Lasse`s logg: Kawasaki Z H2 2020

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Bosted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Globe »

Med det mic'en på telefonen gir av lydbilde...høres det hele veldig kjent ut ja! :thumleft

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Okay. Ja er ikke det helt store av lyd kvalitet av den mic'en her gitt. Hehe. Da er muligens den tikke lyden injektorene da kanskje, ettersom den øker i takt med turtall, eller? Og ettersom dere med litt mere motor erfaring enn meg mener alt høres normalt ut. B-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Lasse`s logg

Legg inn av joo »

Ja. injektorene "dusjer/presser" inn bensina i innsuget for annenhver takt. Så den øker etter turtallet.

Skal selvsagt ikke banne på at det er det du hører på din da.. Men sjekk hvor de sitter og hør om lyden kommer derfra. På min sykkel sitter de helt åpent på innsuget, lette å se og høres godt. Noen ganger, etter litt hard gassing når jeg slakker av hører jeg dem "plutselig" når jeg ruller rolig igjen.
Bare en idè dette, ut fra hva jeg er vant med av lyder.

PS; dette er på innsprøyta motorer, ikke sikker på hvordan det er hvis du har DIREKTE innsprøyting.

Jeg kan ta ut disse, en av gangen. Og så starte opp og sjekke at de forstøver pent :prf Ikke noe hokuspokus.
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Lasse`s logg

Legg inn av joo »

Ser på specs at den har innsprøyting, ikke direkte innsprøyting. Da skal du finne innsprøytingsdysene lett :prf
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4327
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Bosted: Røyken

Re: Lasse`s logg

Legg inn av RuneMC »

Enig med Svein2
...ørepropper Lasse... ørepropper... :lol

Ad M5 dekk - ja har hatt både M3 (enda mer sportslige) og M5 dekk på forrige sykkel. Myke/klebrige og godt grep i alle situasjoner på asfalt.
Ulempen er at de slites noe fortere enn Z6/Z8... men M5 dekket var visst en god del bedre enn M3 i så måte og ganske nærme Z6/Z8 sa forhandleren - men fikk ikke tid til å se om det stemte - bytta sykkel før det... :-) Uansett har du nå opsjonen å dra på banekjøring uten at du trenger å tenke på å sette på "banedekk".
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, får sjekke litt på nett, og på sykkelen i morra jeg da. Om hvor disse dysene sitter. Så får jeg høre om lyden er det. Men uansett så mener dere lyden av motoren høres normal ut, og ikke noe å bry seg om?
Ang dekket, stor fornøyd med dekket ihvertfall det lille jeg har kjørt. Liker ikke å legge meg for langt ned i svinger vanligvis, men av en eller annen grunn gjør jeg det nå. Virker som dekket er limet til asfalten. ;-)

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hvor sitter de injektorene som muligens lager denne tikke lyden? Frustrert over meg selv her, sittet på nett endel nå ikveld å prøvd å finne ut hvor dem/de sitter hen. Men trur forsatt ikke jeg vet hvor de er.... Frustrert, Trøtt. Nå er det senga som roper. Så må gå :grin:
Natta folkens

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Andreas
Innlegg: 888
Registrert: 21 sep 2011, 09:23
Motorsykkelen din: Multistrada 1200S, Monster 796 ABS
Bosted: Trondheim

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Andreas »

De sitter i innsuget, de røde nederst på dette bildet:

Bilde

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Oki. Takk skal du ha. Skal ut å sjekke litt nærmere etterpå. Og høre om lyden kan komme derifra

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Jompa
Innlegg: 7211
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Bosted: Alta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Jompa »

Det hørtes ut som en veldig normal motorlyd, når man velger å overse at "småmikrofoner"
Forsterker de "skarpe" lydene.
Du trenger ikke å lete etter injektorene, for de lager uansett ikke noen hørbar lyd når motorn er i gang.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Hmm, hvor lenge bør mc motoren har vært av for å kunne sjekke riktig oljenivå? Har sånn glass på siden for å sjekke olja. Men motoren bør kanskje ha vært av en liten stund føre man kan måle riktig nivå, eller?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

Det står sikkert beskrevet hvordan man sjekker oljen i instruksjonsboken. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
lasse_hansen
Innlegg: 1717
Registrert: 18 jun 2011, 20:36
Motorsykkelen din: Kawasaki Z H2 2020
Bosted: Sarpsborg

Re: Lasse`s logg

Legg inn av lasse_hansen »

Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Bosted: Åsgårdstrand

Re: Lasse`s logg

Legg inn av SuperMorten »

lasse_hansen skrev:Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Hvis olja (motoren) er varm, burde det vel holde å vente i 4-5 minutter. På min står det 3 min.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Bosted: Ørsta

Re: Lasse`s logg

Legg inn av Snikkeren »

lasse_hansen skrev:Vet åssen man sjekker. Men lurte bare på hvor lenge motoren burde vært avslått føre den sjekket. Men skal se ut brukerhåndboka, men mener det ikke sto noe om det der

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2
Var det jeg mente. Pleier å stå detalsjert hvor lenge motoren skal gå før, hvor lenge man skal vente, og hvordan sykkelen skal stå.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Svar