Av slike varer som personlig sikkerhet og andre varer som jeg mener man bør se og ta på før man kjøper, så kjøper jeg de fra norske butikker eller fra kjente norske sider.
Morsomt eksperiment
Dette er jeg heller ikke enig i. Det var mine penger jeg "gamblet" med.Rune75 skrev: 23 sep 2019, 10:54
Uansett hvordan du ser på det så er det noen andres penger du "gamblet" med. Du kaller det jo et eksperiment.
Hvis du antyder at min bruk av Mastercard som betalingsmiddel for mulig tvilsomt kjøp på nett, for å sikre meg hvis det skulle vise seg å være en svindelbutikk på ferde, er en form for forsikringssvindel, så er jeg selvfølgelig sterkt uenig i det.pekle skrev: 23 sep 2019, 13:06 Dette er jo også en form for forsikringssvindel (med MasterCard sin forsikring) Kjøper kommer ikke bedre utav det, men hjelper indirekte noen andre til å tjene penger urettmessig. Iallfall så lenge man går inn i det med åpne øyne. For omfattende for MasterCard å være så granulert, men prinsipielt burde de avslått kravet.
Jaja, joda...BlåBil skrev: 23 sep 2019, 13:44 Aldri hørt om nettsiden før, men den ser ikke helt troverdig ut heller
Av slike varer som personlig sikkerhet og andre varer som jeg mener man bør se og ta på før man kjøper, så kjøper jeg de fra norske butikker eller fra kjente norske sider.
Morsomt eksperiment![]()
Det kommer temmelig klart frem i dine tidligere innlegg at du gjemmomførte denne handelen med visshet om at du var forsikret mot et økonomisk tap ved å bruke Mastercard. Du gjorde faktisk et poeng utav det.
Som de aller fleste andre bruker jeg Mastercard eller Paypal når jeg handler på nett fra utlandet. Nettopp pga. av sikkerheten disse betalingsløsningene tilbyr.Rune75 skrev: 23 sep 2019, 14:21Det kommer temmelig klart frem i dine tidligere innlegg at du gjemmomførte denne handelen med visshet om at du var forsikret mot et økonomisk tap ved å bruke Mastercard. Du gjorde faktisk et poeng utav det.
Jada okeyRune75 skrev: 23 sep 2019, 14:21Det kommer temmelig klart frem i dine tidligere innlegg at du gjemmomførte denne handelen med visshet om at du var forsikret mot et økonomisk tap ved å bruke Mastercard. Du gjorde faktisk et poeng utav det.
Dette er vel å framstille ting rimelig feilpekle skrev: 23 sep 2019, 15:54 Selvfølgelig, alle bruker vel kredittkort av nevnte grunner, men de fleste kjøp gjøres i god tro. Du sier jo at du ikke gjorde det i god tro, men krever likevel penger tilbake fra MasterCard.
Veldig bra du valgte å fortelle om tabben på åpent forum! Dette står det respekt avAJ skrev: 23 sep 2019, 20:44 @kjellv:
Forsiktig formulert der, ja...![]()
Det setter jeg pris på :) .
Ja, jeg vet jeg har tabbet meg ut og at dette ikke skjer igjen.
Jeg har lært og jeg håper også at flere andre har fått en påminnelse og tenker eg om noen ganger ekstra før de hopper på slike lokketilbud.