Jompa, en mann i begynnelsen av 60'årene.
- Sprint
- Motorsykkelen din: Triumph-Sprint-95
Re: Jompa, en mann i femtiårene....
Bare husk at spannmaskinen er innstilt på 20 liter før den stopper.Innstilt fra fabrikk. 

For livets glade gutter går solen aldri ned.
-
- Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
En god latter o.s.v...

- Jompa
- Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Mange takk, æ ønske alle folk et godt og langt liv.Banditmannen skrev:En god latter o.s.v...![]()
![]()
Var i begravelse på tirsdag, bestemora mi blei 101 år.
Ikke at ho flirte så ofte, særlig ikke av mine dårlige vitser, men så hadde ho ikke sans for dårlig underbuksehumor heller......
Ikke levde ho lenge på troillskap heller, for ho va verdens snilleste menneske.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.
-
Jompa, en mann i femtiårene....
Først og fremst, kondolerer!Jompa skrev:Mange takk, æ ønske alle folk et godt og langt liv.Banditmannen skrev:En god latter o.s.v...![]()
![]()
Var i begravelse på tirsdag, bestemora mi blei 101 år.
Ikke at ho flirte så ofte, særlig ikke av mine dårlige vitser, men så hadde ho ikke sans for dårlig underbuksehumor heller......
Ikke levde ho lenge på troillskap heller, for ho va verdens snilleste menneske.
Men tenk hvor gammel hun kunne ha blitt med litt mer latter! :-D
Flire tel diverse herJompa skrev:Stemmer det.Kjellrf skrev:Det er ikke forgassere på GPZ1100, Jan..Kawagutten skrev:Hosteanfall ? har du sjekka membranene i gasserne? det er en rimelig affære i forhold til å fikse hosten til kjærringa som helst trenger 20k på handletur for å ikke hoste på et par år
Og sykkelen har KOLS, kabelsko og lost signal. Hmm..... blei visst julekalenderengelsk, det her.
Fikk endelig, etter mye prøving og feiling stilt diagnisen i sommer. Hostinga skyldes at kabelskoen på tempsensoren bak på toppen blir slakk pga
litt "småvibrasjoner" i motorn.
Har tenkt å kanskje lodde fast kabelskoen, det blir i såfall årets vinterprosjekt.
Hva fruen angår, så håpe æ at det bare e vanlig røykhoste som toppe seg når ho e forkjølt.

Men, det æ sku si, va at det e kanskje artig med diverse feila av og tel, så har man noe å finne ut av, eller?
- Jompa
Artig ?? Jo, av og til når feilen er funnet og ordna så kan det være artig.ZZR-Erling skrev:
Flire tel diverse her![]()
Men, det æ sku si, va at det e kanskje artig med diverse feila av og tel, så har man noe å finne ut av, eller?
Det er bare det at feil kommer bestandig når det passer aller minst.
Når man i tillegg jobbe med skruing og feilsøking får man gjerne ei "overdose" av mekking i løpet av arbeidsuka.
Vel, æ skal ikke klage, har sjøl valgt å kjøre rundt på en 30 år gammel "dinosaur", og den fungere egentlig ikke så aller værst.
- PCP
- Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Det er lov å klage litt Jompa. Periodiske elektronikk-feil er jeg overbevist om at forkorter livet, så du får passe på å le mye når det virker.Jompa skrev: Artig ?? Jo, av og til når feilen er funnet og ordna så kan det være artig.
Det er bare det at feil kommer bestandig når det passer aller minst.
Når man i tillegg jobbe med skruing og feilsøking får man gjerne ei "overdose" av mekking i løpet av arbeidsuka.
Vel, æ skal ikke klage, har sjøl valgt å kjøre rundt på en 30 år gammel "dinosaur", og den fungere egentlig ikke så aller værst.

