supersic skrev:
Sjokkerende at du som forhandler kommer til denne konklusjonen gitt, men du har rett for Graarud kommer til å komme med samme svaret men i mine øyne er det sleipt som faen og det blir ikke brukt en jævla krone til i Sarpsborg.
Jeg skjønner godt din frustrasjon. Jeg gikk faktisk i fella selv jeg den 4. januar da jeg bytta bil. Forhandleren nevnte ikke med et eneste ord at jeg kom til å sitte med ansvaret for å betale årsavgift for begge bilene. Det gikk ikke opp for meg før regningene dukket opp i nettbanken... Jeg har riktignok ikke betalt for gamlebilen ennå, det venter jeg med så lenge det er mulig!
Men dette har ikke noe med sleipe triks fra forhandler å gjøre. At årsavgift må betales av kjøretøyets eier bør ikke komme som noen overraskelse på noen. Om Graarud bruker MCF sin standardkontrakt vil jeg tro at du finner rubrikken for årsavgift tom. Ingenting står i den ruta. Se bare etter. Dersom du leste gjennom kontrakten ville du også ha sett det. (jeg må ta forbehold om at MCF nå kan ha endret kontraktformularet, men de siste vi bestilte i fjor sommer er i hvert fall slik).