Du har nok dessverre rett i det...mekkern skrev:For "menigmann i gata" har mediene skapt "sannheten" om at alle mc-førere med merke på ryggen er kjeltringer.
sånn er det bare.
men om vi kan forandre på dette? der sliter vi nok uten at mediene kan tjene penger på det...
Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb ?
- Geir
- Motorsykkelen din: -95 XJ 900 Diversion, -82 KZ650SR
Re: Klubbtilhørighet - medlem i kjent eller ukjent MC-klubb
Geir
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
1995 Yamaha XJ900 Diversion
1982 Kawasaki KZ650SR D4
-------------------------------------------------------------------------
Hvis du finner feil hos meg kan du bare beholde dem; jeg har mange flere.
- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Ryk & Reis-navnet var i sin tid svar fra "Hells Hematt" til Hells Angels som mislikte merket og logoen...
I og med at R & R ikke har medlemskontingent,ikke oversikt over antall medlemmer,ikke noe regelverk,ingen møter eller noe klubbhus men som det står i klubbmerket :er en" Tur og koseklubb.."
med litt
og
Og synes noen det var feigt å droppe klubbnavnet "Hells Hematt" etter sterkt press fra Hells Angels er det jo bare å starte opp selv med samme klubbnavn,det er ikke copyright på det....

I og med at R & R ikke har medlemskontingent,ikke oversikt over antall medlemmer,ikke noe regelverk,ingen møter eller noe klubbhus men som det står i klubbmerket :er en" Tur og koseklubb.."

Og synes noen det var feigt å droppe klubbnavnet "Hells Hematt" etter sterkt press fra Hells Angels er det jo bare å starte opp selv med samme klubbnavn,det er ikke copyright på det....

Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Jeg kommer ikke på noen konkrete eksempler på merker som kan .. eller ikke .. forveksles med 1%-klubber, men mange klubber har merker som ligner 1%'ene på avstand, hvis man da i tillegg har merket på en skinnvest, har ølmage, er litt skjeggete og kjører HD, er det ikke så underlig at gamle tanter tar feil ... de kan ikke nødvendigvis navnet på alle 1%-klubbene, men mange andre klubber har andre typer merker ... det er det vel ikke tvil om.Geir skrev:jhn skrev:Nei vel!Var det alt?! Hadde ventet meg en laaang rekke eksempler på det motsatte jeg nå...
.
Om du kjører i Gore Tex med en stor gul smiley på ryggen blir du ikke sett på som en 1%'er
Jeg har selv vært medlem i en klubb som ikke kunne forveksles ... for mange år siden. Nå er jeg lite interessert i klubber og vet knapt nok navnet på en eneste klubb
Det er jeg jo enig i ... men man må da regne med en del forvekslinger ... avhengig av utseende på merket. Hvis man er veldig redd for det bør man vurdere om man har valgt rett image eller klubb.Geir skrev: Anyway; mitt poeng er at man ikke skal la seg avskrekke fra å melde seg inn i en mc-klubb og bruke jakkemerkene som identifiserer tilhørighet til denne klubben..
Det er et valg man tar.
Media har jo bidratt mye til det inntrykket menigmann/dame har, men sånn er det, og det må man bare forholde seg til ... om man vil eller ikke
Det er heldigvis en stund sidenGeir skrev: Lenge var det jo slik at bare det å kjøre mc var synonymt med kriminell virksomhet - det inntrykket har mc-folket langt på vei klart å legge dødt..
Dette forbudet i Haugesund er litt i overkant ... man kunne kanskje hatt et forbud mot de klubbmerkene som er definert som 1% ?Geir skrev: Nå er det de som kjører mc og bruker jakkemerke som pr. generell definisjon er kriminelle (jfr. forbud et mot jakkemerker på utesteder i Haugesund bla). Slutter vi som er medlemmer i "99%-klubbene" å bruke ryggmerker oppnår vi ikke annet enn å gi 1%-klubbene monopol på identifisere tilhørighet til det fellesskapet som enhver mc-klubb faktisk er.
- Hjernen
- Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)
Medlem i Festus Mc, hver by er et Chapter ( som Ryk Og Reis Mc ).
Litt info:
Festus MC Klubb, stiftet oktober 2012. 38 medlemmer. Alle typer sykler med motor.
Treffplass: Alanya Grillen på Bøleveien (eget lokale på grillen) alder fra 20 til 60.
Medlemmer fra Skien-Siljan-Porsgrunn-Bamble-Sandes-Notodden-Drangedal-Oppegård-Fredrikstad-Larvik.
Hensikt: gjensidig dyrking av felles interesse, mc og tur kjøring, vennskap og morro.

