Problemet er vel at modellen er fint tilpasset behover (kan helt trygt ta mer enn dobbelt av oppgitt kapasitet), men det er en feil i byråkratiet som gjør at papiret er feil? Altså kartet stemmer ikke med terrenget så og si.adivass skrev: 19 mai 2022, 00:03Da må du finne en modell som er mer tilpasset dine behov, ikke verre enn det.Arvidnesse skrev: 18 mai 2022, 22:30 50 kg er jo ikke noe. Kan jo ikke ha guttungen på 13 år bakpå engang da.
Nyttelast Honda transalp
-
- Innlegg: 482
- Registrert: 22 feb 2019, 23:21
- Motorsykkelen din: XMAX 300
Re: Nyttelast Honda transalp
- Plastrakett_71
- Innlegg: 151
- Registrert: 24 jul 2018, 20:32
- Motorsykkelen din: BMW f750GS
- Bosted: Nes i Viken
Re: Nyttelast Honda transalp
Jeg fant ut for noen år siden at sykkelen min visstnok var over 7m bred ifølge statens vegvesen.
Det var visst ikke bare bare å gjøre om på det siden skriveleifen gjalt alle GSX fa ‘11-modellene. Det ble en runddans mellom SVV, selger (MC Oslo) og importør.
Men det løste seg til slutt, og det vil jeg tro vektfeilen på Transalp’en også vil.

Men det løste seg til slutt, og det vil jeg tro vektfeilen på Transalp’en også vil.

Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever. - Gandhi
- Canutus
- Innlegg: 613
- Registrert: 10 mai 2016, 11:24
- Motorsykkelen din: BMW K1300R
- Bosted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
- Kontakt:
Re: Nyttelast Honda transalp
Jeg oppdaget for en tid tilbake (rundt juletider -21) vektfeil på en bil vi har, og stilte spørsmål til SVV. Her er svaret jeg fikk, og har ikke hørt noe mer etter dette og har heller ikke sjekket i registeret om der er gjort endringer.
Ble litt stusselig med Amarok med nyttelast på 145kg
Sitat:
"Takk for din henvendelse til Statens vegvesen
Vi forstår at du ønsker veiledning angående: Forskjell på egenvekt mellom tekniske data i motorvognregisteret og tidligere utskrevet vognkort.
Har vært inne å sette på typegodkjenningen (1024.002/2011) Der er egenvekt uten fører oppgitt til 2103 kg som fremstår sannsynlig.
I motorvognregisteret kommer den opp med 2820 kg som ikke virker sannsynlig.
Jeg vil nå sende problemstillingen videre til typegodkjenningskontoret for å høre om de har forklaring på hvorfor egenvekten fra typegodkjenning ikke blir korrekt overført til motorvognregisteret.
Med hilsen
Algeir Thunshelle
Overingeiør
Statens vegvesens svartjeneste
Telefon: 22073000
www.vegvesen.no"
Ble litt stusselig med Amarok med nyttelast på 145kg
Sitat:
"Takk for din henvendelse til Statens vegvesen
Vi forstår at du ønsker veiledning angående: Forskjell på egenvekt mellom tekniske data i motorvognregisteret og tidligere utskrevet vognkort.
Har vært inne å sette på typegodkjenningen (1024.002/2011) Der er egenvekt uten fører oppgitt til 2103 kg som fremstår sannsynlig.
I motorvognregisteret kommer den opp med 2820 kg som ikke virker sannsynlig.
Jeg vil nå sende problemstillingen videre til typegodkjenningskontoret for å høre om de har forklaring på hvorfor egenvekten fra typegodkjenning ikke blir korrekt overført til motorvognregisteret.
Med hilsen
Algeir Thunshelle
Overingeiør
Statens vegvesens svartjeneste
Telefon: 22073000
www.vegvesen.no"
-
- Innlegg: 7935
- Registrert: 06 nov 2008, 22:42
- Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
- Bosted: Tranby
Re: Nyttelast Honda transalp
samme med effekter der det er en salig sammenblanding av KW og HK.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后