør du ta noe annet. Bridgestone RS10 har jeg bestilt. R10 er ment for å bruke med dekkvarmer.
Du har jo også Dunlop D 211 og D212, men husk at deisse dekkene samt Rs10 og R10 er optimalisert på tørt føre og skumle på regn.
Skal du på bane og kjøre tur i regnvær ville jeg tittet mot Bridgestone S20Evo.
Er ikke Q3 ganskje nytt dekk da? Vel, jeg kjører jo på bane nå med Dunlop Qualifier (dette er vel teknisk sett Q1, er det ikke?) og jeg syns det oppfører seg veldig bra.

Ah, så det finnes R10 og RS10, det visste jeg ikke. Hva er forskjellen? Ser helt like ut? Da blir det RS10 da eventuelt. Jeg kjører ikke i regnvær, og endel på bane. Har faktisk blitt pent lite kjøring på veien i det siste etter jeg "fant" banekjøring. Er liksom ikke like kult på veien lengre. :scratch

Hvordan kjøring gjør du? Siden du har bestilt RS10?


Angående pysestriper, gone :knegg

Bilde
Når jeg bytter dekk bruker jeg grease. Lim tror jeg blir knotete...

Litt usikker på hvorfor de har lansert Q3 der borte. Men de ligger litt bak på mc dekk der borte pga av at de heller vil handle billige dekk av sist årgang enn å kjøpe dyrere premiumdekk. Q2 var vell bra selger der borte så da er det jo greit med en oppfølger. Litt spekulasjoner fra meg her altså..
Finnes R10 mest hardcore og bær brukes dekkvarmer. Så har du RS10 Type-r denne kjenner jeg lite til. Til slutt så har du R10 som er den jeg bestillte. Sjekk inne på bridgestone sine .Com sider. Må nok regne med hyppigere dekkskifter påslikedekk. Jeg kjører tracdays ca 1 gang i uka, til og fra jobb og et par turer i uka. Kjørte 17.000km på r-sykkel sist sessong så er veldig spent på holdbarheten på slike dekk når en ikke bare bruker de på bane.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Brukeravatar
thewiz
Innlegg: 637
Registrert: 01 apr 2013, 16:32
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR
Sted: Trondheim

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av thewiz »

RS10 mener du vel du kjøpte? Blir forvirret her :lol

Ok, det høres ut som mye av det samme kjøringen som jeg gjør! Kjører du på Rudskogen? Er det du som har den Repsolen med en liten knekk i skiltet?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av Tommas »

Kjapp telefon til verkstedet, og det ser ut som "dekk-fadesen" løser seg uten problemer.

Puh :thumleft

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

thewiz skrev:RS10 mener du vel du kjøpte? Blir forvirret her :lol

Ok, det høres ut som mye av det samme kjøringen som jeg gjør! Kjører du på Rudskogen? Er det du som har den Repsolen med en liten knekk i skiltet?
Huff ja ja, jeg kjøpte RS10:) Ble litt sent + små knapper på mobilen.....
Jepps den repsolen er min. Knekken kommer av at skiltet har tatt ned i dekket;)
Har du funnet RS10 til 600, er ikke sikker på om det har kommet enda?
Om ikke så er jo D212 dekka råe, er vel de M.Dunlop brukte i Isle of manTT i superstock1000

Tenkt deg på rudskogen i dag? Er litt på vippen med tanke på regn.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av LordShaft »

Tommas skrev:Kjapp telefon til verkstedet, og det ser ut som "dekk-fadesen" løser seg uten problemer.

Puh :thumleft
Høres veldig bra ut :thumleft Godt å høre de ordet opp etter seg :prf

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av hakhap »

Elolz skrev:Q3 er alt de snakker om på RC51 gruppene på Facebook for tiden. Riktignok i USA, jeg hadde aldri kjørt noe sånt på vei her. Men skulle jeg kjørt på tørr bane hadde jeg nok absolutt vurdert det etter skussmålene derfra. ;-)

@Tommas: Bra å høre! :D
En må ksanskje investert i ett sett hjul for tørrbane kjøring og ett sett for normal kjøring.... :scratch
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
KTM950SMR
Innlegg: 96
Registrert: 15 feb 2013, 23:11
Motorsykkelen din: CBR1000RR Repsol

Re: Den store Dekktråden, her på MCsiden.no!

Legg inn av KTM950SMR »

Elolz skrev:Hvis du skal kjøre på vei hele året ned mot null grader og på vått føre, og du samtidig bruker en del tid på bane, så ja da bør du nok ha egne banedekk. Men så slites jo sportslige dekk fort på bane, så en kan jo komme unna det med et sett banedekk om sommeren til veikjøring også hvis en ikke kjører på vått føre og tar det veldig rolig til dekket får varmet seg opp. Og så bytte over på høsten.

Er noe annet i USA med 20-30grader store deler av året og knapt regn, der kan de nok fint kjøre banedekk hele året.
Nå er det sjelden 0 grader i sessongen rudskogen er åpen åpen, så mye kaldt føre og banekjøring samtidig blir det ikke mye av.
Hypersportsdekk slites ikke så fort på bane før en starter å kjøre raske runder.
Det ideelle er selvsagt to hjulsett med skiver hvor jeg har hypersport på ene hjulsettet og tracday dekk på andre settet. Men litt dyrt da...
Ville heller valgt d211 en Q3 om jeg skulle på bane. De pilot power 3 dekkene dere skryter så av her inne får heller ikke så gode skussmål blandt banekjørerer av de jeg har vært i kontakt med.
---------------------------------
Honda CBR1000RR Repsol
Yamaha R1 *Stjålet*
KTM 950SMR *Solgt*
Yamaha XT 600 *Solgt*
--------------------------------

Svar