AJ Arena...

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Re: AJ Arena... Tiger med hale...?

Legg inn av ArcticTiger »

På spessiell oppfordring fra Intruder, men kanskje ikke helt AJs favoritt :-k :lol :lol :

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Buck Owens... :knegg
Ikke helt min stil, nei...
Ja, ja... :jada:

Johnny Cash, derimot! :thumleft

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Foretrekker nok en mer kontant Cash,men B.O. var jo også svært populær og hadde et stort publikum i Norge... \:D/
Pluss en artist som ei gammel dame skulle kjøpe ei plate av rundt 1960 : Jeg ska ha ei plate som hette : i låve ju besause me`n Jim Revers.... :lol :lol
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Intruder

Re: AJ Arena... Vakker vinter... men venter på våren!

Legg inn av Intruder »

AJ skrev:Litt fram og tilbake, hit og dit på sider man er innom på nettet... Så dukker jammen dette opp, gitt :oh
En Tiger 1050 med henger!?
Ja, nå har jeg sett det også... :jada:

http://www.tiger1050.com/index.php/topi ... #msg239250" onclick="window.open(this.href);return false;

:-k
Må studeres litt nærmere...
Kjøp en henger til Tigern du AJ : Så får du to tilhengere,Bakpå og henger`n ! :jada: :prop:

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
Onsløv
Motorsykkelen din: F800ST

Legg inn av Onsløv »

Bakpå henger'n?
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

Henge Bakpå bakpå henger'n, eller henge henger'n bakpå Bakpå?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Uansett blir hengeren hengende bakpå, men sannsynligheten for at Tiger får noe haleheng bakpå er forsvinnende liten...
Praktisk...,ja... kunne kanskje vært artig..., men, nei..., tru'kke det :[-(

ArcticTiger

AJ skrev:Uansett blir hengeren hengende bakpå, men sannsynligheten for at Tiger får noe haleheng bakpå er forsvinnende liten...
Nja :scratch , det vil vise seg deet, når du får tenkt deg om litt. Du liker jo å ha med deg "litt" baggasje har jeg sett på noen bilder her, må da være bedre å stable i lengden enn i høyden, kanskje :-k
Og tenk på allt ølle, smørre og flesske du hadde kunna fått med deg når du har vært på Harry-tur i Sverrje :bananas :hallo :cheers

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:Nja :scratch , det vil vise seg deet, når du får tenkt deg om litt. Du liker jo å ha med deg "litt" baggasje har jeg sett på noen bilder her, må da være bedre å stable i lengden enn i høyden, kanskje :-k
Og tenk på allt ølle, smørre og flesske du hadde kunna fått med deg når du har vært på Harry-tur i Sverrje :bananas :hallo :cheers
Blir jo litt bagasje når to skal på tur på én sykkel. I hvert fall hvis en skal slippe å kjøpe alt en trenger underveis på turen... :-J
Men jeg har jo en 100 liters RevPack, som funker som bare det når det er behov for å ha med mye bagasje. Ypperlig løsning sammen med originale sidevesker og Bags Connection "GS" tankveske som rommer ca. 25 liter. :thumleft
I tillegg har jeg nå privatimportert en GIVI 55 liters toppboks fra Italia, som bør holde til effektive handleturer i Sverige :P :p
Også har jeg lagt merke til en ting med Tiger; den er åpenabrt laget for å tåle å bli lastet i høyden siden jeg knapt merker bagasjen når jeg er på tur. Dvs. ingen ubalanse eller merkbar påvirkning av sidevind og slike ting med original toppboks/sidevesker eller med denne praktisek RevPack'en, som satt som et skudd på svingete vestlandveier under PreHøst-turen.
Men er litt spent på GIVI-boksen. Det er litt bredere, men rundere i formen og vil dermed antakelig ikke gjøre at Tiger oppfører seg annerledes.

