Nå er jeg våken igjen. Fysisk hvertfall. Klarte tilogmed å komme meg ut av senga, og har ingen umiddelbare smerter!
Ruta jeg kjørte finner man her:
https://goo.gl/maps/dlL6m" onclick="window.open(this.href);return false;
137 mil, da. Sykkelen viser som sagt 142.
Er vel godt synlig at alt etter Geiranger var en "fortest mulig hjem uten å tenke"-etappe. Begynte å bli rimelig tungt å svinge mot slutten!
Hadde en god del regn på denne turen, og fikk testa at regndressen fra biltema faktisk er vanntett, og det er den! Da har jeg ikke så mye i mot å kjøre i regn lenger. Eneste som irriterer nå er dårlig sikt. Kom også snø noen meter oppe på beitostølen, om jeg ikke så syner. En annen ting var på veien mellom Sogndal og Førde der, og på vei ned fra Utvikfjellet, så kjentes det ut som det var fryst på veien. Det så også ut som det var det, men jeg fikk jo svinga og bremsa i den grad jeg turte å prøve. Satte føttene ned og det var særdeles liten friksjon.
Ellers observasjoner og erfaringer langs veien:
Franske motorsyklister kommer bort og håndhilser på deg.
Å kjøre på natta er veldig fint siden det er null turister på veiene.
Elg blir skremt av potta uten db-killer.
Hjort med dødsangst kan løpe loddrett opp fjellvegg(den hoppa minst dobbelt sin egen høyde).
Fulle folk på Otta er meget komisk, dialekt-wise.
Jeg er ikke flink til å smøre kjedet ofte nok i forhold til regn.
Det smeller godt i hjelmen av å head-butte småfugl. - Lurer på om hjelmen tok skade av det?
Folk går på ski på Sognefjellet.
Jeg skal helst ikke ta en sånn tur igjen på denne sykkelen. Sove før det har gått 24 timer er best.
Var nok kanskje litt uforsvarlig mot slutten, da jeg begynte å bli trøtt. I hanekleivtunnelen opplevde jeg at jeg ble "hypnotisert" av lysene og det å kjøre i tunnel. Fikk tunnelsyn kan du si, også rista jeg på huet og det føltes ut som jeg hadde sovna et sekund. Stoppa på Grelland, strakk på beina i et par minutter, også kjørte jeg videre.
Ble ikke tatt mange nok bilder, men noen ble det:
Klar for å dra;
Sånn passe letta over å være i Oslo og relativt nært hjemme da jeg tok det siste bildet der.
Og så var vi parkert hjemme igjen:
Andre bilder i rotete rekkefølge: