Throttlemeister - cruise control for MC...

... om deler, tilbehør, MCutstyr, renhold, forsikring, kjøreklær til fører og passasjer osv.
Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Re: Throttlemeister - cruise control for MC...

Legg inn av AJ »

oystein1988 skrev:skulle fungert slik at gassen automatisk blir ulåst ved berøring av en av bremsene, kjekt i nødssituasjoner
Enig i det for så vidt, men fant ingen som passet til sykker'n. Har helt sikkert oversett noen...
Havnet nå uansett på Throttlemeister og synes løsningen virker god.
Uansett så kommer jeg ikke til å bruke 'cruise controlen' der trafikken er uoversiktlig og uforutsigbar, men kun på oversiktlige strekninger for å avlasta gasshånda litt.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

fant en gammel tråd her, men den er ikke mindre aktuell av den grunn, ivertfall ikke for mæ.

Har en svensk "semester gas" på gammelMax'n. Det er ei smal plastklemme som sitter like innen gassholken, den er lett å åpne og stramme med tommelen. Den er justert sånn at når den er på står gassen der du slipper den, men det er fortsatt lett å vri av gassen manuelt. Når en blir vant til det går det helt automatisk.

Veit jo at det er en del folk som er skeptisk til sånne, da lurer æ på: Bruker disse skeptikerne å slippe gassholken sånn at den får sprette tilbake før de bremser bestandig, eller gjør de det bare i nødsituasjoner?? :scratch

Anyway, det æ egentlig lurte på er hvordan du likte denne Throttlemeister'n? Går ut ifra at du fikk kjørt en del med den før du bytta ut TDMen?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

MaxTron skrev: Anyway, det æ egentlig lurte på er hvordan du likte denne Throttlemeister'n? Går ut ifra at du fikk kjørt en del med den før du bytta ut TDMen?
Throttlemeister'n egner seg meget bra på lange rettstrekninger og var behagelig å bruke på f.eks. E45 ( heter den vel...) i Sverige.
Men det viste seg likevel at jeg brukte den mindre enn jeg trodde jeg ville på forhånd. Derfor har jeg så langt ikke montert noe lignende på Tiger'n.
Men at det er et godt og ikke minst vellaget kvalitetsprodukt er det ingen tvil om. Lett å montere og justere er den også.

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

AJ skrev:
MaxTron skrev: Anyway, det æ egentlig lurte på er hvordan du likte denne Throttlemeister'n? Går ut ifra at du fikk kjørt en del med den før du bytta ut TDMen?
Throttlemeister'n egner seg meget bra på lange rettstrekninger og var behagelig å bruke på f.eks. E45 ( heter den vel...) i Sverige.
Men det viste seg likevel at jeg brukte den mindre enn jeg trodde jeg ville på forhånd. Derfor har jeg så langt ikke montert noe lignende på Tiger'n.
Men at det er et godt og ikke minst vellaget kvalitetsprodukt er det ingen tvil om. Lett å montere og justere er den også.
Så det går fint å justere den til å gå passe tregt?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Brukeravatar
boblehue
Motorsykkelen din: Honda - CBR 1100 XX SuperBlacbird - 99
Kontakt:

Legg inn av boblehue »

Her er en annen løsning for "cruise control"

http://www.2wheelride.com/GoCruise_thro ... trol2.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde
boblehue
Live to ride, ride to live.

[album]3790[/album]
Everyting looks better from inside of a motorcycle helmet.

Brukeravatar
ole m.
Motorsykkelen din: Flere forskjellige, se signatur.

Legg inn av ole m. »

Den siste der så litt fiklete ut...
Jeg har Kaoko Cruise Control installert på KTM 990 Adventure, og bruker den av og til for å avlaste gasshånda på lengre etapper. Kan da slippe styret med høyrehånda, og få litt variasjon/bevege armen. Produktet fungerer fint, og merkes ikke når det ikke er i bruk. Anbefales gjerne.
http://www.kaoko.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Bilde

KTM 450 SX-F - 2010
KTM 990 Adventure - 2007
Yamaha YZ 490 T - 1987
Yamaha SRX-6 - 1986
Moto Guzzi SP 1000 - 1984
Yamaha IT 490 K - 1983
Kawasaki KX 250 - 1983
Honda XR 500 R - 1982
Yamaha XT 500 - 1978
Moto Guzzi 850-T - 1974