EDIT: Ikke fan av 1% !!

Litt info:
Festus MC Klubb, stiftet oktober 2012. 38 medlemmer. Alle typer sykler med motor.
Treffplass: Alanya Grillen på Bøleveien (eget lokale på grillen) alder fra 20 til 60.
Medlemmer fra Skien-Siljan-Porsgrunn-Bamble-Sandes-Notodden-Drangedal-Oppegård-Fredrikstad-Larvik.
Hensikt: gjensidig dyrking av felles interesse, mc og tur kjøring, vennskap og morro.

EDIT: Ikke fan av 1% !!
Sist redigert av Hjernen den 24 feb 2013, 21:27, redigert 1 gang totalt.
Hvis en gjør slik, funker det da tru??
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
Member of Festus Mc Porsgrunn.
Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Antar denne delvis var til meg ... nei, jeg synes ikke det var feigt, men fornuftig.Intruder skrev: ....
Men samtidig ... Hvis noen ber/beordrer meg til noe, og jeg svarer "ryk og reis" tilbake, så betyr det vanligvis "nei"
Så i mitt språk henger ikke beskjeden og handlingen helt sammen
Sist redigert av jhn den 24 feb 2013, 21:41, redigert 1 gang totalt.
- Jarle
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy
- Kontakt:
[/quote]
Dette forbudet i Haugesund er litt i overkant ... man kunne kanskje hatt et forbud mot de klubbmerkene som er definert som 1% ?[/quote]
Der er vi nok inne på noe, men det har sikkert byråkrater forsøkt på med dekning i loven.
Å kjøre med 99% merket er jo en måte å vise resten av miljøet hvor man står, men det forhindrer ikke at folk like vell lar seg "verve" inn i miljøet uten egentlig å vite hva de går inn i.
Så vil jeg bare presisere at det vet sikkert ikke jeg heller.
Siden tråden handlet om å finne seg en klubb synes jeg det var passelig å få litt annen vinkling en det de første siden av tråden handlet om
Dette forbudet i Haugesund er litt i overkant ... man kunne kanskje hatt et forbud mot de klubbmerkene som er definert som 1% ?[/quote]
Der er vi nok inne på noe, men det har sikkert byråkrater forsøkt på med dekning i loven.
Å kjøre med 99% merket er jo en måte å vise resten av miljøet hvor man står, men det forhindrer ikke at folk like vell lar seg "verve" inn i miljøet uten egentlig å vite hva de går inn i.
Så vil jeg bare presisere at det vet sikkert ikke jeg heller.
Siden tråden handlet om å finne seg en klubb synes jeg det var passelig å få litt annen vinkling en det de første siden av tråden handlet om

Sist redigert av Jarle den 06 mar 2013, 00:10, redigert 1 gang totalt.
Jarle
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
Lone Bikers are people who care more when they ride, that what they ride
http://mymotorcycleadventure.com/
- Intruder
Iafall verner HA om klubbnavnet sitt omtrent som en spurvehauk verner om en gjøkunge...Snakker om å ta seg sjøl gravalvorlig....jhn skrev:Antar denne delvis var til meg ... nei, jeg synes ikke det var feigt, men fornuftig.Intruder skrev: ....
Men samtidig ... Hvis noen ber/beordrer meg til noe, og jeg svarer "ryk og reis" tilbake, så betyr det vanligvis "nei"
Så i mitt språk henger ikke beskjeden og handlingen helt sammen

