Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Skal ta dere begge med zuki'n, jeg :D
Skal vel ikke se bort fra du klarer det, i svingene. Du har litt mer erfaring enn meg og Cutless der tror jeg. Men på rettstrekket så tror jeg nok du sliter litt :P :p

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Du har nå hvertfall kjørt mer enn meg! Men vi må prøve dragrace fra 0 til 100 :D

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:Du har nå hvertfall kjørt mer enn meg! Men vi må prøve dragrace fra 0 til 100 :D
Prøvde med gamlesykkelen til Cutless som er lik din. Du har ikke sjans. Sorry... :knegg

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

Haha, jeg kjører fra dere på langstrekka begge to :lol :lol

Svingene derimot, der har jeg litt å lære meg enda. Hadde jo en liten edge på deg Bjerknez, når vi var på vei inn mot Vinterbro på E6 :prop:

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:Haha, jeg kjører fra dere på langstrekka begge to :lol :lol

Svingene derimot, der har jeg litt å lære meg enda. Hadde jo en liten edge på deg Bjerknez, når vi var på vei inn mot Vinterbro på E6 :prop:
Kan nok hende du hadde tapt en en såkalt 0-100 duell. Men det er vel ingen hemmelighet ar R-sykler koser seg best på et vist turtallsområde og den fordelen utnyttet du :)

Tror kanskje du sliter mer i en dragrace duell eller 0-100... siden du da også må forsere HELE turtallsregisteret...?

Når det er sagt så er jeg mer fornøyd med å gruse deg i svingene (foreløpig). Synes det er langt mer morsomt enn å kjøre fort på E6. Da hadde jeg nok kjøpt meg en annen sykkel :thumleft

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
mortenolb skrev:Du har nå hvertfall kjørt mer enn meg! Men vi må prøve dragrace fra 0 til 100 :D
Prøvde med gamlesykkelen til Cutless som er lik din. Du har ikke sjans. Sorry... :knegg
Sier ikke at jeg har sjans, jeg sier at jeg vil prøve :knegg

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:
Sier ikke at jeg har sjans, jeg sier at jeg vil prøve :knegg
Tenkte bare jeg skulle spare deg for bryet jeg da.... Men jada.. vi kan sikkert prøve en vakker dag. :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Bilde
:lol :lol
Sykkelen går vel ikke noe fortere av den grunn? I mitt hode så bare flytter du litt på kreftene?

Men jada.. blir artig å prøve Cutless. Har du drevet opp eller ned?

Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev: Kan nok hende du hadde tapt en en såkalt 0-100 duell. Men det er vel ingen hemmelighet ar R-sykler koser seg best på et vist turtallsområde og den fordelen utnyttet du :)

Tror kanskje du sliter mer i en dragrace duell eller 0-100... siden du da også må forsere HELE turtallsregisteret...?

Når det er sagt så er jeg mer fornøyd med å gruse deg i svingene (foreløpig). Synes det er langt mer morsomt enn å kjøre fort på E6. Da hadde jeg nok kjøpt meg en annen sykkel :thumleft

Nja, du skal ikke si det for sikkert. Med god gasskontroll / clutch så kan man få en ganske så god start med R sykkel. Det er vel heller jeg som holder sykkelen tilbake eventuelt.

Hehe, foreløpig ja :knegg Skal sies at når vi kjørte var det kun min tredje tur på ny-sykkelen. Det som faktisk holdt meg litt tilbake var veitilstanden, syns det var mye hull / ujevnheter i asfalten når vi kjørte rundt i østfold.

Enig at svinger er mer morro enn E6. Lappen ryker hvis vi fortsetter med det. Og når den ryker tror jeg den ryker for godt. :[-X

Cutless: 1 tann ned foran eller? Tenkte å gjøre det samme med R6en. Anbefaler at du kjøper Speedohealer, slik at km/h og kilometerstand blir riktig.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Bjerknez skrev:
Sykkelen går vel ikke noe fortere av den grunn? I mitt hode så bare flytter du litt på kreftene?

Den går jo eventuelt fortere. Enten fortere opp i fart, med lavere toppfart, eller saktere opp i fart med høyere toppfart :P

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

thewiz skrev:
Bjerknez skrev: Kan nok hende du hadde tapt en en såkalt 0-100 duell. Men det er vel ingen hemmelighet ar R-sykler koser seg best på et vist turtallsområde og den fordelen utnyttet du :)

Nja, du skal ikke si det for sikkert. Med god gasskontroll / clutch så kan man få en ganske så god start med R sykkel. Det er vel heller jeg som holder sykkelen tilbake eventuelt.

Hehe, foreløpig ja :knegg Skal sies at når vi kjørte var det kun min tredje tur på ny-sykkelen. Det som faktisk holdt meg litt tilbake var veitilstanden, syns det var mye hull / ujevnheter i asfalten når vi kjørte rundt i østfold.

Enig at svinger er mer morro enn E6. Lappen ryker hvis vi fortsetter med det. Og når den ryker tror jeg den ryker for godt. :[-X

Cutless: 1 tann ned foran eller? Tenkte å gjøre det samme med R6en. Anbefaler at du kjøper Speedohealer, slik at km/h og kilometerstand blir riktig.
Jeg sa det ikke "sikkert". Jeg sa du kanskje hadde slitt mer med å holde følge :thumleft

Jeg har en flat momentkurve på min og din er vel mer at den drar greit opp til et visst turtall før den drar som satan. Min drar mer eller mindre likt hele veien. Uansett, en diskusjon som er helt meningsløs. Vil jeg kjøre fra deg på langstrekket så kjøper jeg meg mer kubikk. I svingene derimot så spiller krefter veldig liten rolle :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

mortenolb skrev:
Bjerknez skrev:

Den går jo eventuelt fortere. Enten fortere opp i fart, med lavere toppfart, eller saktere opp i fart med høyere toppfart :P
Joda, men om den går fortere fra A-B kommer ann på avstanden mellom A og B :thumleft

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Fra 15 til 14 foran.

Ofrer litt topphastighet for raskere aks. Et lett regnestykke siden jeg ikke klarer å se for meg et scenario hvor jeg tørr å kjøre i "toppfart" med Hyper'n. Og med tanke på vindmotstand så vil nok ikke toppfarten endres så veldig mye..

Angående "speedohealer" så ser jeg ikke behovet til det i forbindelse med bytte av drev siden farten leses av på bakhjulet. Det hadde dog vært kjekt å justert feilmarginen som allerede er der fra fabrikk :)

Brukeravatar
Bjerknez
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Cutless skrev:Fra 15 til 14 foran.

Ofrer litt topphastighet for raskere aks. Et lett regnestykke siden jeg ikke klarer å se for meg et scenario hvor jeg tørr å kjøre i "toppfart" med Hyper'n. Og med tanke på vindmotstand så vil nok ikke toppfarten endres så veldig mye..

Angående "speedohealer" så ser jeg ikke behovet til det i forbindelse med bytte av drev siden farten leses av på bakhjulet. Det hadde dog vært kjekt å justert feilmarginen som allerede er der fra fabrikk :)
Nå bare synser jeg litt, men den mariginale økningen i aks som du får tilsvarer vel også hyppigere giring samt bruk av tid til dette? Mulig jeg ikke har satt meg helt inn i det tekniske her nå, men blir uansett morsomt å prøve Cutless. :thumleft
Men vi må ta 0-180 da :lol

Svar