Jeg føler jeg må forsvare MT07 litt her...FredrikE24 skrev: 23 jul 2018, 23:12 Kan vel være så. Jeg hadde nok valgt både Triumphen og KTMen over MT09, selv om jeg kan tenke meg at sistnevnte kan bli mer problemfri i det lange løp. MT07 er helt utelukket, gå heller opp på MT09 og få en tresylindret, det er herlig spark i den, ikke minst lyd og gange.
En kamerat av meg, som også har prøvd MT09 og som kjører Yamaha selv, synes kanskje MT09 også manglet litt totalopplevelsen. Han sa den føltes billig, noe den også er. Vi prøvde ikke sykkelen på samme tidspunkt, og hadde ikke hørt noe fra meg på forhånd.
Sier hvertfall akkurat det jeg mener.

Nå har jeg jo hatt min XSR700 (samme motor og de deler vel det meste utenom stilen) siden jeg fikk lappen høsten 2016, og jeg elsker motoren og hvor lettkjørt denne lille maskinen er. Jo, er kanskje ikke samme følsels av kvalité som på dyrere sykler, men personlig har jeg ikke noen problemer med det. Det er vel også litt av poenget her, som noen tidligere nevnt: det er veldig individuelt hva man legger vekt ved og hva som er en god sykkel.
Jeg har foreløpig ikke blitt rammet av kubikksyken, og ser meg ikke blind på hestekrafter, men jeg er glad i moment og godt bunndrag...
Nå skal det kanskje nevnes at sykkelen min nok får gjennomgå en del mer enn en gjennomsnittlig 'gatesykkel', og jeg har egentlig ikke noe å utsette på den sånn sett. Men jeg er nok av en litt enklere natur, jeg trenger ikke all verdens elektronikk og avanserte løsninger. Så lenge sykkelen passer meg og jeg har gøy, er alt topp

Så, velg hva du føler du vil trives med. Se om du kan få prøvekjørt syklene du vurderer - i det minste prøvesitte. Ergonomien er nokså viktig, og sykkelen skal passe akkurat din kropp. Det spiller nok ikke så stor roll hvor god kvalité sykkelen har, hvis du er skikkelig ubekvem og ikke sitter godt vil det ikke være noen glede å kjøre den