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
Har aldri hørt om Audi A6 klubber som driver med organisert kriminalitetGeir skrev:Merkelig fremstilling. Ved å kjøre uten ryggmerke viser man altså avstand til 1% klubbene og ved å kjøre med ryggmerke gjør man det ikke? Altså; hvis jeg kjører svart Audi A6 tar jeg altså ikke avstand fra ransmiljøet ettersom denne biltypen med den fargen ofte benyttes av personer i dette miljøet?
Dette med å bli oppfattet som en del av et kriminelt miljø fordi man bruker ryggmerke er ikke et selvpåført problem - dette er resultatet av at media gang på gang har demonstrert sin kunnskapsløshet og manglende evne til å presentere en sak objektivt og saklig. Det er tabloidoverskriftene som selger, og kan man krydre innholdet med konstruerte begreper som "det kriminelt mc-miljøet" gjør de det uten å nøle. Samtidig unnlater de begreper som "det kriminelle Audi A6 miljøet" selv om forholdet er det samme; kjeltringene har en forkjærlighet for hhv. mc eller bil. Dette er altså et medieskapt problem, og jeg ser ingen grunn til å bidra til mistenkeliggjøringen av motorsyklister ved å ikke bruke ryggmerke.

Eg kan ikkje seie at eg ser forskjell på "vanlige" mc-klubber og 1% klubber sine utkledninger.
Så det er ikkje rart at folk tenker "If it looks like a duck,walks like a duck,kwacs like a duck, then it must be a duck"
Har ingen aksjer i NMCU, ei heller verv eller andre nære bånd.Jarle skrev: ......
Vet ikke om du er en representant for NMUC men ………
Kan jeg stille ett spørsmål som ikke er ment kritisk, men mer for å opplyse meg selv.
Gjør NMCU noe aktivt i forhold til det kriminelle miljøet?
Det er bare det at jeg har holdt på med MC ganske lenge og har registrert at når det kommer til saker hvor MC-folkets interesse står på spill er NMCU utrettlig frempå for å tale vår sak.
Jeg har ikke fått med meg at NMCU har engasjert seg aktivt i forhold til 1% miljøet, og rent personlig så tror jeg at det er mest en politisak. For MC-folket ellers gjelder det mer å holde seg unna.
Jeg ser det ikke som 'vår' sak å jobbe aktivt imot en organisasjon som av mange betraktes som kriminell. Da blir grensen til borgervern ganske difus.
- Bringisen
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014
BMW klubben Vestlandet
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.
- ojda
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
Jeg er medlem av NAF mc Oslo,
og der trives jeg veldig bra.
Har faktisk vert medlem over 6 timer
og der trives jeg veldig bra.
Har faktisk vert medlem over 6 timer

Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Fordi jeg er "voksen" er jeg med i Senior MC.
Støtter også NMCU med årlig kontigent.
:-) Geso
Støtter også NMCU med årlig kontigent.
:-) Geso
Er ikke så flink, men veldig ivrig!
- Globe
- Motorsykkelen din: Yamaha R1
- Kontakt:
Medlem av NAF-MC-Trondheim, klubben har 25 års jubileum i år :=D> Den "riktige" klubben for meg!
Er også støttemedlem av SMIA-MC, rett og slett fordi det er en svært inkluderende og imøtekommende klubb, for alle!
Er også medlem i NMCU - fordi de trengs og de trenger flere av oss bak seg!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Medlem i Bandidos,veldig bra klubb 

ikkebike.norwegianforum.net
-
- Motorsykkelen din: x
Jeg er medlem i "Bondidos". Trivelig gjeng 

- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
Av en eller anna grunn betviler jeg det, sånn nick tatt i betraktning.Kawasaki skrev:Medlem i Bandidos,veldig bra klubb

“We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom
- Crinos
- Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
- Kontakt:
I dag er jeg kun medlem av NMCU
Jeg forsøkte å bli medlem av en lokal klubb i Vennesla... Badass Mopedos. Men det var vist ikke nok at jeg kaldte Harleyen min for moped. Måtte EIE en veteran moped også.. Helst type Puch eller Tempo

Jeg forsøkte å bli medlem av en lokal klubb i Vennesla... Badass Mopedos. Men det var vist ikke nok at jeg kaldte Harleyen min for moped. Måtte EIE en veteran moped også.. Helst type Puch eller Tempo

“We adore chaos because we love to produce order”.
Kanskje du ikke er Badass nokk
Var med å starte en MC-klubb for lenge siden. Klubben finnes fremdeles men interne stridigheter førte til at jeg de siste 15 årene har vært medlem i en 1 medlems klubb; Lonley Rider

Var med å starte en MC-klubb for lenge siden. Klubben finnes fremdeles men interne stridigheter førte til at jeg de siste 15 årene har vært medlem i en 1 medlems klubb; Lonley Rider

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Intruder
På Hamar er Old Bikers hjemmehørende,der er vår egen Svein 2 turansvarlig...
Dannet i sin tid Gammelkara MK for oss som ikke kan engelsk,vi hadde faktisk 10 "medlemmer" med refleksvest med logo..
Moro så lenge vi orka,og enkelte kjører fortsatt med slik vest !!

