Kant'1ns kjøreblogg- Reisen til veiens ende

Din egen Forum-blogg! Om MC-livet ditt og annet du vil dele med andre.
Svar
Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur med Triumph i Vest

Legg inn av L-NA »

Takker for hyggelig lesing til morgen kaffen på Lugaren. Har hatt en ekstra god time i natt, siden det ble pinsing av kl på vei fra Singapore, til Vung Tau i Vietnam. PMS`n har skjelden vert så Jævlig som denne turen....for å si det mildt. Noe som jeg tror både Mr Kant`1 og Lordemann skal få litt av skylda for :P :p

Men kansje det også har litt med sommerens "tryning" med årsak til lite kjøring i sommer i kombinasjon med og ny sykkel som nett har passert 1000Km, og skal på første service slik at :knegg :knegg ....ja Dere skjønner. :knegg :knegg
Men det som Dere steller i stand her på Forumet er jo hyggelig også da, med både gode bilder og ikke minst, gode referater.

Takk

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur med Triumph i Vest

Legg inn av Tommas »

Flott rapport som vanlig!

Er jo nesten så man føler at man har vært med på tur ;-)

RoaHov
Innlegg: 8
Registrert: 31 aug 2014, 22:00
Motorsykkelen din: Triumph Speed Triple 1050R 2012.
Sted: Bergen, Norway.

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur med Triumph i Vest

Legg inn av RoaHov »

Til orientering Onkel, kan jeg berolige deg med at som felles NAV'er har jeg nå påbegynt treningen via YouTube med å brette håndkle i svanefasong slik du ønsker. Sjokoladen på hodeputen hadde jeg jo i vesken, så neste gang! :lol Ellers hadde vi en fantastisk flott tur over Gaularfjell, etter at du måtte sette kursen hjemover. Jeg kan love deg at "rally'et" vi hadde kvelden før kommer faktisk litt i skyggen på de siste 70 km etter tanking på tilbaketuren til Eide. Bensinforbruket før og etter tanking steg fra 0,48 til 0,54. Med Jens'n som hare på Tigeren sin gikk det unna som jeg ikke har opplevd siden Rudskogen. Fy fader så gøy, du hadde ikke kjedet deg et microsekund. Når vi stoppet omsider for å bunkre opp til kvelden og trekke pusten, var det vondt i kjeven p.g.a smilet ville ikke slippe taket. :D det gjaldt samtlige av oss. Hadde samme følelsen som turen vår til Geianger. Har jeg vunnet i Lotto??? Følelsen av at det har strømmet penger inn på konto, mens man kun har hatt det gøy og lever livet er helt utrolig. Veiene der inne vi var kan absolutt anbefales til alle og enhver. Det er endeløse muligheter, selv om underlaget er noen steder så som så, er det absolutt verdt å ta turen. Takk for følget, og som deg ser jeg fram til neste tur med stor glede og iver. Nei, må brette mer håndkle, skal dette bli bra! :yeyeye

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur med Triumph i Vest

Legg inn av LordShaft »

Hahaha det er et eventyr å lese Roald :lol :lol

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Ut på tur med Triumph i Vest

Legg inn av RuneMC »

Fornøyelig lesing :thumleft
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av Olav K »

Da har jeg hatt mitt første møte med NAV. Ganske interessant... :knegg :prf :thumleft
Tror jeg trenger litt kvalitetstid på hjemturen.


http://locatoweb.com/map/single/095958219" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
hakhap
Innlegg: 2598
Registrert: 14 sep 2012, 14:39
Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Sted: Buskerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av hakhap »

Olav K skrev:Da har jeg hatt mitt første møte med NAV. Ganske interessant... :knegg :prf :thumleft
Tror jeg trenger litt kvalitetstid på hjemturen.


http://locatoweb.com/map/single/095958219" onclick="window.open(this.href);return false;

Var det ikke helt som du forestillt deg?
" Tuono: Italian for Holy Crap this is Quick" - MCN
Youtube
Flickr
Instagram
Bilde

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2639
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av Olav K »

hakhap skrev:
Olav K skrev:Da har jeg hatt mitt første møte med NAV. Ganske interessant... :knegg :prf :thumleft
Tror jeg trenger litt kvalitetstid på hjemturen.


http://locatoweb.com/map/single/095958219" onclick="window.open(this.href);return false;

