Ny sykkel
Re: Ny sykkel
Takker
Ja de er rimelig like, største forskjellen utseendemessig er vel at den ikke har enkelsving.
Ja de er rimelig like, største forskjellen utseendemessig er vel at den ikke har enkelsving.
- Cutless
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi V7 centario
Gratulerer!
Hva er du mest spent/usikker på med den nye sykkelen? :)
- Olav K
- Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Grattis med ny sykkelsimpson skrev: 10 mai 2019, 15:51 Jeg testet en Multistrada 1200S, men synes det ble litt voldsomt. BMW F800S er litt for lite. men de nye "små adventure" syklene med litt mer motor som 950 tror jeg blir meget populære i fremtiden.
Ja Guzzi er også italiensk på godt og vondt. Sjel i de også.
Kommer med noen tanker etter hvert![]()

Jeg ser BMW skal bruke GS850en i finalen på GS Trophy neste år.
Dette er sikkert fordi de ser på denne som en storselger, og ønsker mer oppmerksomhet rundt denne modellen.
Og nå som disse mellomstore adv.syklene fått TFT skjerm, cruisekontroll og andre kjekt å ha ting som tidligere kun vær på toppmodellene, tror jeg salget vil øke, på bekostning av de større og noe tyngre utgavene.
Blir spennende å se hva du synes etterhvert

http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;
TakkCutless skrev: 10 mai 2019, 20:06 Gratulerer!
Nei vet ikke helt. Men lurer på hvor stor forskjell det blir med 19 tommer kontra 21 tommer framhjul.
Tror denne er litt mer svingvillig.
- Fsva
- Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Gratulerer med fin sykkel. Jeg har så vidt testet Multistrada 1200 og den var artig å kjøre og veldig svingvillig. Jeg antar at 950 er omtrent samme ulla og kanskje litt smidigere. 

Takk Olav KOlav K skrev: 10 mai 2019, 20:07Grattis med ny sykkelsimpson skrev: 10 mai 2019, 15:51 Jeg testet en Multistrada 1200S, men synes det ble litt voldsomt. BMW F800S er litt for lite. men de nye "små adventure" syklene med litt mer motor som 950 tror jeg blir meget populære i fremtiden.
Ja Guzzi er også italiensk på godt og vondt. Sjel i de også.
Kommer med noen tanker etter hvert![]()
![]()
Jeg ser BMW skal bruke GS850en i finalen på GS Trophy neste år.
Dette er sikkert fordi de ser på denne som en storselger, og ønsker mer oppmerksomhet rundt denne modellen.
Og nå som disse mellomstore adv.syklene fått TFT skjerm, cruisekontroll og andre kjekt å ha ting som tidligere kun vær på toppmodellene, tror jeg salget vil øke, på bekostning av de større og noe tyngre utgavene.
Blir spennende å se hva du synes etterhvert![]()
Ja jeg tror mellomklasse ADV blir mere populære fremover.
De får mere krefter, og mere elektronikk osv som sine større brødre.
Takk FsvaFsva skrev: 10 mai 2019, 20:34 Gratulerer med fin sykkel. Jeg har så vidt testet Multistrada 1200 og den var artig å kjøre og veldig svingvillig. Jeg antar at 950 er omtrent samme ulla og kanskje litt smidigere.![]()
Tror også de er ganske like, bortsett fra brutaliteten i 1200
Takker så mye
Ja mekkern.
Tror dette blir bra.
Litt mer sjel i Ducati enn det var i BMW, laget av dedikerte arbeidere som legger også litt av sjela si i syklene de lager.
Tror dette blir bra.
Litt mer sjel i Ducati enn det var i BMW, laget av dedikerte arbeidere som legger også litt av sjela si i syklene de lager.
- Bjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Har ducati hatt en multistrada under 900 også? Mener bestemt jeg kjørte en 700 eller noe for ett par år siden.? Denne var dog ikke like spennende.
En 950 høres ut som en god allrounder. :)
En 950 høres ut som en god allrounder. :)
Takk jompa
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Grattis med rå sykkel! 
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Takk skal du ha.
Ja forventer litt mer moro med denne enn en traust BMW
Gratulerer til deg også, ser at du også har handlet italiensk
Ja forventer litt mer moro med denne enn en traust BMW

Gratulerer til deg også, ser at du også har handlet italiensk

-
OnlineAJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Har du fått noen leveringsdato?
Spennende og lett sitrende ventetid med mye 'tubeglaning, antar jeg...
.
Spennende og lett sitrende ventetid med mye 'tubeglaning, antar jeg...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Har avtalt levering i uke 24.
Blir borte noen uker på jobb og den skal ha service først også.
Ja det blir mye "tubing" og jeg gleder meg som en unge til å få hentet den.
Blir borte noen uker på jobb og den skal ha service først også.
Ja det blir mye "tubing" og jeg gleder meg som en unge til å få hentet den.
- FredrikE24
- Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Gratulerer med ny sykkel! Kan godt forstå at Ducatien er en mer spennende sykkel enn F800GS. Motoren i F-syklene er ikke akkurat noe ekstraordinært. De virker sikkert bra, men
Fabrikkarbeiderne hos BMW virker da dedikerte i sitt virke. Sikkert mye yrkesstolthet.
Jeg så imidlertid en Michael Moore dokumentar der han besøkte Ducati i Italia. Det var noe litt annerledes enn tysk arbeidsmetodikk og ledelse.

