Bjerknez' | BMW i4 M50 M-Sport Pro
- mortenolb
- Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Re: Bjerknez' logg - Triumph Street Triple R
Du kan jo dra ledningen fra under setet, gjennom tankveska og til styret, så blir den ikke "slengende" like mye som "hengende". 

- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Aboslutt ikke den verste ideen det mortenolb. Kan nok funke det så lenge jeg har tankvesken på og det har jeg jo stort sett på langtur hvor GPS er nødvendig.mortenolb skrev:Du kan jo dra ledningen fra under setet, gjennom tankveska og til styret, så blir den ikke "slengende" like mye som "hengende".

Det er vel en del tankvesker med strøm via tankring, blir vel forholdsvis kort strekke med kabel fra tankveske til styret
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
- tor2502
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.
Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.
En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.
Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme
Mye jobb men resultatet er konge.
Tor2502
-06 HD V-ROD CVO - Solgt -
-13 HD Roadking 110th Anniversary - Solgt -
-19 HD Ultra Limited - Tilsalgs -
-99 Honda Valkyrie CT Tourer- Selges aldri! -
-15 Honda CBF
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Kontakt:
Var en tur på Alf Graarud Motor i dag og kjøpte meg Motul Chain Lube Road. Sprayet litt på en papirbit og synes denne virker meget lovende. Størknet ganske fort og avgir ikke farge etc.
Denne har jeg stor tro på
Nå venter jeg bare på helgen så jeg kan kose meg i garasjen med kjedevask, kjedsmøring etc.
Denne har jeg stor tro på

Nå venter jeg bare på helgen så jeg kan kose meg i garasjen med kjedevask, kjedsmøring etc.

- Bjerknez
- Kontakt:
Sikkert fint det Tor, men jeg er litt usikker på om jeg vil ha en slik festet permanent. Jeg vil ha muligheten til å fjerne det, da jeg bare får bruk for det inni mellomtor2502 skrev:Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.
Poenget er at jeg skal ha mulighet til å enkelt koble strøm til GPS og når det er tilkoblet så skal det se sån noenlunde ut. Når langturen er over så skal det være mulig å fjerne det helt, uten at jeg må drive å koble til og fra over alt.
En løsning er å ha den under salen, men den må jo strekkes frem til GPS etc. når jeg skal bruke det og da blir det en liten meter ledning som vil henge å slenge.
Litt vanskelig å finne en perfekt løsning her ut fra mine kritterier kanskje... det skal jeg inrømme

- tor2502
- Motorsykkelen din: 19 HD Ultra Limited
Jeg har jo den muligheten , der er jo bare braketten som står igjen på handlebar når jeg fjerner gps'n.Bjerknez skrev:Sikkert fint det Tor, men jeg er litt usikker på om jeg vil ha en slik festet permanent. Jeg vil ha muligheten til å fjerne det, da jeg bare får bruk for det inni mellomtor2502 skrev:Som du vet Bjerknez så satte jeg på en org brakett til garmin zumo 665 eller var det 655 husker ikke helt , alle kabler er rutet inni handlebar, ingenting som henger å slenger der.Bjerknez skrev:Jeg er forsåvidt enig med deg tor2502, men jeg skal tross alt ha det litt praktisk også da jeg kommer til å kjøre en god del til sommeren. Jeg orker ikke å fastmontere noe som i utgangspunktet ikke ser så bra ut, og jeg ønsker heller ikke noe som henger å slenger, så det må være noe midt i mellom.
det er ikke mulig å få i pose og sekk, du må nok velge pest eller kolera.
Tor2502
-15 Honda CBF
-15 Honda CBF
- Bjerknez
- Kontakt:
I see
Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det.
Snakkes i morgen gjør vi i alle fall

Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det.

om du har braketten fast montert så ser jo alle at du har kult ekstrautstyr til sykkelen... jeg vet du liker detBjerknez skrev:I see![]()
Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det.![]()

Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Kontakt:
Poenget er nok kanskje at jeg ikke synes at en slik brakett er noe kult synes. Men ja, så klart liker jeg at evt. andre ting som er kult synesZadnez skrev:om du har braketten fast montert så ser jo alle at du har kult ekstrautstyr til sykkelen... jeg vet du liker detBjerknez skrev:I see![]()
Problemer er nok at jeg ikke vil ha en brakett der som jeg ikke kan fjerne igjen. Men vi er jo som sagt forskjellige alle sammen, og takk vår Herre for det.![]()

