Sesongslutt - med IronButt

... om sesongstart, tips og råd til turer, treff, og om steder aktive MC-folk møtes.
Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av Anaxim »

Overnatting i Tsjekkia: Ja, omtrent som i Tyskland, men litt rimeligere. Helt OK standard. Maten er også OK, men det blir servert en del melboller (dumplings) i stedet for poteter... Ofte finnes bare 95 oktan bensin. En by det er verdt å besøke er Cesky Krumlov (i sørvest). Og bo på pensjon Rosa rett ved gamlebyen. Billig og bra.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av Relax »

AJ skrev:
Relax skrev: Berlin- Dresden- Praha er et "must" ..det hører med til utdannelsen ;-) ..og en elegant rute nedover hvis man har litt historie interesse..
Jeg skjønner at de som er ute etter gode MC veier eller motorveier osv velger noe annet, men hvis man er "på tur" så kan man plukke blant mye i den delen av Tyskland og nedover. Da er det heller ikke langt igjen til, Wien, Bratislava osv.
Satt strek under siste setning i sitatet siden dette er akkurat hva jeg tenker også.
Også lurer jeg på en ting til med Tsjekkia. Dette med overnatting... omtrent på samme nivå som i Tyskland, regner jeg med?
Mitt inntrykk er at mer luksuriøse hoteller i større byer er dyrere uansett hvilket land man er i , mens 3-4 stjerners hotell er overkommelig og noen ganger rimelige. Vi har aldri bestilt på forhånd fordi vi aldri vet hvor vi er når kvelden kommer , men med GPS har dette alltid løst seg raskt og greit når tiden er inne, og til vettug pris. Hoteller er aldri en bekymring ;-)
"Do the right thing"

ZZR-Erling

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av ZZR-Erling »

tagesk skrev:
JohnnyTh skrev: Motorvei nr 9 -eller hva jeg skal kalle den- synes jeg personlig er en av de fineste motorveiene i Tyskland. Den slynger seg gjennom mye fint landskap. Hvis jeg husker riktig så er den også av god kvalitet. Langt fra det værste rutevalget nedover i Tyskland.
Jeg har brukt mye tid på å finne den beste ruten gjennom Tyskland, og det alternativet jeg kjørte denne hjelgen var veldig bra. A9 har tre filer og det er lett å holde godt driv. MEN det er tynt med stasjoner (ofte 50 km til neste, eller mer) så man bør fylle før man er nede på reservetanken.
Et annet bra alternativ sørover er rett øst fra Lübeck til Berlin og så A9 sørover til München. Litt lenger men tar ikke mer tid for farten er høyere (mindre trafikk).



Det eneste er, som sagt tidligere, at på ringveien rundt München kan man lett bli stående i timesvis om tidspunktet er feil.
For å unngå det har jeg to ganger, når jeg har kommet til München på fredag eftermiddag på vei nordover, kjørt B15 fra Rosenheim til Regensburg, opg så A93 videre nordover mot Berlin. Har fungert fint. Da er jo fergen fra Rostock et godt alternativ.

I sin alminnelighet er veiene i (gamle) Øst-Tyskland mye bedre enn i vest, og det er mye mindre trafikk.

[TaSK]
Takk for tips :thumleft

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 642
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
Motorsykkelen din: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av E-strom »

Relax skrev:Berlin- Dresden- Praha er et "must" ..det hører med til utdannelsen ;-) ...
Hmmm...
- si meg, etter grensen - står det fremdeles utøvere av tradisjonelle yrker langs veien og vinker til veifarende? :redface
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Anaxim
Innlegg: 310
Registrert: 22 mai 2012, 12:10
Motorsykkelen din: Yamaha Fazer -02
Sted: Porsgrunn

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av Anaxim »

Å jada! Både inn i Tsjekkia, Slovakia og Polen.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av Relax »

E-strom skrev:
Relax skrev:Berlin- Dresden- Praha er et "must" ..det hører med til utdannelsen ;-) ...
Hmmm...
- si meg, etter grensen - står det fremdeles utøvere av tradisjonelle yrker langs veien og vinker til veifarende? :redface
:lol :lol

aner ikke hva du snakker om :mc7 :-J


Jeg var i Romania for 10-15 år siden med fly + bil....og der stod også politimenn og hiket i veikanten ...det var vel de du mente..
Jeg er ikke sikker på om de var på utrykkning eller ei!?
"Do the right thing"

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3461
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av JohnnyTh »

E-strom skrev:
Relax skrev:Berlin- Dresden- Praha er et "must" ..det hører med til utdannelsen ;-) ...
Hmmm...
- si meg, etter grensen - står det fremdeles utøvere av tradisjonelle yrker langs veien og vinker til veifarende? :redface
Jeg så lite av dette, bortsett fra i grensebyene i Tsjekkia. Der var det til gjengjeld stort utvalg.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Epylypzon
Innlegg: 1227
Registrert: 22 mar 2012, 06:46
Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
Sted: Stange
Kontakt:

Re: Sesongslutt - med IronButt

Legg inn av Epylypzon »

E-strom skrev:
Relax skrev:Berlin- Dresden- Praha er et "must" ..det hører med til utdannelsen ;-) ...
Hmmm...
- si meg, etter grensen - står det fremdeles utøvere av tradisjonelle yrker langs veien og vinker til veifarende? :redface
Kjørte ut fra Venezia en sommerkveld for 3 år siden. Aldri sett så mange "nattarbeidere" langs veien noengang.

Sendt fra min Z3 Compact
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125

Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km

http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp

Svar