Veldig bra!kjellv skrev: 05 jun 2021, 18:38
God tur videre Ketil. Håper flere fanger ham opp underveis og gir ham litt lokal guiding, det setter han nok pris på.
God tur videre

Veldig bra!kjellv skrev: 05 jun 2021, 18:38
God tur videre Ketil. Håper flere fanger ham opp underveis og gir ham litt lokal guiding, det setter han nok pris på.
Tusen takk Kjell for veldig hyggelig tur på Atlanterhavsveien i går og utmerket guiding. Det varmer godt å bli tatt i mot på denne måten og møte slik gjestfrihetkjellv skrev:I dag ble det litt lokal guiding igjen. @Ketil er på tur sørover langs kysten, og vi avtalte å møtes på rasteplassen under Høgsetbrua på Krifast. Jeg sendte melding til @Audi Mannen også, dermed ble det et ørlite forumtreff der under brua.
Stian måtte hjem igjen å male hus, men Ketil og jeg fikk en fin tur i lag om Kristiansund, Averøy, Atlanterhavsveien, Bud og til ferga i Molde. Jeg fulgte ham nesten ombord i ferga som var klar til avgang da vi kom, fikk så vidt tid til kort farvel.
Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Følger med på turen - et bilde fra august i fjor av dagens mål.. håper du er like heldig med været.
Jeg har vært på Vestkapp en tre-fire ganger, og HVER gang er det enten tykk tåke eller helt vindstille. Det er jo Vestkapp, trodde det liksom lå utsatt til for vær og vind.kjellv skrev: 03 jul 2021, 10:51 Da er jeg på tur igjen. Har bare helga til rådighet, ferie er langt fram i tid ennå. Men én aldri så liten langturtest med Super Ténéréen skal det bli. Så langt har det kun vært småturer i nærområdet. Første delmål er Vestkapp. Der har jeg ennå tilgode å oppleve finvær. Da håper jeg tåka holder seg unna i dag.
https://locatoweb.com/map/single/0813239421
Natta ble ikke så værstkjellv skrev: 04 jul 2021, 09:16 Natta ble ikke så verst. Har sovet avbrutt omtrent en time om gangen. Skulle nok kjørt et par mil til i går kveld og kommet ned i furuskog. Fjellbjørkene hengekøya hang i ga etter i løpet av natta og jeg våknet i bananform nesten nede ved bakken.
Hø, hø, tenker at hvis du hadde låret ned køya di på bakken hadde du sovet som en unge resten av natta… underlaget under køya di ser ikke så verst ut :-)kjellv skrev:Natta ble ikke så verst. Har sovet avbrutt omtrent en time om gangen. Skulle nok kjørt et par mil til i går kveld og kommet ned i furuskog. Fjellbjørkene hengekøya hang i ga etter i løpet av natta og jeg våknet i bananform nesten nede ved bakken. Sto opp i halv 8 tia, pakka leiren og har kjørt noen mil. Fant en rasteplass nede ved elva og fått meg en skikkelig frokost.
-cdn.com/20210704/3dbe0ffb6395d5a7eIMG]
Jeg tror faktisk du har rett i det, jeg hadde helt sikkert sovet bedre i telt. Men dette var en test, jeg ønsket å prøve dette. Testen var nyttig og jeg har gjort noen erfaringer. Jeg skal teste dette videre med noen endringer.Sattphalat skrev: 07 jul 2021, 21:17Hø, hø, tenker at hvis du hadde låret ned køya di på bakken hadde du sovet som en unge resten av natta… underlaget under køya di ser ikke så verst ut :-)kjellv skrev:Natta ble ikke så verst. Har sovet avbrutt omtrent en time om gangen. Skulle nok kjørt et par mil til i går kveld og kommet ned i furuskog. Fjellbjørkene hengekøya hang i ga etter i løpet av natta og jeg våknet i bananform nesten nede ved bakken. Sto opp i halv 8 tia, pakka leiren og har kjørt noen mil. Fant en rasteplass nede ved elva og fått meg en skikkelig frokost.
-cdn.com/20210704/3dbe0ffb6395d5a7eIMG]
Synd at du har en dårlig opplevelse av å campe. For det kan være veldig fint.
Jeg har aldri vurdert dette med hengekøye, tenker at det er noe for den litt yngre generasjonen. Tror ikke jeg ville klare å gå etter en natt i køye. Pga ryggen. Så for meg er ikke køye et alternativ til telt. Jeg sover nesten bedre i telt enn i senga hjemme.
Sent from my iPad using Tapatalk Pro
Helsport Fjellheimen Superlight II. King Crimson LP for å vise størrelse.kjellv skrev: 07 jul 2021, 21:52
Fordelen med hengekøye framfor telt er plassbehovet. Hengekøye med myggnett og tarp får plass i bunnen av den ene sidekofferten, ca 10 cm høyt. Teltet tar enormt mye mer plass en dette.
Jeg kjøpte også et Fjellheimen superlight 3 i våres og brukte det på Norge-rundt turen min i juni. Jeg likte det forrige teltet mitt også, mest for høyden inne, men det ble for stort og tungt. Greit nok å pakke bak på en mc, litt for tungt å bære med på fjelltur. Fjellheimen er lavere, men veier kun drøye 2 kg og tar lite plass pakket. Det har også et større fortelt, noe som jeg synes må være en stor fordel kontra hengekøye. Det skal sies at jeg har aldri prøvd hengekøye, det ser jo for så vidt fint ut å ligge slik i åpen luft, men hvor legger du kjøreklær, støvler og alt annet utstyr når du sover?niko skrev: 08 jul 2021, 00:00 IMG_20210707_234908.jpgHelsport Fjellheimen Superlight II. King Crimson LP for å vise størrelse.kjellv skrev: 07 jul 2021, 21:52
Fordelen med hengekøye framfor telt er plassbehovet. Hengekøye med myggnett og tarp får plass i bunnen av den ene sidekofferten, ca 10 cm høyt. Teltet tar enormt mye mer plass en dette.Diameter 14, trykkes lett sammen til 10 - lengde 43. Supert telt som jeg ikke bruker på mc-tur, men til alt annet. Tipper det bygger like lite som køya di. Nokså dyrt dessverre, alt lite og lett er dyrt. Jeg kjøpte messetelt med masse avslag. Sjekk outlet også.
Jeg har ikke rukket å bruke hengekøya mi så mye enda, men jeg synes det har vært veldig ålreit så langt! Jeg har allerede kjøpt inn litt ekstra "stash" for å gjøre opplevelsen bedre. En av tingene jeg fikk i posten denne uka, var en mini-køye (denne her) du kan henge opp enten under hengekøya di eller andre steder og putte ting og tang i. Denne er stor nok til å romme en del utstyr, slik at en kan få det opp fra bakken.Ketil skrev: 08 jul 2021, 07:49 ........, men hvor legger du kjøreklær, støvler og alt annet utstyr når du sover?
Har en ekstra pakksekk (som ofte inneholder sovepose - jerven duk osv. ) hvor støvler og hjelm ++ blir lagt, på sykkel eller under hengekøye. I hengekøya er det lommer for oppbevaring av småting... jakke havner oppå snora i fotenden og kjørebuksa under knærne eller i pakksekken.Ketil skrev: 08 jul 2021, 07:49 men hvor legger du kjøreklær, støvler og alt annet utstyr når du sover?