- Bjerknez
- Kontakt:
I dag har jeg kost meg i garasjen med kaffe, kjedevask, kaffe, kjedevask, kaffe, kjedesmøring etc.
Valvoline White Synthetic Chain Lube skal jeg vertfall ikke bruke noe mer. Hang igjen flak av bellegg på yttersiden og kjedet var fullt av skitt. Nå skal Motul Chain Lube Road få prøve seg. Jeg likte at Motul var gjennomsiktig/blank og at den "størknet" ganske fort.
Under ser dere bildet etter kjedevask og påføring av Motul: Ble rent og pent dette, og kjedebørsten fungerte veldig bra

Valvoline White Synthetic Chain Lube skal jeg vertfall ikke bruke noe mer. Hang igjen flak av bellegg på yttersiden og kjedet var fullt av skitt. Nå skal Motul Chain Lube Road få prøve seg. Jeg likte at Motul var gjennomsiktig/blank og at den "størknet" ganske fort.
Under ser dere bildet etter kjedevask og påføring av Motul: Ble rent og pent dette, og kjedebørsten fungerte veldig bra

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Bjerknez
- Kontakt:
Da har jeg tatt den tunge avgjørelsen og bestemt meg for å sette inn sykkelen for i år. Joda, det er mange kjøredager igjen, men det er meldt grått og trist samt regn i flere dager fremover og så fort solen titter frem nå så blir det kuldegrader etc. noe som gjør det litt vanskeligere å vaske sykkelen etc.
Nå er den jo nyvasket og fin. Jeg har vasket/smurt kjedet og alt er tipp topp. Da synes jeg det passer bra at jeg kan trille den inn i sitt lune hi. Der kan jeg fortsette ytterligere med litt gnikking og småpuss i varmen slik at den er klar igjen i februar/mars.
Uansett... det ble vertfall rundt regnet 23.000km. totalt i år (siden 3.juni i år) og det må jeg vel se meg fornøyd med.
Hvil i fred (frem til våren) Street'en min

Nå er den jo nyvasket og fin. Jeg har vasket/smurt kjedet og alt er tipp topp. Da synes jeg det passer bra at jeg kan trille den inn i sitt lune hi. Der kan jeg fortsette ytterligere med litt gnikking og småpuss i varmen slik at den er klar igjen i februar/mars.
Uansett... det ble vertfall rundt regnet 23.000km. totalt i år (siden 3.juni i år) og det må jeg vel se meg fornøyd med.

Hvil i fred (frem til våren) Street'en min

- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Trist så klart, men da kan vi endelig lide sammen :-)
Blir jo fort gammelt det at sykkelen har et tykt lag med skitt etter hver kjøretur i dette været.
Blir jo fort gammelt det at sykkelen har et tykt lag med skitt etter hver kjøretur i dette været.
- Bjerknez
- Kontakt:
Men nå er den såpass ren at nå har jeg ikke hjerte til å ta den ut bare for å komme meg på jobben. Har jo tross alt en liten konebil å kjøre medCutless skrev:Trist så klart, men da kan vi endelig lide sammen :-)

Men den skal få stå i garasjen noen dager til før jeg ruller den inn i kjelleren da jeg skal ta den siste finpussen før jeg bretter over den, men noe mer kjøring i år blir det nok ikke nå.

- Bjerknez
- Kontakt:
Skulle virkelig ønske jeg bodde i Molde traktene nå med tanke på været som er der oppe!
Da skulle jeg f*** meg fått med meg 10.000-servicen i år også
Men her i Fredrikstad ser det desverre bedrøvelig ut og det får man jo ikke gjort noe med nå....
Når det gjelder bagasjeløsning til vårturene samt den store sommerferien så har jeg bestemt meg for å gjøre det enkelt. Jeg kommer på sikt til å kjøpe meg noe fra Krieger jeg kan ha bak på sykkelen og det jeg ikke får plass til der sender jeg enten i posten til destinasjonstedet eller lar vær og ta med meg. Jeg må ta det innover meg at jeg ikke får med like mye bagasje nå som før hvis det samtidig skal se bra ut, så den saken er biff
Nytt skiltoppheng skal kjøpes, men jeg trenger nok assistanse for å få dette til tror jeg. Men jeg skal prøve meg litt frem selv. Kan jo hende det er enklere enn jeg tror og faktisk får det til
Når det gjelder USB-kobling (12V) så skal jeg ha noe enkelt under salen. Derfra kan jeg jo bare trekke en kabel derfra og gjennom tankvesken og opp til GPS
GPS samt GPS feste skal også kjøpes innen våren og monteres
Når ovenstående er kjøpt og montert, så tror jeg at jeg er fornøyd og DA er jeg klar for turer!
Da skulle jeg f*** meg fått med meg 10.000-servicen i år også