Var det ikke helt som du forestillt deg?
Jeg er ikke helt sikker på om det var slik jeg forestillte meg....
Det var vel helst ettpar hakk verre :-D
Men jeg fikk da noen nye venner i køen på venterommet... de hadde masse nyttige tips og råd å komme med.
Så fikk jeg med meg en bunke skjemaer å fylle ut, og heldigvis... jeg fikk AKKURAT plass i tankveska til den bunken :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Toven

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av Toven »

Da ligger vel denne sangen i spillelisten? :-)å

[video]https://www.youtube.com/watch?v=6xKiz_UBNjQ[/video]

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av RuneMC »

Du fikk vel beskjed om at du må bruke opp din personlige formue (evt sluttpakke), selge sykkelen osv før du kan få noen dagpenger? :sk?

Eller var det "Bruk et par mnd mens du tenker på hvilken etterutdanning du vil ta!" :thumleft :prop:
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av mortenolb »

Beste tipset jeg kan gi deg i forbindelse med NAV er å drite i å høre på dem angående skjemaer du skal fylle ut. Finn ut på egenhånd, for de har en tendens til å sabotere :P

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6972
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av kjellv »

RuneMC skrev:Du fikk vel beskjed om at du må bruke opp din personlige formue (evt sluttpakke), selge sykkelen osv før du kan få noen dagpenger? :sk?
Jeg begynner å lure på om dette er vanlig prosedyre også når det gjelder sykepenger fra NAV.
Jeg har ikke fått ei krone på konto ennå i hvert fall, og sakspapirene blir bare sendt fram og tilbake. 6 forskjellige personer har jeg snakket med på telefon i dag uten å komme noe videre. De mente de hadde funnet hvilken saksbehandler som har papirene akkurat nå, men hun var ikke mulig å bli satt over til. Havnet bare tilbake til et sentralbord som ville ha meg til å oppgi personnummer så kunne de se på saken.
Hadde slike folk jobbet i privat næringsliv hadde de fått sparken alle sammen! Det klarte jeg også å si til en av dem i et anfall av irritasjon! Det er i morgen akkurat to måneder siden jeg ble sykemeldt.
Velferdsnorge... Det fungerer vel antakelig best for asylsøkere :-k

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av LordShaft »

Bare så det er sagt, har familie som har jobbet lenge i nav systemet. Sørg for å gjøre riktig på de skjema som skal inn med en gang. En skrivefeil eller feil utfylt post så er helvete i gang.

Gikk selv 3 måneder uten sjukepenger, gikk fram og tilbake slik som Kjell beskriver. Etter litt over 2 måneder kom alle papirene i retur med et gult tusj merke. En plass jeg hadde glemt å fylle ut. I stede for at saksbehandler ringer meg mens han/hun sitter med papirene. Så måtte de sendes på nytt, helt i bunnen av bunken å ny prosess med å få den godkjent igjen... Satan for et system

Note4

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av Flanker »

Godt poeng på slutten der, LordShaft... Det er ikke nødvendigvis de som jobber der det er noe galt med, men systemet. Et system som er så firkanta, lite fleksibelt, regel- og målstyrt at det ikke er egnet til å nettopp håndtere mennesker som skal ha hjelp!

Mye har blitt bedre siden starten, men fortsatt er NAV en av de største fuckup reformene i Norges historie.

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Kant'1ns kjøreblogg- Hjemtur fra NAVkontoret

Legg inn av LordShaft »

Det skal sies at etter 4 måneder, uten sjukepenger... x antall telefoner til diverse inkasso selskap, et forbrukslån for å dekke husleie osv var det fortsatt ikke kommet penger på konto. Jeg hadde aldri trodd at systemet skulle spise meg levende på den måten det gjorde når jeg gikk uten penger.

Så tok et familiemedlem en telefon, en jævla telefon og pengene stod på konto dagen etter. Hvordan er dette mulig? Jo systemet er helt på trynet.
Men, når det er sagt, så har jeg i senere tid hatt veldig god erfaring med NAV når det kommer til pappaperm og utbetaling av penger i forhold til det. Jeg fikk tilogmed telefon fra de om at det var gjort en feil, å hvis jeg ikke gjorde sånn og sånn ville jeg miste noen dager med permisjon.

Dette kunne de fint gitt faen i, å jeg hadde mistet noen dager med permisjon. Så de blir bedre de også. :prf

Svar