Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av EasyRider »

Alex-68 skrev: Har aldri hatt problemer med Yamaha, men en god del problemer med Skruzuki, og havarert girkasse.. Men, hva koster deg ansvar på thunderace? Og en zx9r blir ikke katorisert som en touring. Ikke fireblade heller. Faktisk bare Ace'n som gjør det. Selv om jeg måtte diskutere litt med ett par fosikringsgjøker. Helt til jeg traff en på If, som kjører Mc selv.
At Yamhaha har hatt dårlig gearkasser over årene vet alle.
Sist var 2015 F1.
Sjekker du bruktguiden til Bike også så står det det der på enkelte yamaha modeller som du bør være ops på.

Men kan jeg spørre hva du betaler i året i forsikring?
Jeg fikk opplyst av forsikringselskapet når jeg spurte på forsikring at zx9r ikke gikk som sport sykkel lengre.
Tydligvis forskjell på selskapene rundt om kring. Beste er nok å ringe rundt å høre.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

R1 er også kjent for råtne gearkasser.
Min bror kjører roadracing og byttet 2 stk på 1 år.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 23350
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev:Det er jo ikke noen sammenligning med 1199.
Bare mine erfaringen med en søppelsykkel.
Ja jeg har kjørt CB 650 F.
I forhold til SV er den en drøm, går bedre, er mye stivere og retningsstabil, har MYE bedre bremser.
Det er en budskjettsykkel, uten tvil. Men om du kjøper CB 650 F på Rema finner du SV 650 på Fretex.
Haha, hvis CB650F er en drøm i forhold så klarer jeg ikke helt å se for meg hvor elendig denne SV650 må være. jeg kan vanskelig forestille meg at det er så ille som du sier, men som nevnt. Den skal testes en vakker dag :thumleft

EasyRider
Innlegg: 773
Registrert: 06 mar 2012, 16:57
Motorsykkelen din: Kawa
Sted: Indre Østfold

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av EasyRider »

simpson skrev:Det er jo ikke noen sammenligning med 1199.
Bare mine erfaringen med en søppelsykkel.
Ja jeg har kjørt CB 650 F.
I forhold til SV er den en drøm, går bedre, er mye stivere og retningsstabil, har MYE bedre bremser.
Det er en budskjettsykkel, uten tvil. Men om du kjøper CB 650 F på Rema finner du SV 650 på Fretex.
Det å sammenligne SV650 mot en 1199 er vel ikke helt rettferdig.
Jeg hadde vel også solgt SV650 tvert om jeg hadde hatt penger til en ny 1199 og det uten å ha prøv den.

Skal en sammenligne bør det jo være sykkel i samme klasse, helst rundt samme års modell.
Men kjører du rundt på en 200 000kr ++++ sykkel til det daglige, så er det uansett vanskelig å holde seg objektiv til en sykkel som koster under halvparten.
Stallen:
---------------------------
Kawasaki ZZR 1400 Black
--------------------------

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

Som jeg sa DET ER IKKE SAMMELIGNIG med 1098 eller 1199.
Ikke noen andre heller.
Bare en tvers igjennom dårlig sykkel

