Ny sykkel i 2014 ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Re: Ny sykkel i 2014 ?

Legg inn av ojda »

AJ skrev:
ojda skrev:Her var det flotte greier ja, men kan ikke noen fjerne den grå høna som sperrer utsikten :[-(
Grå!? :scratch
Noen har visst glemt å ta på seg brillene...
Eller blitt såpass blendet og blåøyd at synet er svekket :P :p

Det blir nok bedre serru. Blir bare blendet av de to i bakgrunn :P :p
Sist redigert av ojda den 19 nov 2013, 23:39, redigert 1 gang totalt.
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Jompa skrev: Bilde

Svane og svane.
Hvis du har lest HC Andersen vet da hva jeg mener hvis jeg sier veldig ung svane.
Stygg andunge mener du :eh ?
Nei, nei =; :[-X
Du tar selvfølgelig helt feil. Stelvio'en er fullvoksen så det holder, og vokst ut av andungestadiet. Har jo vokst seg stor og fin siden 2008, den! :-)
Verre med de blåbukkene i bakgrunnen... med voksesmerter fortsatt og greier og greier...
Bare jyplinger i så måte i forhold.

:mk

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

AJ skrev:
Jompa skrev: Bilde

Svane og svane.
Hvis du har lest HC Andersen vet da hva jeg mener hvis jeg sier veldig ung svane.
Stygg andunge mener du :eh ?
Nei, nei =; :[-X
Du tar selvfølgelig helt feil. Stelvio'en er fullvoksen så det holder, og vokst ut av andungestadiet. Har jo vokst seg stor og fin siden 2008, den! :-)
Verre med de blåbukkene i bakgrunnen... med voksesmerter fortsatt og greier og greier...
Bare jyplinger i så måte i forhold.

:mk

Stelvioen er i hvertfall god å kjøre :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Legg inn av Bringisen »

Godt å se at jeg ikke er den verste når det gjelder syn på egen sykkel her :lol
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kawagutten skrev: Stelvioen er i hvertfall god å kjøre :-)
Ihvertfall god å kjøre... :scratch ? Jo'a...
Underforstått... den er ække særlig pen...
Jompa skrev:Og ADV-sykler er uansett ikke pene :knegg
Ok, er bare å hive inn håndkleet her. Jompa har seffølgelig rett.
Det finnes penere sykler enn dette. Sykler med sylindre stikkende ut her og der og andre rare to og tresylindrede motorer. Blant annet.
Også lyktene da, gitt :oh Ser jo ikke ut i måneskinn selv om de lyser bra

Men det rare er at en del av oss tiltrekkes av det styggpene :yeyeye

Brukeravatar
Jompa
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050

Legg inn av Jompa »

Ha,ha.
Skal ikke prøve å gjøre din hvite italiener til hakkekjylling, og må bare krype til korset og innse at ett eller annet må det være med ADVsykler, ettersom de selger godt.
Har aldri prøvekjørt noen sjøl, heller og har ikke grunnlag for å uttale meg om annet enn utseendet.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Antallet ADV-sykler er synonymt med antallet livsnytere.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

AJ skrev:
Kawagutten skrev: Stelvioen er i hvertfall god å kjøre :-)
Ihvertfall god å kjøre... :scratch ? Jo'a...
Underforstått... den er ække særlig pen...
Jompa skrev:Og ADV-sykler er uansett ikke pene :knegg
Ok, er bare å hive inn håndkleet her. Jompa har seffølgelig rett.
Det finnes penere sykler enn dette. Sykler med sylindre stikkende ut her og der og andre rare to og tresylindrede motorer. Blant annet.
Også lyktene da, gitt :oh Ser jo ikke ut i måneskinn selv om de lyser bra

Men det rare er at en del av oss tiltrekkes av det styggpene :yeyeye

Pen joà ser bra ut,har et godt drag og går bra nok,er veldg god å kjøre og er vel meg som ikke har vendt meg til lyden fra toppene som høres ut som om det er dårlige toppakninger :-) får prøve en sånn til neste år for å se om andre gangen gir en annen mening og å sammenligne med flere i samme klasse :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kawagutten skrev:er veldg god å kjøre og er vel meg som ikke har vendt meg til lyden fra toppene som høres ut som om det er dårlige toppakninger :-) får prøve en sånn til neste år for å se om andre gangen gir en annen mening og å sammenligne med flere i samme klasse :-)
Rakler litt i toppene på CARC/bigblock modellene også. Men så lenge det funker så er det bare velstand :-) .

