Nok en dagstur som ble planlagt i løpet av vinteren er gjennomført! Dagens runde ble på 24 mil, og gikk rundt Øyeren... Ukjente veier for min del, fra Ski og videre.
Øyeren rundt.jpg
Nok en super dag på sykkelen, sammen med fruen, i et fantastisk vær. Og i dag måtte foret ut av både jakke og bukse
Turen startet med Norges korteste fergestrekning, Svelvik-Verket, kl. 10:30. Deretter gjennom Oslofjordtunnelen og til Ski. Her klagde BMWen på at den var tørst, og kun hadde 40 km. igjen å rulle. Så det ble en tankstopp på Statoil. Sykkelen fikk fylt tanken, og menneskene fikk tømt sin
Veien fra Ski til Ytre Enebakk var veldig fin, men herfra og opp mot Lillestrøm var det litt for 60-sone-infisert etter min smak. Neste stopp var Fetsund Lenser, der vi ankom rundt 12:30. Her stod det en kjent, hvit italiener parkert. Så jeg stilte tyskeren pent opp ved siden av...
Vi gikk rundt og så oss om, og fikk etterhvert staket ut kursen mot kafeen. På vei bort møtte vi på en høyreist kar med frue, som viste seg å være
AJ. Jeg dro kjensel på sykkelen, men ikke mannen. Vi har ikke møttes før. Men nå vet vi hvordan vi ser ut, til neste gang våre veier krysses
Fetsund Lenser er et flott område, og anbefales varmt som stoppested! Det var bra med folk overalt her, masse barn og masse hunder. Vaflene var også gode... Kanskje ikke helt på høyde med Smia MC sine, men absolutt godkjent. Pluss for god kaffe også

Her er sagbruket på Fetsund Lenser:
Med vaffel og kaffe innabords gikk turen videre langs østsiden av Øyeren. Igjen flott vei, og igjen infisert av 60-soner og litt for mye (bil)trafikk. Er flott utsikt mot Øyeren flere steder! Ved Trøgstad tok vi av til høyre på Rv115, og herfra ble det virkelig moro. Små (og dårlige veier) som snodde seg gjennom kupert kulturlandskap. Opp og ned, og krappe kurver. Ypperlige GS-veier! Neste stoppested var Solbergfoss, et sted som har stått på turlista helt siden jeg så noen bilder herfra i fjor på MC Siden.
Og så var det hjemover igjen, på like morsomme veier som etter Trøgstad. Det ble gøyale fylkesveier via Spydeberg, Vestby og Drøbak - Og så hjem raskest mulig for å rekke lammesteik hos mine foreldre kl. 16:00. Middagen (og rødvinen) var nesten like god som turen

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.