FredrikE24 skrev: 15 mai 2018, 21:19
Normalt sett ved montering av bakbremser med slikt brekk, så skal håndbrekkwire slakkes helt.
Strammemekanisme i trommel slakkes helt.
Skive settes på. Strammemekanisme i trommelen strammes såpass at det går ganske så tungt(du klarer å dra rundt skiva såvidt for hånd).
Dødgang på brekket justeres med wiren. Så kjører man seg en tur og bånda slites til.
Jeg får google litt mer, og se hvordan det henger sammen med justering rundt håndbrems, og resten av systemet.
Det var absolutt motstand å registrere når trommelen ble dreid rundt for hånd. Når hjulet ble skrudd på tror jeg det ble enda mer friksjon.
Vet ikke om press fra hjul mot trommelen, og videre innover mot mekanikk for håndbrems (inni trommelen), forårsaket dette.
Justering av bremsebånd, som kan gjøres via hull i trommel, har blitt gjort. Maksimal slakk er stilt inn, i alle fall for bakhjul på førersiden, der problemene later til å være størst. (Tromler er nye, siden de ikke hadde rust når jeg kjøpte bilen for ca 3 uker siden.)
Antar det gjelder å finne en sunn balanse, slik at båndene blir slitt til, som du nevner. Hvor lang tur skal normalt til, etter din erfaring?