Dannet i sin tid Gammelkara MK for oss som ikke kan engelsk,vi hadde faktisk 10 "medlemmer" med refleksvest med logo..

Moro så lenge vi orka,og enkelte kjører fortsatt med slik vest !!

Nil satis nisi optimum !
Nil satis nisi optimum !
- Bjønnavind
- Motorsykkelen din: 1981 Honda CB900 Custom
Jeg er inaktivt medlem av NafMC Vestfold (Tønsberg), Støttemedlem i Smia Mklubb, og såklart NMCU.
Vurderer sånn for moro å starte en ratbike-klubb.. Vestfold Ratbikers, Tønsberg Ratbikers, eller Norwegian Ratbikers..
Eller, Vestfold Ratbikeklubb osvsv..
Har bare drodla tanken såvidt i hue, og dersom jeg gjør det blir det nok bare en énmannsklubb. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en ratbike i Norge før..
Det ville kanskje heller ikke vært riktig av meg å starte en slik klubb, for Bengawingen er jo ikke en ekte ratbike heller!
Hmm.. Får gruble litt mer på dette!

Vurderer sånn for moro å starte en ratbike-klubb.. Vestfold Ratbikers, Tønsberg Ratbikers, eller Norwegian Ratbikers..

Har bare drodla tanken såvidt i hue, og dersom jeg gjør det blir det nok bare en énmannsklubb. Jeg tror faktisk ikke jeg har sett en ratbike i Norge før..

Det ville kanskje heller ikke vært riktig av meg å starte en slik klubb, for Bengawingen er jo ikke en ekte ratbike heller!

Hmm.. Får gruble litt mer på dette!

- Benny
- Motorsykkelen din: HD Sportster 883 2004
Har nettopp meldt meg inn i Senior MC
Da er man gammal da
Veit ikke helt om det er bra eller ikke å være medlem der ennå. hadde tenkt å være med på førerutviklingskurs til våren...Det tror jeg blir bra 

- Busa Trond
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2016
Trodde vår egen Svein2 var formann og rundeteller i Heradsbygd-Rundkjøringsklubb jegIntruder skrev:På Hamar er Old Bikers hjemmehørende,der er vår egen Svein 2 turansvarlig...![]()
![]()

Je har avansert litt etter at je har kjørt i 30 år med Honda 50`n rundt bensinpompa på gamlecoop`n.Busa Trond skrev:Trodde vår egen Svein2 var formann og rundeteller i Heradsbygd-Rundkjøringsklubb jegIntruder skrev:På Hamar er Old Bikers hjemmehørende,der er vår egen Svein 2 turansvarlig...![]()
![]()
(
)

-
- Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Er også medlem i senior mc avd.øst. der er det myeog flott aktivitet. Begynner med rustløser på rudskogen.. i mai. tror det er den 1.så er det veldig mange turer gjennom hele sommeren. Har også tenkt å bli med på førerutviklingskurset. Ta lisens på gardemoen, så kan man kjøre på rudskogen hver torsdag.Benny skrev:Har nettopp meldt meg inn i Senior MCDa er man gammal da
![]()
Veit ikke helt om det er bra eller ikke å være medlem der ennå. hadde tenkt å være med på førerutviklingskurs til våren...Det tror jeg blir bra

Triumph Daytona 955i 2003
- omaas
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi Stelvio 1200 8V 2011
Er medlem i Senior MC avd. Trøndelag, NAF-MC-Trondheim, Norsk Moto Guzzi Klubb og NMCU.
Sist redigert av omaas den 03 mar 2013, 22:26, redigert 1 gang totalt.
Moto Guzzi Stelvio 8V 2011
Honda NTV 650 Revere 1991
Honda NTV 650 Revere 1991