Har nå fått testet endel på det elektriske
Stator, likeretter og pickup coil ser ut til å være innenfor spec iflg verkstedmanualen
Det jeg sliter med er coilene.
Iflg manualen skal jeg på primærsiden måle batterispenningen når motoren står stille, tenning på.Her får jeg 0V på begge
Når motoren går rundt (enten via starter eller bensindrift) skal det måles minst 100V på primærsiden
På coilen nederst har jeg bare klart å målt 76V, men den øverste topper på 190V+
Iflg feilsøkingsskjemaet peker dette mot defekt tenningsmodul (den koster jo såklart skjorta...)
Hovedkriteriet på feilsøkingsskjemaet er
ingen gnist på noen av pluggene, så det er rart om det er tenningsmodulen...!?!?
Har testet slik som han her :
https://www.youtube.com/watch?v=4C-iRpt4DYQ
Har dog lavere motstand på begge coilene (2.4ohm, det står ikke noe om motstand i manualen), og spenningen klatrer ikke sakte opp slik som på videon
Bruker også en Fluke som klarer å måle toppunkter ned til 250 mikrosek, så jeg trur ikke det er målefeil (eller brukerfeil

)
2:
Fra batteriet er fulladet, klarer jeg bare 4-5 "tørrstarter" a 2-3 sekunder før batteri er flatt.
Det er et 6ah gel batteri fra bilrema (uviss årgang)
Har blitt helt utladet minst en gang som jeg vet om.
Kan jeg anse batteriet som defekt?