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev:Dette er 100% ærlig.
Det var ikke 1098, men en 1199 Panigale jeg hadde på lån en uke.
Men uansett, jeg skulle kjøre forbi en bil, og det gikk gjensten galt. HAr kjørt mye forskjellige sykler og normalt smetter du kjapt forbi en bil, men siden den går så dårlig, ble jeg rett og slett lurt og kom meg akkurat forbi tidsnok.
Alle andre forbikjøringer måtte planlegges nøye.
Den er den sykkelen jeg har kjørt som er mest undermotorisert, uten tvil.
I svinger kjentes det ut som ei gummiku som vingla og var ustabil, kan minne om en amerikaner fra 80 tallet.
Myk i fjøring og veldig tung å legge ned, spesielt hvis det gikk litt fort med kjappe høyre-venstre svinger.
Og bremsene må være sykkelverdens dårligste.
Ikke er det noe bitt, du har ikke føling med hendelen, den er sykt myk og det skjer ikke noe mer om du klemmer hardere.
På Ducati bruker jeg kun pekefinger på brems, uansett, men her måtte hele hånda brukes.
Du bør ta den en prøvetur så skal du se.
Hvis du googler litt tror jeg du finner mye negativt om denne sykkelen, desssverre.
Hvor mange sykler har du prøvd egentlig? Sykkelverdenes dårligste bremser? Går så dårlig at man ikke kommer seg ordentlig forbi en bil? Den er ikke noe fartsmonster i motorsykkelsammenheng, men går fortsatt fra 0-100 på 3.5, det er mer en godt nok til å ta kjappe forbikjøringer om du ligger i riktig turtall. Den har ca 70 HK, ganske normalt for sykler i den klassen. Fjæringen er ikke spesielt bra, det skal jeg være enig i. Det er en billig innstegssykkel, og det er gjort kompromiss pga det, men det er en populær sykkel, og det er ikke uten grunn.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av supersic »

simpson skrev:Som jeg sa DET ER IKKE SAMMELIGNIG med 1098 eller 1199.
Ikke noen andre heller.
Bare en tvers igjennom dårlig sykkel
Sitter på jobb så gidder ikke grave frem X antall tester som sier deg midt i mot.
Men hvis du har problemer med forbikjøring med en SV650 burde du levere inn det du må ha fått utlevert av førerkort.

Så dårlig som dette er en SV650

You know what you're looking for in a standard V-twin machine: light and agile handling, along with willing-and-able engine performance. And that's what the Suzuki SV650 delivers - in spades. Recently named as Cycle World magazine's Best Standard Motorcycle and Motorcyclist magazine's Best Bang for the Buck, the Suzuki SV650 offers its own unique styling and performance. Compared to the SV650S, it has a leaner profile, featuring a single round headlight, tubular handlebars and a more upright riding position. And for 2005, it features a black painted frame and swing arm, along with a stylish new color matched headlight cowl for a bold new look.

One ride on the SV650 and you'll be hooked. It combines crisp, lightweight handling with all-day riding comfort. And the thrills really begin when you tap into its exceptional engine performance. Its fuel-injected V-twin power plant offers crisp throttle response, strong torque and a stunningly wide power band.

So get on a new 2006 Suzuki SV650 - and enjoy a ride you'll never forget.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

Har vel kjørt 25-30 sykler.
Nok til å si at SV er desidert det dårligste jeg har prøvd.
Til å ha en V tvin. Som forøvrig 70% av alle mine sykler har vært er forbikjøring som jeg sier noe du må planlegge på forhånd. Det å gire ned med en twin er mildt sagt uvant.
Klart at hvis du pisker den som ei hore går den bedre enn en bil, men litt av det med twin er jo nettopp bånndrag og dreiemoment
Og det er det dessverre veldig lite av. Begge deler.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

supersic skrev:
simpson skrev:Som jeg sa DET ER IKKE SAMMELIGNIG med 1098 eller 1199.
Ikke noen andre heller.
Bare en tvers igjennom dårlig sykkel
Sitter på jobb så gidder ikke grave frem X antall tester som sier deg midt i mot.
Men hvis du har problemer med forbikjøring med en SV650 burde du levere inn det du må ha fått utlevert av førerkort.

Så dårlig som dette er en SV650

You know what you're looking for in a standard V-twin machine: light and agile handling, along with willing-and-able engine performance. And that's what the Suzuki SV650 delivers - in spades. Recently named as Cycle World magazine's Best Standard Motorcycle and Motorcyclist magazine's Best Bang for the Buck, the Suzuki SV650 offers its own unique styling and performance. Compared to the SV650S, it has a leaner profile, featuring a single round headlight, tubular handlebars and a more upright riding position. And for 2005, it features a black painted frame and swing arm, along with a stylish new color matched headlight cowl for a bold new look.

