De jeg har tittet mest på er MT07, MT09, og 790DUKE. Brukte en MT07 på kjøreskolen, så har fått testet både eldre og nye modeller av den.
MT09 og 790DUKE havner jo i samme prisklasse, men er de verdt det ekstra pris-spranget opp fra MT07?
Vil gjerne ikke bruke så alt for mye penger i første omgang heller, men rundt en 150k skal jeg klare greit. Frister veldig med en sportsmodell, men tenker også det kanskje er lurt å vente til jeg har kjørt litt mer og har mulighet til å legge litt mer penger i det. Tenker da også forsikringer osv. (eller finnes de noen sportsmodeller der ute som jeg ikke vet om i min prisklasse?)
Har tittet en del på Finn, og synes ikke prisforskjellen på ny og gammel er så stor på de over. I alle fall om det skal være i rimelig avstand fra Oslo (med mindre jeg går for en sykkel fra 2008 eller tidligere), men er litt skeptisk til å ta en eldre sykkel da dette blir min første og jeg har veldig lite peiling på alt det tekniske. Og når det er sagt: hva i all verden av utstyr osv burde jeg legge til på sykkelen? Ser at det er mange forskjellige tilleggsvalg når jeg går inn på selgersider på nettet

Skal selvfølgelig ut og prøvekjøre de forskjellige først, men alt av tips og erfaringer dere måtte ha tar jeg gjerne imot.