Desmo's skriverier.

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Re: Desmo's skriverier.

Legg inn av Intruder »

Hentet sykkelen i dag,ble en Hamartur på kvelden,så ikke en kjeft på Skibladnerbrygga.. :mk

Artig å kjøre igjen.Tok av vindskjermen,med visiret nede blir det mindre vindstøy nå...Er jo ikke samme
lydisolering på halvhjelmene antakelig,og har jeg visiret oppe i over 40 :notlistening :notlistening
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Er det et slik oppsett du har på Intruder'n? :lol
Bilde
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Er vel ikke det akkurat,men skulle gjerne hatt en slik ! :thumleft
Og det er da en ideell vintersykkel... :knegg

Nil satis nisi optimum !

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Desmo skrev:Er det et slik oppsett du har på Intruder'n? :lol
Bilde
Ja se på denn a gitt :yeyeye En ekte Corvett Cruiser fra -60tallet, nei det ække mye nytt under sola, det er sikkert og visst, det meste er funne opp for lengst :thumleft Det eneste som mangler i forhold til dagens Cruisere er fotbretta og vinduspusserern, ja, åsså steroanlegget da :vs

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Er du ammatør eller ?

Bilde

mekkern
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.

Legg inn av mekkern »

en Honda/klone er ikke Tempo da... :[-X
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Alldeles ikke no Honda nei ! Ånkli flått kinesisk møl produsert i Tyrkia. :knegg

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Aaa-hoi-takk! Eller noe annet som er umulig å si for en støl norsk tunge. Kinesere kan ikke totning, så det er ikke lett å skjønne dem. Men det er takket være ei lita mekanisk bedrift midt ute på bondelandet på Toten at storkaksene i Kina kan kjøre Rolls-Royce på helg. De Phantomene som selges ellers i verden er et par millimeter over 6 meter lange og er for personbil å regne. Men i Kina blir alt som er over 6 meter blank i totallengde regnet som lastebil. Og lastebiler har kjøreforbud på lørdag og søndag i Kina. Derfor kapper og knekker vi spesialbraketter til den bakre støtfangeren på Phantom som trekker støtfangeren nærmere inntil karosseriet. Det kan synes å være mye styr for lite, men Kina tar omtrent halvparten av alle Rolls-Royce Phantom som produseres i løpet av et år. Så det lønner seg og holde seg inne med den desidert største kunden.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Dette ligger an til å bli den stusseligste MC-påska på flere år. Har ikke fått kjørt en meter takket være lav temperatur. Og det ser ikke ut til å bli noen bedring med det første. Jeg har sett og hørt at det har vært sykler og Harleyer ute disse dagene, men jeg syns det er for kaldt når kvikksølvet ikke kryper over +10. Her har det ligget rundt 4-5 grader til nå. En skal jo ikke kle seg til pingvin heller for å få tatt seg en tur. Får håpe at det kommer inn varmere luft sørfra, så det går an å lufte Neil igjen. Men vi er jo først i April så det er ikke noe unormalt slik sett. Var bare slutten på Mars som var så pass varm at det gav falske forhåpninger.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Har kjørt noen mil tross lave temperaturer,går bra om en ikke tar for lange turer synes jeg... :-k
Men temperaturen må opp noen hakk om det skal bli noen Mjøsa Rundt,i god tid før 1.mai.. :mc2

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Å,nei. Grensa på + 10 er absolutt for min del. Jeg vil heller kle på meg litt mindre og ha det komfortabelt, enn å ta en tur eller to ekstra og fryse. Tenker også litt på hvor mye grep jeg har når jeg kjører så tidlig på året. Det blir ikke slike nedbrekk som det gjør om sommeren når asfalten er ordentlig varm.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Endelig! Neil og jeg har ikke vært ute på veien siden 25. Mars, så nå var det på tide. Ærlig talt var jeg litt skeptisk til om han ville starte uten å lade batteriet først. Men det gikk så fint atte! Putra igang på første forsøket. I dag ble det en utvidet Toten-runde i godværet. Ikke så veldig mange til ute, men jeg hilste to ganger på de samme folka på runden. Først mellom Bøverbru og Reinsvoll, og så borti Nordlia. Kjente igjen Bonnevillen til den ene og flirte litt inni hjelmen etter å ha møtt dem for andre gang på en liten halvtime. Men det er en ting som har blitt bedre på den stunda det har gått siden jeg kjørte sist. Telehivene er så godt som borte nå. Og det gjør ingenting.
Pogo

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Jammen ble det ikke en tur i dag også med Neil. Vi kjørte samme runden som i går. Eneste forandringa var at jeg la inn ei softispause på Billittkiosken i dag. Dem har den beste softisen i vid omkrets.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Og hva gjør du i dag,på arbeiderklassene store festdag...Du som bor i nærheten av posørstripe nummer en idag,gjør du en tur inkl. Hurdal og Skrukkelia ? :thumleft :thumleft
ALLE liker jo ikke å kjøre i kø i timesvis... :mc7 :mc5 :mc6 :mc3 :mc2 :mc1 :mc_p:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Nei, det ble ikke lange turen i dag. Kjørte Neil Lena-Bøverbru-Sivesindhøgda-Eina. Der kjørte jeg rundt Einafjorden før jeg tok turen tilbake over Sivesindhøgda og ned til Børsvoll. Derfra kjørte jeg Smågardsvegen til Borglund og så utover Kolbu på Vestvegen. Kjørte ut til Rud og opp Lundbygutua før jeg svingte inn på 244 og kjørte tilbake til Lena. Møtte endel sykler som var på tur innover igjen i dag. Jeg har gjort dette et par 1.Mai nå, for jeg gidder ikke å kjøre i kø.
Pogo

Svar