One ride on the SV650 and you'll be hooked. It combines crisp, lightweight handling with all-day riding comfort. And the thrills really begin when you tap into its exceptional engine performance. Its fuel-injected V-twin power plant offers crisp throttle response, strong torque and a stunningly wide power band.

So get on a new 2006 Suzuki SV650 - and enjoy a ride you'll never forget.
Rart ikke resten av verden har oppdaget denne fantastiske skapelsen.
Regner med at du har garasjen full av de.
Ønsker deg god bedring

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av supersic »

simpson skrev:
supersic skrev:
simpson skrev:Som jeg sa DET ER IKKE SAMMELIGNIG med 1098 eller 1199.
Ikke noen andre heller.
Bare en tvers igjennom dårlig sykkel
Sitter på jobb så gidder ikke grave frem X antall tester som sier deg midt i mot.
Men hvis du har problemer med forbikjøring med en SV650 burde du levere inn det du må ha fått utlevert av førerkort.

Så dårlig som dette er en SV650

You know what you're looking for in a standard V-twin machine: light and agile handling, along with willing-and-able engine performance. And that's what the Suzuki SV650 delivers - in spades. Recently named as Cycle World magazine's Best Standard Motorcycle and Motorcyclist magazine's Best Bang for the Buck, the Suzuki SV650 offers its own unique styling and performance. Compared to the SV650S, it has a leaner profile, featuring a single round headlight, tubular handlebars and a more upright riding position. And for 2005, it features a black painted frame and swing arm, along with a stylish new color matched headlight cowl for a bold new look.

One ride on the SV650 and you'll be hooked. It combines crisp, lightweight handling with all-day riding comfort. And the thrills really begin when you tap into its exceptional engine performance. Its fuel-injected V-twin power plant offers crisp throttle response, strong torque and a stunningly wide power band.

So get on a new 2006 Suzuki SV650 - and enjoy a ride you'll never forget.
Rart ikke resten av verden har oppdaget denne fantastiske skapelsen.
Regner med at du har garasjen full av de.
Ønsker deg god bedring
Problemet ditt i denne diskusjonen er at hvis du ser deg litt om på nettet har faktisk folk fått med seg denne skapelsen.
Men i 30 tusenkronersklassen har du vel mange bedre alternativer å komme med?
Monster 600 som har mirakuløst klart å rulle 150000?

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

Monster har bånndrag I motsetning til SV.
Men jeg anbefaler ikke det da det ikke er en budsjett sykkel

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2750
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av simpson »

Vil heller anbefale Transalp eller Xt eller tilsvarende

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev: Rart ikke resten av verden har oppdaget denne fantastiske skapelsen.
Regner med at du har garasjen full av de.
Ønsker deg god bedring
Såvidt meg bekjent har resten av verden oppdaget de, det var en ganske populær sykkel, var det ikke?

ATWindsor
Innlegg: 672
Registrert: 06 feb 2015, 17:33
Motorsykkelen din: BMW R1200R

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av ATWindsor »

simpson skrev:Har vel kjørt 25-30 sykler.
Nok til å si at SV er desidert det dårligste jeg har prøvd.
Til å ha en V tvin. Som forøvrig 70% av alle mine sykler har vært er forbikjøring som jeg sier noe du må planlegge på forhånd. Det å gire ned med en twin er mildt sagt uvant.
Klart at hvis du pisker den som ei hore går den bedre enn en bil, men litt av det med twin er jo nettopp bånndrag og dreiemoment
Og det er det dessverre veldig lite av. Begge deler.
Så problemet ditt er at du må gire ned? På en 650cc med 70HK? Ok, da føler jeg det er forventningene det er noe galt med heller enn sykkelen.

CB9
Innlegg: 361
Registrert: 16 mar 2014, 13:11
Motorsykkelen din: HONDA CB900F -81

Re: Er ute etter lekesykkel med litt bonndrag. Forslag?

Legg inn av CB9 »

er fan av de streetfighterne med bulk i tanken og motsatt styre av caferacerne. de ser skikkelig morsomme ut.

Svar