Men her i Fredrikstad ser det desverre bedrøvelig ut og det får man jo ikke gjort noe med nå....
Når det gjelder bagasjeløsning til vårturene samt den store sommerferien så har jeg bestemt meg for å gjøre det enkelt. Jeg kommer på sikt til å kjøpe meg noe fra Krieger jeg kan ha bak på sykkelen og det jeg ikke får plass til der sender jeg enten i posten til destinasjonstedet eller lar vær og ta med meg. Jeg må ta det innover meg at jeg ikke får med like mye bagasje nå som før hvis det samtidig skal se bra ut, så den saken er biff

Nytt skiltoppheng skal kjøpes, men jeg trenger nok assistanse for å få dette til tror jeg. Men jeg skal prøve meg litt frem selv. Kan jo hende det er enklere enn jeg tror og faktisk får det til

Når det gjelder USB-kobling (12V) så skal jeg ha noe enkelt under salen. Derfra kan jeg jo bare trekke en kabel derfra og gjennom tankvesken og opp til GPS

GPS samt GPS feste skal også kjøpes innen våren og monteres

Når ovenstående er kjøpt og montert, så tror jeg at jeg er fornøyd og DA er jeg klar for turer!

hvor skal du på tur til sommeren Bjerknez? det store utland eller?
Katalysator er en kul ting som ikke bør skjules
- Bjerknez
- Kontakt:
Har ikke lagt noen planer ennå, men jeg tror nok jeg kommer til å holde meg i norden og kanskje aller helst i Norge/Sverige. Men Danmark er så absolutt et alternativ og ikke er det spesielt langt heller egentlig.Zadnez skrev:hvor skal du på tur til sommeren Bjerknez? det store utland eller?
- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Jada, vi kan absolutt ikke klage på været.Bjerknez skrev:Skulle virkelig ønske jeg bodde i Molde traktene nå med tanke på været som er der oppe!
Da skulle jeg f*** meg fått med meg 10.000-servicen i år også![]()
Nå klokka halv 8 på morran er det stjerneklart, vindstille og -3 grader. Sola er oppe 3-4 timer midt på dagen, og dagtemperaturene er noen få grader på pluss sida.
Hovedveiene blir grundig saltet, og våte hele tiden. Sideveiene er ikke saltet, der er det glatt. På dagtid er disse veiene gjerne tørre og isfrie, men ved elver og i skyggepartier er det is på veien hele dagen.
TDMen står godt i garasjen hos en god nabo. Der skal den få stå.
- Bjerknez
- Kontakt:
Er nok hakket kjøligere hos dere kanskje, men det er vertfall opphold og mer eller mindre tørre veier.
Men så klart, glatte partier som plutselig dukker opp er ikke spesielt foretrukket for å si det pent...
"Villstyringen" i meg vil dra på langtur og trosse evt. farer, men fornuften er nok den som seirer til slutt. Man befinner seg i en liten gråsone her i Fredrikstad nå. Med rundt 0-5 grader så kan det være veldig skummelt, og spesielt tidlig på morgenen etc. På dagen kan man fortsatt ta noen korte turer, men heeeelt trygt er det ikke.
Den får stå i Carporten noen dager til i tillfelle det skulle dukke opp en tørr dag med solskinn og varmedager, men slike dager er det nok ikke mange igjen av nå desverre.