TDM'en jeg hadde var annerledes. Der merket jeg at sykkelen kom i litt ubalanse ikke rent sjelden og at den ble mer ømfintlig overfor vind og ujevnheter i veien når jeg kjørte med fullt bagasjesett.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dukka opp en liten pakke fra Britannia i dag :jada:

Av med kartongen...
Bilde

og av med plastikken...
Bilde

Ekte vare, ingen tvil om det, når man tar en kikk på baksiden \:D/
Bilde

Forskjermene på nye sykler ser ut til å bli kortere og kortere for hvert år, mens flere og flere blir utstyrt med større og større radiatorer og oljekjølere - som kan ta skade av steinsprut. Kanskje spesielt fra Michelin PR3 dekk som jeg har på Tiger. Småstein setter seg fast i dekkmønsteret den første tiden, har jeg lagt merke til...
Tenkte derfor at det kanskje er lurt å montere en skjermforlenger, som tar imot når småsteinen kastes av :-k
Og hvorfor ikke en i karbon siden jeg har karbon tanksbeskytter. Ting som står i stil er antakelig ikke det mest klønete man kan finne på... ;-) Den jeg har kjøpt ser veldig bra ut i hvert fall.

Så får jeg se hva jeg gjør når sykker'n hentes - en gang i slutten av mars - håper jeg... :8-[
Kanskje det blir en dag litt tigerkarbonisering... :knegg

ArcticTiger

Re: AJ Arena... Tigerkarbonisering...?

Huff :8-[ , jeg leste vist tittern på loggen din feil i farta jeg AJ, syns det sto "Tigertrakkasering" :oh , men så var det "Tigerkarbonisering", og da trudde jeg du hadde brenntn opp :O , men så vare bare om noe plastdritt :-)å

Kjempefin den fendaxtendan AJ :thumleft Den kler Tigern godt.
Og jeg er veldig fornøyd med den carbonhuggern/bakskjermen fra Bestem som jeg kjøpte til min i fjor! Super passform, og mindre skitt på bakparten av sykkern \:D/ . Og ser bra ut 8) !

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

AJ skrev: .....Kanskje det blir en dag litt tigerkarbonisering... :knegg
Trodde først det stod "kanonisering", men det kommer vel en dag det også, hvis æ ikke tar veldig feil av dæ :terge :lol :-#
Men den skjermforlengeren så ikke dum ut. God ide :thumleft

Brukeravatar
Desmo

Legg inn av Desmo »

Skal vi treffes til sommeren AJ, og se hvem som har flest karbondeler på sykkelen. Jeg stiller med Velte-petter! :knegg
We have met the enemy and he is us.
Pogo

Brukeravatar
Intruder

Legg inn av Intruder »

Take it litt rolig og ikke utstyr sykla deres med lys og stæsj så de ser ut som et juletre...
Husk de færreste av oss kjører i den søte juletid... ;e :mc5

Nil satis nisi optimum !

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Desmo skrev:Skal vi treffes til sommeren AJ, og se hvem som har flest karbondeler på sykkelen. Jeg stiller med Velte-petter! :knegg
Treffes gjerne til sommer'n, men la oss bare slå fast først som sist at karbon-konkurransen har Tiger allerede tapt... :jada:
Kan forsåvidt leve godt med det tapet... ;-)

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Intruder skrev:Take it litt rolig og ikke utstyr sykla deres med lys og stæsj så de ser ut som et juletre...
Husk de færreste av oss kjører i den søte juletid... ;e :mc5
Litt OT, men så noen moped-manner på tv her rundt juletider, lurer på om det ikke var i Fredriktstad. Tempo Corvetter etc. som var så julepynta at dæm måtte nesten ha med aggregat for å få lys i alle pærene. Så kjørte dem rundt juletreet etterpå... yeah... *fnis* :knegg
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Dexter og 2000Tourings og verkstedbesøket deres i Trollhättan trigga meg til å undersøkemulige Triumph-verksteder i nabolandet.
Og jammen finnes det er i Karlstad, gitt! Ikke verst :D Det kan fort bli et sted jeg stikker innom i løpet av sommer'n \:D/

Egen Facebook-side har de...:
http://www.facebook.com/pages/EUROSPEED ... 280?v=info" onclick="window.open(this.href);return false;
pluss egen hjemmeside på nettet, så klart ;-) :
http://www.triumphkarlstad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skal se det kan bli til at jeg sparer noen kroner på service i kombo med en svensketur i løpet av sesongen :-)

Brukeravatar
ojda
Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.

