
En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Helt enig TGR, denne var litt gubbete 

Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er jo ganske tydelig at erfaring og teknikk er det som avgjør og ikke sykkelen. Han på GS tok innpå i svingene grunnet bedre teknikk, mens plastraketten dro fra på slettene. Det virket også for meg som om han på plastraketten frivillig slapp forbi GS føreren i den ene svingen.
Hadde dem byttet sykkel så hadde nok den andre fyren på GS'en slitt vesentlig mer vil jeg tro.
Det hjelper lite med verdens råeste sykkel når man ikke kan håndtere den skikkelig. Jeg hadde sikkert blitt frakjørt selv av en erfaren fører på bane med GS. Men på slettene hadde han ikke tatt meg. Da hadde jeg i så fall blitt meget overrasket :)
Hadde dem byttet sykkel så hadde nok den andre fyren på GS'en slitt vesentlig mer vil jeg tro.
Det hjelper lite med verdens råeste sykkel når man ikke kan håndtere den skikkelig. Jeg hadde sikkert blitt frakjørt selv av en erfaren fører på bane med GS. Men på slettene hadde han ikke tatt meg. Da hadde jeg i så fall blitt meget overrasket :)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 13:39 Det hjelper lite med verdens råeste sykkel når man ikke kan håndtere den skikkelig.


- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Jeg har selv prøvd å hengt på Ojda (et tidligere aktivt medlem her inne) som i mine øyne er en meget erfaren traktorkjører på svingete vestlandsveier. jeg holdt følge (så vidt), men dæven han hakke den 1200 Explorern fikk kjørt seg i svingene. Virkelig imponerende å se, med sidevesker å det hele. Da kjørte jeg i tillegg en Triumph Street Triple R.
Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring. Hadde vi byttet sykkel så er jeg overbevist om at han ojda hadde vinket farvell til meg. Erfaring og teknikk er alt :)
Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring. Hadde vi byttet sykkel så er jeg overbevist om at han ojda hadde vinket farvell til meg. Erfaring og teknikk er alt :)
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
De aller fleste kjører jo ikke på bane, men på norske landeveier. De gangene man drar på litt ekstra er gjerne på rettstrekker etc. Da kjenner man godt kraftforskjellene. Så selv om man vil tape på en bane, så kan man glede seg over de ekstra kreftene på landeveien.

- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Når jeg går fra en Honda Africa Twin og rett til min S1000R (noe jeg har gjort) så er det jo natt og dag i hvordan kreftene føles. Men på bane hadde jeg nok trolig tapt hvis den riktige føreren kjørte Africa Twin'en.
Det handler for meg ikke å komme første i målk på bane, men å ha det gøy når jeg drar på litt inni mellom. :)
Det handler for meg ikke å komme første i målk på bane, men å ha det gøy når jeg drar på litt inni mellom. :)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Er ikke helt enig i det. GS har all den nedleggsvinkel man kan trenge, så det hele handler om dekkvalg. Altså sånn teoretisk sett, om man ser bort fra førers grad av fryktløshet, dyktighet osv :)Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 13:44 Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Du kan ha rett i det. Men vertfall motoren har mye å si når to gjevnbyrdige skal kjøre om kapp med GS kontra nakensykkel med respekt for seg selv.TGR skrev: 30 okt 2018, 13:50Er ikke helt enig i det. GS har all den nedleggsvinkel man kan trenge, så det hele handler om dekkvalg. Altså sånn teoretisk sett, om man ser bort fra førers grad av fryktløshet, dyktighet osv :)Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 13:44 Hadde jeg vert mer fyktløs og hatt mer erfaring så hadde han ikke hatt sjans i svingene (tror jeg). men så klart lett og være etterpåklok. Men det forandrer ikek det faktum at en nakensykkel er bedre egnet til slik kjøring.
For min del hadde nok teknikken sviktet før jeg kunne skyldt på motoren, men det er ikke det som er poenget når jeg sier "traktor". Jeg synes motorkarakteristikken i feks. Africa Twin var litt ketchup. Mye risting og ujevn gange på lavt turtall og på høyt turtall skjedde det ikke veldig mye. Midt i mellom gikk det greit, men blir mye giring og jeg synes ikke jeg akkurat fikk horn i panna.
Men ja, jeg hadde sikkert blitt frakjørt på bane med en slik hvis sjaføren var erfaren.
Det er vel mest trolig en grunn til at ikke GS eller andre adventure sykler er veldig representert i Isle of Man