Jeg er litt fascinert over at dinosauren faktisk har innsprøytning. Men hvis jeg har forstått historikken rett så gikk de tilbake igjen til forgassere en periode på 90-tallet. Hva kan grunnen til det ha vært?
- Jompa
Dette blir ren gjetning, men jeg antar at konkurrentene hadde forgassere og dermed var enklere å trimme.PCP skrev: Det er lov å klage litt Jompa. Periodiske elektronikk-feil er jeg overbevist om at forkorter livet, så du får passe på å le mye når det virker.![]()
Jeg er litt fascinert over at dinosauren faktisk har innsprøytning. Men hvis jeg har forstått historikken rett så gikk de tilbake igjen til forgassere en periode på 90-tallet. Hva kan grunnen til det ha vært?
Med "solid-state" elektronikk som ikke kunne re-mappes, ihvertfall ikke med en bærbar i garasjen, og "tonnevis" av kunnskap om forgassere rundt omkring i by og bygd var nok god gammeldags trimming fremdeles vinneren på stripa.
Det fantes til og med mc-forhandlere som hadde både dreiebenk og fres på verkstedet.
På den tida, faktisk over 20 år siden, hadde ikke alle pc, langt mindre bærbar pc, så det var ikke bare å plugge inn usb-kabeln og mappe om motoren
hjemme i garagen.
Og programvaren ble behandlet som statshemmeligheter av produsentene.
- Kjellrf
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Da BMW kom med sine mursteinsmotorer i 83, hadde både K75 og K100 innsprut. BMW planla en billigversjon av K75 med forgassere, men etter noen tester fant de ut at den med forgassere gikk bedre og fikk lett flere hk enn med innsprut.
Prosjekt skrinlagt.
Prosjekt skrinlagt.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Er det din 1100 som er til salgs på finn.no, Jompa?
- Jompa
Ja, æ begynte å rydde garagen på søndag, og må ha fått ett anfall av høstdepresjon, for æ fant ut at sykkeln tok for mye plass.Bergen skrev:Er det din 1100 som er til salgs på finn.no, Jompa?
Dessuten regna det, og lørdag var det kjempevær, men da ble det ikke noen sykkeltur.
I kveld er depresjonen gått over, og annonsen slettet.
Det kosta meg kr 275, men om æ hadde fått salg på sykkelen hadde det kosta flere år med anger.
- norse900
- Motorsykkelen din: BMW R1100RT
Halleluja!! 
275 er ingenting sammenlignet med fremtidige medikament-utgifter om det er noen trøst...

275 er ingenting sammenlignet med fremtidige medikament-utgifter om det er noen trøst...

BMW R1200GS -19
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
Honda TransAlp -97
BMW F650 Strada (solgt)
BMW R1100RT -98 (solgt)
Suzuki GSX750E -80 (solgt)
Yamaha XJ900S Diversion -97 (solgt)
-
Jompa skrev:Ja, æ begynte å rydde garagen på søndag, og må ha fått ett anfall av høstdepresjon, for æ fant ut at sykkeln tok for mye plass.Bergen skrev:Er det din 1100 som er til salgs på finn.no, Jompa?
Dessuten regna det, og lørdag var det kjempevær, men da ble det ikke noen sykkeltur.
Det kosta meg kr 275, men om æ hadde fått salg på sykkelen hadde det kosta flere år med anger.

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Du kan aldri selge den sykkelen. Den må følge med i arveoppgjøret..

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
Ha ha ha, hærlig. Godt du slapp med skrekken. Slike høstdepresjoner kan være lumske.Jompa skrev:Ja, æ begynte å rydde garagen på søndag, og må ha fått ett anfall av høstdepresjon, for æ fant ut at sykkeln tok for mye plass.Bergen skrev:Er det din 1100 som er til salgs på finn.no, Jompa?
Mine sykler i dag
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
2016 Triumph Bonneville 1200
1938 DKW SB350
1980 Kawasaki Z1000 ST
1970 Triumph Tiger 650
1980 Honda CBX
1975 Norton Commando 850 MkIII
2010 BMW S1000 RR (bane)
2013 KTM SFX350 MX
2017 Yamaha WR450F enduro
1984 Yamaha RD500LC
-
Ja, den er jo nærmest blitt en del av vår felles kulturarv!SuperMorten skrev:Du kan aldri selge den sykkelen. Den må følge med i arveoppgjøret..![]()

Den har jo legendestatus her på forumet! Selv om jeg ikke har truffet hverken sykkel eller eier i den "virkelige verden",
har jeg fått være med på opp- og nedturer med Kawaen, og føler på en måte at jeg kjenner den!

Jompa skrev:Ja, æ begynte å rydde garagen på søndag, og må ha fått ett anfall av høstdepresjon, for æ fant ut at sykkeln tok for mye plass.Bergen skrev:Er det din 1100 som er til salgs på finn.no, Jompa?