Legg inn av ojda »

AJ skrev:Dexter og 2000Tourings og verkstedbesøket deres i Trollhättan trigga meg til å undersøkemulige Triumph-verksteder i nabolandet.
Og jammen finnes det er i Karlstad, gitt! Ikke verst :D Det kan fort bli et sted jeg stikker innom i løpet av sommer'n \:D/

Egen Facebook-side har de...:
http://www.facebook.com/pages/EUROSPEED ... 280?v=info" onclick="window.open(this.href);return false;
pluss egen hjemmeside på nettet, så klart ;-) :
http://www.triumphkarlstad.se/" onclick="window.open(this.href);return false;

Skal se det kan bli til at jeg sparer noen kroner på service i kombo med en svensketur i løpet av sesongen :-)

En kollega av meg kjører alltid over grensen når bilen skal serves.
Ca 50% å spare på dette, og i tillegg får han låne bil mens han er der.
Kan bli mange burgere av slikt A.J. :knegg
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel ;-))
Kjørt i 2011:..9000km

Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]

Brukeravatar
ojda

Re: AJ Arena... Dexter-metoden oppe til vurdering ;-)

Legg inn av ojda »

Grattis med 100 sidersblogg. :bb_p: :rose :bb_p:

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev:Grattis med 100 sidersblogg. :bb_p: :rose :bb_p:
Ojsann!! :oh
Oppe i 100 sider alt... :8-[
Ja, ja... bare å holde tempoet oppe fortsatt, da... Så blir det plutselig 100 sider til... :roll

Apropos burgere:
Eldste sønn og konmor her hjemme fikk smaken på en nye variant av AJ burgertallerken her for en stund tilbake.
Ikkeno' avanserte greier siden hamburgertallerken ikke akkurat er "rakettforskning" uti det gourmetiske... :knegg
Men nok til at de lot seg imponere. Og det de lot seg imponere av var komboen burgere og lett brunet serranoskinke (i stedet for trad. bacon...). Ble en smaksbombe av de sjeldne, om jeg så må få lov til å mene det... :knegg
Og det synes de andre som fikk ta del i det ytterst enkle, men altså samtidig utsøkte smaksmåltidet ;e
Sammen med en utvalgt salat/grønnsaksblanding og krydder hvorav havsalt med urter inngår som en viktig del, blir dette som regel hver gang et årntli flott måltid - litt sånn junkfood De Luxe, kan vi gjerne si... :knegg

Så joda, ojda - blir nok skyldig i en del handelslekkasje også i året som kommer. Og det kommer til å lekke mye serranoskinke... :P :p

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Skidmarx UK har mye flott de og av høggere,forskjermer,søleploger, vindskjermer og mye annet som egentlig ikke trengs.

http://www.skidmarx.co.uk/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ojda

Legg inn av ojda »

Er det ikke snart påtide å kjøpe ny Tiger da A.J.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33179755" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

ojda skrev:Er det ikke snart påtide å kjøpe ny Tiger da A.J.

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=33179755" onclick="window.open(this.href);return false;
Uffda! =;
Den der så ikke spesielt delikat ut... :moi:

Nei... får holde med den fine orangefargen på den jeg har, vel... :knegg
Er ikke mange ukene til den er klar for nye tigersprang \:D/ Nå med ny Nitron-demper bak og Öhlins-fjærer foran :bananas

Pollti
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Pollti »

Nå må du snart begynne å planlegge alderdommen AJ så må neste steg bli en trike :knegg Bob Witte i USA som er en bekjent av meg lager og selger ombyggingssett for bla Goldwing så det blir trehjuling ut av den. Kjøp en sånn en så blir du turbuss operatør ! :janikk

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Fikk en hyggelig mail fra GMS i dag:
GMSmail.PNG
Så nå må våren bare komma med bare væger så kjapt som mulig \:D/ :prop:
Og da er vi klare for ælt som kælt :bananas
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Svar