Men så klart, glatte partier som plutselig dukker opp er ikke spesielt foretrukket for å si det pent...
"Villstyringen" i meg vil dra på langtur og trosse evt. farer, men fornuften er nok den som seirer til slutt. Man befinner seg i en liten gråsone her i Fredrikstad nå. Med rundt 0-5 grader så kan det være veldig skummelt, og spesielt tidlig på morgenen etc. På dagen kan man fortsatt ta noen korte turer, men heeeelt trygt er det ikke.
Den får stå i Carporten noen dager til i tillfelle det skulle dukke opp en tørr dag med solskinn og varmedager, men slike dager er det nok ikke mange igjen av nå desverre.
- Tommas
- Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Snek meg til en liten kjøretur i går. Vått og kaldt!
Vi får begynne å planlegge neste års turer :-)
Jeg er klar for en reprisetur til Stegastein, men gjerne med fint vær. Ellers er det mange steder som frister, gjerne i Triumph-tette områder i Odda traktene. Veldig flotte bilder og reportasjer fra herremannen der borte.
Sørlandet ble det heller ikke så mye tid til...
Med ønske om raskt overstått vintersesong!
Jeg er klar for en reprisetur til Stegastein, men gjerne med fint vær. Ellers er det mange steder som frister, gjerne i Triumph-tette områder i Odda traktene. Veldig flotte bilder og reportasjer fra herremannen der borte.
- Bjerknez
- Kontakt:
Leker også litt med tanken på og ta svenskekysten nedover før man ender opp i København. Fra københavn så kunne vi kjørt danskekysten oppover mot Frederikshavn og tatt båten til Oslo derfra.
Har aldri kjørt i Danmark før, hverken med bil eller noe annet så det er så absolutt noe som skal gjennomføres en gang til året.
Har dog vert i København ett par ganger. Veldig flott by!
Hele rundturen blir bare ca. 120 mil så dette bør vel la seg gjennomføre
Tenkte da på en overnatting i Køben samt en liten blund på øyet på båten fra Fredrikshavn.
Har aldri kjørt i Danmark før, hverken med bil eller noe annet så det er så absolutt noe som skal gjennomføres en gang til året.
Har dog vert i København ett par ganger. Veldig flott by!
Hele rundturen blir bare ca. 120 mil så dette bør vel la seg gjennomføre

Tenkte da på en overnatting i Køben samt en liten blund på øyet på båten fra Fredrikshavn.
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Hvorfor ikke slå to spiker i ett slag? Komme over til Odda/Rosendalstraktene, så kjører man favorittveien min nedover mot Ryfylke, Jæren, Nordsjøveien til Lyngdalsområdet. Neste dag kan man kose seg oppover sørlandet på vei hjem... jeg skal iallefall kjøre mer "nedi der" neste år... jeg er litt "sørlandsfrelst etter mine turer til Lyngdal og Lindesnes i sommerTommas skrev:Snek meg til en liten kjøretur i går. Vått og kaldt!

Noen små "twists" skal jeg gjøre, delvis etter tips fra andre MCister og delvis etter egne ideer under kartstudier

Men spesielt Nordsjøveien fra Egersund til Flekkefjord er bare.... episk :) Bli med på tur :[-o<
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bjerknez
- Kontakt:
Vært i Danmark med sykkelen Olav K? Hvordan er evt. veiene/opplevelsen der?
Ellers, så blir også jeg gjerne med på en sørlandstur til våren/sommeren

- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Bjerknez skrev:Vært i Danmark med sykkelen Olav K? Hvordan er evt. veiene/opplevelsen der?
Nei, jeg har aldri krysset landegrensene med bare to hjul. Danmark er i mine øyne, vindfullt og kjølig. Har alltid en natt i Danmark på vei hjem fra Annecy i Frankrike. ( har pleid å kjøre nedover på paragliderferie om sommeren) Og felles for alle mine besøk i Danmark er vind/regn/kaldt... et oppskrytt land med veier som i absolutt all hovedsak passer meget bedre til en diger Cadillac enn en sving-glad Triumph

Men til sommeren blir det tur til Tridays (http://www.tridays.com" onclick="window.open(this.href);return false;) i Østerrike...og litt til :)
En Vestlandsk-Sørlandstur er en glimrende oppvarming til en slik tur

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
Har også tenkt tanken på svenskekysten neste år, men istedefor danmark, kjøre kysten fra strømstad til stockholm. Blir jo noen dager men kunne vært artig :-)