Cutless sin blogg

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
thewiz
Motorsykkelen din: 2018 S1000RR

Re: Cutless sin Hyperblogg

Legg inn av thewiz »

Cutless skrev:Fra 15 til 14 foran.

Ofrer litt topphastighet for raskere aks. Et lett regnestykke siden jeg ikke klarer å se for meg et scenario hvor jeg tørr å kjøre i "toppfart" med Hyper'n. Og med tanke på vindmotstand så vil nok ikke toppfarten endres så veldig mye..

Angående "speedohealer" så ser jeg ikke behovet til det i forbindelse med bytte av drev siden farten leses av på bakhjulet. Det hadde dog vært kjekt å justert feilmarginen som allerede er der fra fabrikk :)
Ja, det er dette jeg tenker også. Kommer aldri til å nå topphastigheten på R6-en, så hvorfor ikke gjøre den litt mer villig i lavere hastighet.

Jeg ser nå at du har hastighetssensor på bakhjulet, R6-en har det ved fremdrevet, så da slipper du speedohealer. :-)

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Kjenner ikke til Hypern eller dine preferanser men det mange anbefaler er en tann eller to mer bak.

Tror den forskjellen blir godt merkbar Bjerknez :-)
Sist redigert av Kawagutten den 05 mai 2015, 13:21, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
thewiz

Legg inn av thewiz »

Bjerknez skrev:
Cutless skrev:Fra 15 til 14 foran.

Ofrer litt topphastighet for raskere aks. Et lett regnestykke siden jeg ikke klarer å se for meg et scenario hvor jeg tørr å kjøre i "toppfart" med Hyper'n. Og med tanke på vindmotstand så vil nok ikke toppfarten endres så veldig mye..

Angående "speedohealer" så ser jeg ikke behovet til det i forbindelse med bytte av drev siden farten leses av på bakhjulet. Det hadde dog vært kjekt å justert feilmarginen som allerede er der fra fabrikk :)
Nå bare synser jeg litt, men den mariginale økningen i aks som du får tilsvarer vel også hyppigere giring samt bruk av tid til dette? Mulig jeg ikke har satt meg helt inn i det tekniske her nå, men blir uansett morsomt å prøve Cutless. :thumleft
Men vi må ta 0-180 da :lol

Det medfører mer giring, det stemmer. Men man vil oppleve raskere akselerasjon. Jeg sitter å funderer på om jeg skal gjøre 520 conversion med -1 foran og +2 bak. Da er det merkbar forskjell vil jeg tro. Dette krever riktig nok nytt kjede og drev.
Kawagutten skrev:Kjenner ikke til Hypern eller dine preferanser men det mange anbefaler er en tann eller to mer bak :-)
1 tann foran utgjør ca 3 tenner bak. Så ved å gå ned 1 tann foran blir det det samme som å gå opp 3 tenner bak.

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Kawagutten skrev:Kjenner ikke til Hypern eller dine preferanser men det mange anbefaler er en tann eller to mer bak.

På hypermotard forumene så går de ned til 14t foran, istedet for å gå opp bak. Fordelen med å gå opp bak istedet er jo at kjedet slites mindre. Jeg prata med verkstedssjefen for Ducati ista, og han hadde skiftet fra 15t til 14t på alle sine 3 Ducatier. Da var det ikke mer å tenke på :)

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kanskje jeg bør dreve om også da :lol

Brukeravatar
mortenolb
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S

Legg inn av mortenolb »

Jeg har også litt lyst til å dreve om, men jeg synes jeg gire ofte nok som det er :-)å

Brukeravatar
Kawagutten
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R

Legg inn av Kawagutten »

Cutless skrev:
Kawagutten skrev:Kjenner ikke til Hypern eller dine preferanser men det mange anbefaler er en tann eller to mer bak.

På hypermotard forumene så går de ned til 14t foran, istedet for å gå opp bak. Fordelen med å gå opp bak istedet er jo at kjedet slites mindre. Jeg prata med verkstedssjefen for Ducati ista, og han hadde skiftet fra 15t til 14t på alle sine 3 Ducatier. Da var det ikke mer å tenke på :)
Blir sikkert bra da og har du lyst til å prøve annen dreving så er jo ikke det så veldig kostbart :-)

Bjerknez kan jo sette på 12t foran og 65t drev bak for kjører vel ikke fortere enn maks 130 mener jeg han sa så vinner han frem til turtallssperra :prop: :lol
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
thewiz

Legg inn av thewiz »

mortenolb skrev:Jeg har også litt lyst til å dreve om, men jeg synes jeg gire ofte nok som det er :-)å
Da kan du jo dreve opp. En tann opp foran etter ned et par bak så blir det mindre giring :-)

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Men jeg vil jo ha mer aks? :P

Brukeravatar
sankyo
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400

Legg inn av sankyo »

mortenolb skrev:Men jeg vil jo ha mer aks? :P
Da må du beholde din nåværende drev og sette på en gsx-r 1000. ;)
Live long and prosper :janikk

Brukeravatar
Bjerknez
Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
Kontakt:

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Cutless skrev:

Blir sikkert bra da og har du lyst til å prøve annen dreving så er jo ikke det så veldig kostbart :-)

Bjerknez kan jo sette på 12t foran og 65t drev bak for kjører vel ikke fortere enn maks 130 mener jeg han sa så vinner han frem til turtallssperra :prop: :lol
Oh shut up! :twisted

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

hvis du supplerer med mellomlegget så!

Brukeravatar
thewiz

Legg inn av thewiz »

mortenolb skrev:Men jeg vil jo ha mer aks? :P
Noe må gi, enten mer aks / mer giring eller mindre aks / mindre giring.

Brukeravatar
mortenolb

Legg inn av mortenolb »

Jeg er fullt klar over det :P Derfor jeg sa jeg gjerne skulle dreva om, men at jeg girer nok fra før. Altså blir det ikke aktuelt :P

Brukeravatar
Cutless
Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario

Legg inn av Cutless »

Samma om man må gire litt mer om man kan dra bakhjul ut av sving i 2.gir med kun gasspådrag :twisted

Svar