Også slår man til på et slikt uslåelig tilbud og venter spent på varen man har bestilt. Så får man endelig melding om at pakka er kommet og tropper spent opp i Post i butikk for å hente go'sakene, for straks å se at man er blitt lurt. Skikkelig lurt.
Dette skjedde meg nå i september.
Etter at jeg fikk svindelvaren har jeg vært i dialog med to parter. Først selgeren som jeg til min store overraskelse fikk svar fra da jeg purret på sendingen via nettsidens innebygde mailformular. Slik fikk jeg faktisk mailadressen deres, hjemmehørende i Kina...
Dernest kontaktet jeg banken med Mastercardet jeg brukte som betalingsmiddel og opprettet en reklamasjonssak med dokumentasjon på avviket mellom bestilt og mottatt vare.
Samtidig holdt jeg banken løpende orientert om den skriftlige dokumentasjonen med selger.
Selger stilte seg først selvfølgelig uforstående til det som hadde skjedd da jeg sendte bilder av hva jeg hadde mottatt og hvordan varen var svært mangelfullt emballert.
Avviket var så åpenbart at det naturligvis ikke på noen måte kunne forklares med at mottatt produkt var det samme som det jeg hadde bestilt.
Senere har selger i flere mailer påstått å ha kunnet påvise og fått "tilståelse" fra en eller flere 3. parter som har tatt hånd om forsendelsen om at den bestilte varen er blitt byttet med svindelvaren.
Det siste er at jeg er blitt tilbudt å få den bestilte varen tilsendt på nytt til 60% av prisen. I tillegg skal jeg visstnok får en "secret gift"...
Dette har jeg bekreftet at jeg godtar og venter nå spent på svar.
Før vi kom så langt i vår skriftlige kommunikasjon har jeg vært veldig klar overfor selger på at jeg ser på dette som svindel fra deres side og ønsker kjøpet hevet og pengene tilbake .
Vel innforstått med at dette med all overveiende sannsynlighet aldri kommer til å skje.
Men alltids interessant å se hvor langt man kommer i kommunikasjonen med selgere som dette.
Og der står saken i øyeblikket; tilbud om ny forsendelse av den bestilte varen fra selger til 60% av en allerede uslåelig tilbudspris.
Skal bli spennende å se hva som nå skjer...
Med til historien hører selvsagt at banken har tilbakeført kjøpssummen til meg i sin helhet, med naturlig forbehold om sakens videre utvikling.
Skulle jeg mot all formodning få tilsendt rett hjelm i ny og uskadet stand til 60% av annonsert tilbudspris, så skal det uten problemer aksepteres at banken belaster meg for de resterende 40 %, tilsvarende refundert beløp fra selger.
Men jeg har liten tro på at det vil skje.
Skulle det likevel skje vil jeg bli svært overrasket.
Hører jeg mer fra selger blir tråden oppdatert.
Bestillingen av HJC hjelmen jeg bestilte ble gjort på denne nettsiden:
www.jaladerasyherrajes.com
Kjent for noen her inne?
Her er noen bilder, først av bestilt vare med pris oppgitt i norske kroner, noe man har mulighet for på nettsiden.
Som for øvrig ser rimelig forseggjort og profesjonell ut.
Her bilder av varen jeg fikk og hvordan den var pakket...
Men først; mailen jeg fikk etter at jeg purret på bestillingen. Da fikk jeg denne med sporingsnummer og det hele:
Så til bildene av hva jeg fikk...:
Sånn så pakka ut da jeg hentet den på Posten.

Hjelmen jeg fikk er ikke engang egnet som leketøy til barn.
Dessverre ser det ut til at nettsvindelbutikken får beholde pengene de har fått, mens jeg som (naiv...) kunde reddes av Mastercardsikkerhetsnettet.
Når det gjelder nettbutikken så understreker de generøst nok at jeg ikke behøver å returnere mottatt vare. "don't need to waste money to send back", mener de...