- Intruder
- Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Kjørt 45000 på Intrudern je nå og tatt oljeskift og småserviser.Går jaggu like drittsikkkert som mye av dette nye elektronikkstellet...
...Etter dette blir det HA for æille penga....hamar arbeiderblad :-)å
Evig eies kun det tapte !
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Nil satis nisi optimum !
http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jompa
Da må du bytte Intrudern i en Harley og skaffe deg en god ryggsekk så du kan ta med deg mel til vaflene.Intruder skrev:Kjørt 45000 på Intrudern je nå og tatt oljeskift og småserviser.Går jaggu like drittsikkkert som mye av dette nye elektronikkstellet...
At en blir lei innimellom er naturlig tror jeg. Men da kan du jo vurdere å gjøre som meg som ikke riktig klar for å oppgi MC-jeg har overlatt de til Svigersønnen og til KawaBæiben - så kan jeg leke "orakel" og "allviter"
Så brummer og banner jeg over sløvinger som gudskjelov ikke er skrudd sammen i øvste etasjen som meg
Fungerer fint og litt får jeg kjøre hvis jeg vil men egentlig er det greit å vaske,pusse og gnikke for de og. Jeg er ikke helt klar for å oppta MC kjøring riktig enda men kjenner at det nærmer seg. Til neste år kanskje ? Og til den lysten inntreffer så er det greit med en Piaggio 4Tempi som nærtransport.
Nå har kjørelysten vært fraværende i 2 år men før eller siden kommer den igjen

Nå har kjørelysten vært fraværende i 2 år men før eller siden kommer den igjen

- Jompa
Sløvinger ? Æ har foreslått for dattera mi og typen at dem burde kjøpt en brukt Tomra-automat, og innstallert den i "bllen" ( mondeo) så kanskje de får fjerna ca 30 cm med tomflasker som flyter rundt på dørken.
Piaggio e bare topp. Æ va en gang på firmatur til Pisa og besøk på Piaggiomuseet i en av nabobyene.
En eldre kar fraTrøndelag, som va enda litt mere godtruende enn meg mista lommeboka på nevnte tur til museet, på jernbanestasjonen i Pisa.
Fant ut at det ikke e rart at tårnet i Pisa er skjevt, det aller meste var på halv tolv.
Så når fruen kommer stressende med ting " vi sku ha gjort" kan æ bre ta frem bildene fra Italia.....
en gang blir nok huset våres en kulturhistorisk skatt
Piaggio e bare topp. Æ va en gang på firmatur til Pisa og besøk på Piaggiomuseet i en av nabobyene.
En eldre kar fraTrøndelag, som va enda litt mere godtruende enn meg mista lommeboka på nevnte tur til museet, på jernbanestasjonen i Pisa.
Fant ut at det ikke e rart at tårnet i Pisa er skjevt, det aller meste var på halv tolv.
Så når fruen kommer stressende med ting " vi sku ha gjort" kan æ bre ta frem bildene fra Italia.....
en gang blir nok huset våres en kulturhistorisk skatt

- Jompa
I kveld burde æ absolutt kjørt en tur på sykkeln. 11 grader klokka 8, tørre veier og kanskje ikke så mange muligheter igjen i år ?
I stedet ble det feiring med bacalao fra Coop, norrlands akkevitt og en pils.
For i dag felte æ endelig den første rypa med "Lokegutt".
Æ hadde nesten begynt å tru på en "hundeekspert" som forlengst har erklært at " det der blir aldri noen jakthund".
Vel, "det der" fungerte helt utmerket i dag, flott søk, tildels lydig, fant 3 rypekull, 3 enkeltfugl og
skyttern traff til og med en.
God grunn til feiring
Var ellers ganske spent på om det var mye nytt på forumet etter to dagers fravær.
Ja og tja.......
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
Selv om han sjøl la opp til det.
Æ hadde nesten begynt å tru på en "hundeekspert" som forlengst har erklært at " det der blir aldri noen jakthund".
Vel, "det der" fungerte helt utmerket i dag, flott søk, tildels lydig, fant 3 rypekull, 3 enkeltfugl og
God grunn til feiring

Var ellers ganske spent på om det var mye nytt på forumet etter to dagers fravær.
Ja og tja.......
Syns det er merkelig at det ikke er lov å diskutere om HA blir urettmessig furfulgt eller ikke,
men å diskutere ett medlems mtentale helse og medisinbruk vs mc-kjøring ser ut til å være helt ok.
- ejs
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell

Kommer muligens av at "noen" spesielle kan bli trokket på tærne

If it ain't broke, I'll break it.
- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Finnes sånn automat for tomme kaffekopper fra Shell også..?Jompa skrev:Sløvinger ? Æ har foreslått for dattera mi og typen at dem burde kjøpt en brukt Tomra-automat, og innstallert den i "bllen" ( mondeo) så kanskje de får fjerna ca 30 cm med tomflasker som flyter rundt på dørken.

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
- jhn
- Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Ja, er ikke det merkelig? Men ellers ... artig at det går bra med hunden. Det er vel ikke første gang at selvutnevnte eksperter tar feilJompa skrev:I kveld burde æ absolutt kjørt en tur på sykkeln. 11 grader klokka 8, tørre veier og kanskje ikke så mange muligheter igjen i år ?
God grunn til feiring![]()
![]()
Ja og tja.......