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

Bringisen skrev:Antallet ADV-sykler er synonymt med antallet livsnytere.
Hmm, jeg lurer på om ikke folk nyter livet såpass mye i dagens Norge at de er drittlei nyting og ønsker litt avvekslende selvpining ala birken? :)
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:
Hmm, jeg lurer på om ikke folk nyter livet såpass mye i dagens Norge at de er drittlei nyting og ønsker litt avvekslende selvpining ala birken? :)
Jeg trente ganske hardt og mye forrige gang jeg var gift, men for meg var det en grunn til å komme meg bort fra den helv.... kjerringa, få ut litt aggresjon og lære litt selvforsvar.. :knegg
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

DrGreve skrev:
Hmm , jeg er ikke der for å si det slik :P :p Jeg nyter livet best når jeg kan dra på fjellet alene og ligge i telt. Og jeg nyter livet best på en komfortabel , teknologisk og trygg sykkel , helst på avsides veier eller ikke veier med minst mulig trafikk.
Drittlei nyting og glad i Birken ligger ikke for meg =;

Brukeravatar
DrGreve
Motorsykkelen din: Honda VF1000f-2

Legg inn av DrGreve »

SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:
Jeg trente ganske hardt og mye forrige gang jeg var gift, men for meg var det en grunn til å komme meg bort fra den helv.... kjerringa, få ut litt aggresjon og lære litt selvforsvar.. :knegg
Nå har jo ikke du en såkalt ADV-sykkel :)
Jeg prater med folk jeg treffer på mine turer og det som er gjennomgangsmelodien er at ADV-sykler som BMW har i sitt sortiment har jævlig dårlig salkomfort og det var bakgrunnen for min kommentar til Bringisen. Noen liker visst å få tresmak i ræva :lol
Når jeg begynte å kjøre sykkel var det omtrent bare riksveien, nå kalt E-6 og Mo i Rana sentrum som hadde asfalt, resten grus. Jeg har dratt syklene gjennom gjørmehull og satt meg fast såpass mye under teleløsning på våren at det ikke frister til gjentagelse. Derfor kjører jeg bare på asfalt og trenger følgelig ikke en sykkel som passer bedre på grus, og jeg nyter livet lell :)
Skal jeg utenfor allfarvei med telt og fluestang, så går jeg...
BMW GS er stygg både på skapelse og motor, Stelvio er litt penere på skapelse, men har stygg motor. Triumph Tiger er faktisk ikke så verst, men altså ikke min type sykkel.
2 hjul, 5 gir, nær & fjernlys, baklys, bremselys og 4 blinklys, for ikke å glemme, en motor :)

Youtubekanal: https://www.youtube.com/user/halvardhare" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

Brukeravatar
SuperMorten
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT

Legg inn av SuperMorten »

DrGreve skrev:
SuperMorten skrev:
DrGreve skrev:
Nå har jo ikke du en såkalt ADV-sykkel :)
Jeg prater med folk jeg treffer på mine turer og det som er gjennomgangsmelodien er at ADV-sykler som BMW har i sitt sortiment har jævlig dårlig salkomfort og det var bakgrunnen for min kommentar til Bringisen. Noen liker visst å få tresmak i ræva :lol
Når jeg begynte å kjøre sykkel var det omtrent bare riksveien, nå kalt E-6 og Mo i Rana sentrum som hadde asfalt, resten grus. Jeg har dratt syklene gjennom gjørmehull og satt meg fast såpass mye under teleløsning på våren at det ikke frister til gjentagelse. Derfor kjører jeg bare på asfalt og trenger følgelig ikke en sykkel som passer bedre på grus, og jeg nyter livet lell :)
Skal jeg utenfor allfarvei med telt og fluestang, så går jeg...
BMW GS er stygg både på skapelse og motor, Stelvio er litt penere på skapelse, men har stygg motor. Triumph Tiger er faktisk ikke så verst, men altså ikke min type sykkel.
Jeg ville bare argumentere for flere grunner til selvpiningen.. altså variasjon :knegg

Men tilbake til sykkel, så går jeg etter comfort. Jeg orker ikke sitte å ha vondt når jeg kjører på jobb. For å si det litt brutalt, så gir jeg f... i utseendet så lenge jeg sitter godt, og kjører mine 10 mil uten å ha vondt noe sted..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Tyder jeg et spor av at denne tråden kan bli morsom ;-)
Igjen er det tydelig at smaken er som baken :P :p

Vakkert, ikke vakkert, styggfint, fint, stygt, tresmak , komfort.......hvem kan egentlig sette standarden.
Jeg opplever jo stadig at noen påstår at en sykkel er vakker eller er en skjønnhet, men for meg ser det forferdelig og uproposjonalt ut.
Snur man på flisa , så kan jeg jo godt ikke si så mye.
For de samme folka synes jo at det jeg mener er tøft eller vakkert, er mindre vakkert eller til og med stygt :scratch

Nå ser det jo ut som om dette jaggu gjelder oppfattelsen av komfort også :lol

Driver vi å spøker med hverandre eller :D
Det virker ellers som om noen gjengangere er spesielt opptatt av å si mest mulig om sykler de mener de absolutt ikke liker. Men glemmer helt å snakke om hva de faktisk liker.
Kan det være at man ikke helt vet...... ;-)

Svar