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det handler jo om svært små marginer, når vi diskutterer ting på et slikt nivå. Og det er egentlig ikke særlig relevant for vanlige gate- og tur-motorsyklister.
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det at GS gir deg kjøreglede er jo veldig bra. Da har du funnet sykkelen for deg. Ingen grunn til å irritere seg over andre som mener noe annet. Du befinner deg på et helt annet nivå enn unge "kjekkaser" på plastraketter.TGR skrev: 30 okt 2018, 14:08 Det handler jo om svært små marginer, når vi diskutterer ting på et slikt nivå. Og det er egentlig ikke særlig relevant for vanlige gate- og tur-motorsyklister.
Nå har jo jeg blitt en «eldre og roligere» mann, etterhvert. Men jeg har hatt mange sportslige sykler, deriblant mange duccer, og store sportstourere på den sportslige siden, feks Triumph Daytona 1200. Men jeg må med hånda på hjertet si at GS’ene jeg har hatt har gitt meg minst like mye kjøreglede som noen av de andre.
I visse kretser, særlig kanskje blant unge folk med japanske plastraketter, har liksom GS fått et stempel som gubbesykkel, og det er etterhvert mildt sagt irriterende. Man får nesten lyst til å kommentere noe sånn som at: Kjeftenpåreiduhakkepeilpåhvadusnakkærom 🤪
Poenget er (for min del) at de kreftene jeg føler når jeg gir på litt på norske landeveier har mye å si. jeg vil ha det gøy når jeg drar på litt på rettstrekkene og den følelsen er langt mer fryktingytende på den sykkelen jeg har kontra en Africa Twin etc. Men det betyr ikke at jeg hadde vunnet på en bane. Det spiller liten trille for meg. :)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Jeg skjønner naturligvis hva du mener, hva som trigger deg. Og det er også gyldig for veldig mange andre. Poenget mitt er at selv om man har andre preferanser, så er ikke det noen grunn til å rakke ned på en av "tidenes mest populære mc'er" som om alle som kjører slike er noen teite og treige traktor-førere :)Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 14:15 Det at GS gir deg kjøreglede er jo veldig bra. Da har du funnet sykkelen for deg. Ingen grunn til å irritere seg over andre som mener noe annet. Du befinner deg på et helt annet nivå enn unge "kjekkaser" på plastraketter.
Poenget er (for min del) at de kreftene jeg føler når jeg gir på litt på norske landeveier har mye å si. jeg vil ha det gøy når jeg drar på litt på rettstrekkene og den følelsen er langt mer fryktingytende på den sykkelen jeg har kontra en Africa Twin etc. Men det betyr ikke at jeg hadde vunnet på en bane. Det spiller liten trille for meg. :)
Jeg er nok ikke på "et helt annet nivå" enn veldig mange andre. Men jeg har kjørt mange hundre tusen km på mc, så jeg er mer erfaren, eldre, og i en annen fase i livet og i mc-karrieren.
Nå skal jeg imidlertid parkere GS og sjekke ut noe helt nytt. Om jeg kommer tilbake til GS, det vet jeg ikke enda.
Men GS går uansett inn i historien nettopp som en av de mest vellykkede mc-konstruksjoner noensinne. Og det skriver jeg under på anytime

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Jeg synes de nyere GSene har hatt litt kjedelige fargeutvalg, særlig de ensfargede røde og blå. Dette er helt klart bare smak og behag, men må si jeg liker veldig godt den sorte der med litt grått og gult.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690
2008 KTM Duke 690
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Det som jeg tror er hovedproblemet veldig ofte, er at mange av de som kjører en sykkel dem ikke helt er fortrolig med på en eller flere måter krever en slags aksept for valget sitt. Når dem ikke før det så setter dme seg litt i "skyttergrava" og dra frem "mobbekortet".TGR skrev: 30 okt 2018, 14:43Jeg skjønner naturligvis hva du mener, hva som trigger deg. Og det er også gyldig for veldig mange andre. Poenget mitt er at selv om man har andre preferanser, så er ikke det noen grunn til å rakke ned på en av "tidenes mest populære mc'er" som om alle som kjører slike er noen teite og treige traktor-førere :)Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 14:15 Det at GS gir deg kjøreglede er jo veldig bra. Da har du funnet sykkelen for deg. Ingen grunn til å irritere seg over andre som mener noe annet. Du befinner deg på et helt annet nivå enn unge "kjekkaser" på plastraketter.
Poenget er (for min del) at de kreftene jeg føler når jeg gir på litt på norske landeveier har mye å si. jeg vil ha det gøy når jeg drar på litt på rettstrekkene og den følelsen er langt mer fryktingytende på den sykkelen jeg har kontra en Africa Twin etc. Men det betyr ikke at jeg hadde vunnet på en bane. Det spiller liten trille for meg. :)
Men GS går uansett inn i historien nettopp som en av de mest vellykkede mc-konstruksjoner noensinne. Og det skriver jeg under på anytime![]()
Jeg har på ingen måte noen gang ment at GS førere er "treige" Jeg synes motorsyklene er gubbete ja, men det betyr jo ikke at du som fører er treig av den grunn. Du hadde som nevnt sikkert kjørt fletta av meg på en bane med en GS og det hadde ikke berørt meg ett sekund. Grunnen er fordi jeg er sikker i mitt valg. jeg bytter ikke sykkel fordi andre mener den er stygg/treig etc.
Jeg kjenner minst to personer som kjører GS og en av dem er OlavK her inne som forøvrig er en kjernekar. En klok fyr som vet å sette pris på sykkelen sin og ta den med på lange turer. Vi er ikke helt enige bestandig, men det betyr jo ikke at man er "uvenner". han er sikker i sitt valg og bryr seg døyten om hva en østfolding som bruker mer tid på sykkelvask enn å faktisk kjøre den sier. Vi er forskjellige alle sammen :)
Toyota er kanskje verdens mest solgte bil, men det betyr ikke at jeg synes Toyota Avensis er mer spennende enn en Audi TT. Man finner den bilen/motorsykkelen man trives med å kjører den. Litt pirking i siden skjer begge veier og det synes jeg bare er litt atig. En slags kameratslig greie.
Det at du nå skal prøve litt andre sykler underbygger også kanskje noe av det jeg skriver her kanskje?
Peace

Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 15:17 Det som jeg tror er hovedproblemet veldig ofte, er at mange av de som kjører en sykkel dem ikke helt er fortrolig med på en eller flere måter krever en slags aksept for valget sitt. Når dem ikke før det så setter dme seg litt i "skyttergrava" og dra frem "mobbekortet".
Jeg har på ingen måte noen gang ment at GS førere er "treige" Jeg synes motorsyklene er gubbete ja, men det betyr jo ikke at du som fører er treig av den grunn. Du hadde som nevnt sikkert kjørt fletta av meg på en bane med en GS og det hadde ikke berørt meg ett sekund. Grunnen er fordi jeg er sikker i mitt valg. jeg bytter ikke sykkel fordi andre mener den er stygg/treig etc.
Jeg kjenner minst to personer som kjører GS og en av dem er OlavK her inne som forøvrig er en kjernekar. En klok fyr som vet å sette pris på sykkelen sin og ta den med på lange turer. Vi er ikke helt enige bestandig, men det betyr jo ikke at man er "uvenner". han er sikker i sitt valg og bryr seg døyten om hva en østfolding som bruker mer tid på sykkelvask enn å faktisk kjøre den sier. Vi er forskjellige alle sammen :)
Toyota er kanskje verdens mest solgte bil, men det betyr ikke at jeg synes Toyota Avensis er mer spennende enn en Audi TT. Man finner den bilen/motorsykkelen man trives med å kjører den. Litt pirking i siden skjer begge veier og det synes jeg bare er litt atig. En slags kameratslig greie.
Det at du nå skal prøve litt andre sykler underbygger også kanskje noe av det jeg skriver her kanskje?
Peace![]()

Når det gjelder meg personlig, så forlater jeg ikke GS fordi jeg ikke er helt fornøyd. Det mer det at jeg fortsatt er litt nyfiken. Jeg har hatt det meste av mc-typer opp igjennom årene. Den "verste" var vel Ducati 851. Men siden 1998 har det alt vesentlig vært GS'er, og nå fikk jeg plutselig lyst til å prøve noe annet.
Det er egentlig bare to ting jeg hadde igjen på blokka som uprøvd, og det var HD, også GW-klassen. Kjøpte derfor en HD sist vinter, bare for å sjekke ut. Joda, kult å putre til pølsebua med, men kunne ikke tenkt meg å kjøre langtur med en sånn en. Da gjenstår GW-klassen. Og så ble det prøvekjøring av Flattops K1200LT på forumtreffet, så da bestemte jeg meg for å sjekke ut det.
Til sommeren blir det syd-europa på luxuscruiseren fra Bayern, så får vi se om jeg trives med det

-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
litt sånn når du tror du er rask..fører er avgjørende....GS eller ikke....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Haha, ja det er et godt eksempel jamekkern skrev: 30 okt 2018, 19:11 litt sånn når du tror du er rask..fører er avgjørende....GS eller ikke....

- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39827
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Ikke like kjapp som før...:
... om det i det hele tatt betyr noe...
.
... om det i det hele tatt betyr noe...

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Så vidt jeg har forstått er den treigere fra 0-100, men at den samtidig FØLES kjappere. Med mer moment så vil den føles kjappere, men kanskje man også må gire litt ekstra.
Det er nettopp den giringen som er så slitsom på slike sykler synes jeg. Husker jeg prøvekjørte R1200RS og de var sterk som en bjønn, men kreftene tok fort slutt. Men nå er vel ikek akkurat GS bygget for roadracing heller, så til sitt bruk er den sikker super uansett, for dem som liker den.
På lavt turtall så rister det fælt og den øvre turtallgrensen treffer man kjapt med mye moment. Det betyr et lite register å spille på. Vertfall slik jeg har fortstått det. Uten at jeg sier at den er noen sinke av den grunn. Ingen motorsykler er det med respekt for seg selv.
Det er nettopp den giringen som er så slitsom på slike sykler synes jeg. Husker jeg prøvekjørte R1200RS og de var sterk som en bjønn, men kreftene tok fort slutt. Men nå er vel ikek akkurat GS bygget for roadracing heller, så til sitt bruk er den sikker super uansett, for dem som liker den.
På lavt turtall så rister det fælt og den øvre turtallgrensen treffer man kjapt med mye moment. Det betyr et lite register å spille på. Vertfall slik jeg har fortstått det. Uten at jeg sier at den er noen sinke av den grunn. Ingen motorsykler er det med respekt for seg selv.
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Nå har vel ingen BMWer bortsett fra S1000-plattformen noe langt register å skrive hjem om. De fleste butter rett før 9 store.
Jeg slengern opp i 6.gir og blir liggende der som regel. Om du skal aksellerere fra 0 og hele veien opp så blir girene sittende tett og toppfarten blir langt fra 300 km/t, men det er nok ikke hovedfokuset heller.
Jeg slengern opp i 6.gir og blir liggende der som regel. Om du skal aksellerere fra 0 og hele veien opp så blir girene sittende tett og toppfarten blir langt fra 300 km/t, men det er nok ikke hovedfokuset heller.
- Tore L
- Innlegg: 1077
- Registrert: 08 jul 2014, 12:25
- Motorsykkelen din: 22 Moto Guzzi V7 Special -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
- Bosted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Tja - se på denne fra DriveMag Riders, de har testet 1200 og 1250 sammen, over to dager.
https://www.youtube.com/watch?v=xT_PT3v-8vE
Her får du ikke inntrykk av at 1250 er tregere en 1200, men tvert imot.
https://www.youtube.com/watch?v=xT_PT3v-8vE
Her får du ikke inntrykk av at 1250 er tregere en 1200, men tvert imot.
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348
x - 07 BMW K1200 GT - LV 6118
x - 24 BSA Golden Star - TW 7916
- kjellv
- Moderator
- Innlegg: 7056
- Registrert: 14 aug 2012, 23:16
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Bosted: Molde
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Bjerknez skrev: 30 okt 2018, 15:17
Jeg kjenner minst to personer som kjører GS og en av dem er OlavK her inne..

- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
K1200RS i godt over 300? Hva er gjort med den da?FredrikE24 skrev:Nå har vel ingen BMWer bortsett fra S1000-plattformen noe langt register å skrive hjem om. De fleste butter rett før 9 store.
Jeg slengern opp i 6.gir og blir liggende der som regel. Om du skal aksellerere fra 0 og hele veien opp så blir girene sittende tett og toppfarten blir langt fra 300 km/t, men det er nok ikke hovedfokuset heller.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Les en gang til.Epylypzon skrev: 09 nov 2018, 20:43K1200RS i godt over 300? Hva er gjort med den da?FredrikE24 skrev:Nå har vel ingen BMWer bortsett fra S1000-plattformen noe langt register å skrive hjem om. De fleste butter rett før 9 store.
Jeg slengern opp i 6.gir og blir liggende der som regel. Om du skal aksellerere fra 0 og hele veien opp så blir girene sittende tett og toppfarten blir langt fra 300 km/t, men det er nok ikke hovedfokuset heller.
Sent fra min CLT-L29 via Tapatalk
- FredrikE24
- Innlegg: 5032
- Registrert: 24 apr 2016, 18:53
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
- Bosted: Nordre Follo
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
En K1200RS med løftet turtallsperre(chip) og effektanlegg myser på 280 på speedo etter litt tyn. Mao hadde nok 300 vært innen rekkevidde om man hadde lagt opp et maksturtall opp mot 12-13k og tilstrekkelig med hester. Se feks på CBR1100XX.
Jeg tror imidlertid det aldri har vært poenget med hverken R- og K-modellene til BMW. Ingen racermaskiner, men de gjør det meste ganske greit.
Jeg tror imidlertid det aldri har vært poenget med hverken R- og K-modellene til BMW. Ingen racermaskiner, men de gjør det meste ganske greit.
- Bjerknez
- Innlegg: 24620
- Registrert: 06 aug 2013, 00:59
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Bosted: Fredrikstad
- Kontakt:
Re: En av tidenes mest populære MC'er oppgraderes: Ny BMW R1250GS i 2019.
Ja, sandelig... da kjenner jeg ikke så mange som kjører GS allikevel
