Han har blitt lovlydig nå og gleder seg til det blir den 16. mars...

Snikkeren skrev:
Men jeg må bare få si det igjen. Fyyyy F*****N. Dette er en rå maskin.
Hva er forskjellen på R på disse?Snikkeren skrev:Da har jeg vært ute en liten tur til med KTM 1190 Adventure R'en, og dette kan jeg like.
Den lystrer hver minste input i styret uten å virke nervøs. Og skal man forbi en bil er det bare å vri litt på gassrullen, så er man forbi før man aner det. Dette er rett og slett en dritmorsom sykkel å kjøre.
Så er spørsmålet: Hvordan egner den seg til lengre turer? Akkurat dette er det litt for tidlig for meg å si noe særlig om, men jeg sitter med et inntrykk av at kanskje Triumph Tiger Explorer'en er hakket bedre til langtur. Da hovedsaklig pga en mer komfortabel sal. Da snakker jeg om salen uten varme vel og merke. Den med varme i salen er like hard som KTM salen.
Kan jeg ende opp med en KTM? Det er godt mulig, men jeg tror ikke det blir 1190 Adventure R.
Salen på 1290'en passer i hvert fall meg veldig bra. I tillegg er ergonomien så nær opp til perfekt som mulig. Tiger Explorer falt ikke i smak hos meg da jeg testet den i 2012. Moto Guzzi Stelvio "gruset" Explorer på komfort og ergonomi, slik jeg opplevde syklene etter å ha testkjørt begge like lenge, over to dager.Snikkeren skrev: Så er spørsmålet: Hvordan egner den seg til lengre turer? Akkurat dette er det litt for tidlig for meg å si noe særlig om, men jeg sitter med et inntrykk av at kanskje Triumph Tiger Explorer'en er hakket bedre til langtur. Da hovedsaklig pga en mer komfortabel sal. Da snakker jeg om salen uten varme vel og merke. Den med varme i salen er like hard som KTM salen.
Stelvio skulle du absolutt prøve, men jeg vet at de er vanskelig å oppdrive som demosykler, dessverre. Meget god sal på disse syklene!Snikkeren skrev:Nå har ikke jeg prøvd Stelvio'en, men Exploreren synes jeg er en knallsykkel. Den står høyt på listen over mulig ny sykkel. :)
Ser på Cycle-ergo at sittestillingen er temmelig lik på de 3 KTM'ene. Helt lik på begge 1190'ene, og bare ørlite annerledes på 1290'en. Tror nok jeg kunne trives godt på alle 3 hvis salen var litt mykere. Noen som vet om det er forskjell på salen på de 2 1190'ene? 1290'en har jo en annen sal med varme i. Er den mykere, eller er den like hard som på 1190 Adventure R'en?