Fabrikkarbeiderne hos BMW virker da dedikerte i sitt virke. Sikkert mye yrkesstolthet.
Jeg så imidlertid en Michael Moore dokumentar der han besøkte Ducati i Italia. Det var noe litt annerledes enn tysk arbeidsmetodikk og ledelse.
Takker
Motoren i F800GS er jo laget av Rotax og er av god kvalitet.
Men kunne vært litt mer futt i den.
Har sett noen dokumentarer fra Ducatifabrikken og det virker som om de over gjennomsnittet interessert i jobben sin.
De har en ekte stolthet av hva de lager
Motoren i F800GS er jo laget av Rotax og er av god kvalitet.
Men kunne vært litt mer futt i den.
Har sett noen dokumentarer fra Ducatifabrikken og det virker som om de over gjennomsnittet interessert i jobben sin.
De har en ekte stolthet av hva de lager
-
- Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Hva skjer ? Har vært off et par dager og det ramler inn med Italos
Gratulerer med grom sykkel og det blir spennende å høre hva ni tycks -kan fort bli et alternativ til en Mv - 800 turismo veloce

Gratulerer med grom sykkel og det blir spennende å høre hva ni tycks -kan fort bli et alternativ til en Mv - 800 turismo veloce

Takk,
Ja det blåser en italiensk vind over landet for tiden.
Ja det blåser en italiensk vind over landet for tiden.

Litt forandringer i jobbsituasjon gjør at det blir tur til Løvaas i morgen og jeg tar siste turen med BMW og henter Ducatien.
Nå han GS fått "siste salve" og ser presentabel ut og håper været blir bedre enn det er nå.
Uansett blir det hjemtur med Ducati, uansett vær.
Nå han GS fått "siste salve" og ser presentabel ut og håper været blir bedre enn det er nå.
Uansett blir det hjemtur med Ducati, uansett vær.
Gratulerer!
Jeg oppfattet også 1200 MST som litt for brutal og med for mye sport i deg til å høre hjemme i adv segmentet. Det røska og sleit, og ble feil synes jeg. Tror du har gjort et godt valg.
Jeg oppfattet også 1200 MST som litt for brutal og med for mye sport i deg til å høre hjemme i adv segmentet. Det røska og sleit, og ble feil synes jeg. Tror du har gjort et godt valg.
Ja da er byttet gjennomført.
Kjørte BMW til Løvaas og Ducati hjem igjen.
Førsteinntrykket er kun positivt. Aller først, setehøyde, Multistrada er 4 cm lavere enn på GS. Dette gir meg mye bedre kontroll på sykkelen. Sete er av en helt annen verden enn BMW. Hardere men mye mer behagelig.
Clutchen er superlett, girkassa mer behagelig, motor går silkemykt og tilnærmet vibrasjonsfri sammenlignet med GS.
Den er lynrask i forhold til GS, går som ett lokomotiv i svingene, mer stabil og lettsvingt. Og den har BREMSER, noe som jeg syntes var elendig på GS.
BMW F800GS og Multistrada er egentlig ikke sammenlignbare på noen områder, skulle tro det var 25 års forskjell på disse to. Det eneste som ikke Multistrada er minst dobbelt eller trippelt bedre på er forbruk. Ducatien ligger på ca 0,5 l pr mil, mens BMW fikk jeg ned på 0,35. Tipper jeg får den lenger ned, men må først få kjørt litt mere med den, ble litt mye gassing i dag, bare for å høre på brølet fra motoren når du passerer 5000 omdr.
Kjørte BMW til Løvaas og Ducati hjem igjen.
Førsteinntrykket er kun positivt. Aller først, setehøyde, Multistrada er 4 cm lavere enn på GS. Dette gir meg mye bedre kontroll på sykkelen. Sete er av en helt annen verden enn BMW. Hardere men mye mer behagelig.
Clutchen er superlett, girkassa mer behagelig, motor går silkemykt og tilnærmet vibrasjonsfri sammenlignet med GS.
Den er lynrask i forhold til GS, går som ett lokomotiv i svingene, mer stabil og lettsvingt. Og den har BREMSER, noe som jeg syntes var elendig på GS.
BMW F800GS og Multistrada er egentlig ikke sammenlignbare på noen områder, skulle tro det var 25 års forskjell på disse to. Det eneste som ikke Multistrada er minst dobbelt eller trippelt bedre på er forbruk. Ducatien ligger på ca 0,5 l pr mil, mens BMW fikk jeg ned på 0,35. Tipper jeg får den lenger ned, men må først få kjørt litt mere med den, ble litt mye gassing i dag, bare for å høre på brølet fra motoren når du passerer 5000 omdr.