Snapchat-2064479584.jpg
Uoriginal lyktDen j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva (prosjekttråd)
Uoriginal lykt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Sist redigert av Atrox den 18 jun 2024, 10:59, redigert 1 gang totalt.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Riktig farge, helt klart!
Og ser for øvrig veldig bra ut
Bruksmerker på f.eks. ventildeksler på motor og andre steder må man naturligvis regne med på en slik sykkel.
Og ser for øvrig veldig bra ut

Bruksmerker på f.eks. ventildeksler på motor og andre steder må man naturligvis regne med på en slik sykkel.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Uoriginale instrumenter, antageligvis største problemet med sykkelen. Alle controller funker, de fleste varsellamper funker men en som er merket ECU lyser konstant samt varsel for lavt bensinnivå. Alle ledninger i bakkant er klipt og spleiset inn i de nye instrumentene - der blir det på sikt en større ryddejobb.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Den på Blocket så utrolig bra ut - ser ut som et knallkjøp!ErikW skrev: 24 mai 2024, 23:10 Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
- haakeik
- Innlegg: 746
- Registrert: 17 mar 2016, 08:11
- Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
- Bosted: Asker området
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Jeg har brukt MSP mye, når jeg trenger deler til min Stelvio.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... otorcycles.
Eller bruker artikkelnummeret for å søke på Google etter billigere deler.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... otorcycles.
Eller bruker artikkelnummeret for å søke på Google etter billigere deler.
-
- Innlegg: 868
- Registrert: 17 des 2019, 13:19
- Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
- Bosted: Skien
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Er selv litt sugen på den på Blocket. Kan du si noe om kjørefølelsen osv. til meg a ?
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Bare kjørt den veldig forsiktig frem til jeg får tatt service og gått over sykkelen, men sammenlignet med BMW F650CS (samme årsmodell) som jeg også har så virker den noe sprekere (begge har ca 50hk), litt mer vibrasjoner, begge har veldig lik girkasse (dvs ingen av disse er silkemyke i gira, føles litt røffe men går alltid i gir som de skal). Guttungen på 12 liker Guzzien best - mer komfortabel å sitte bakpå. Jeg er 1.80 høy og Brevaen oppleves lav, men komfortabel.
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Hørt mye rart om italienske sykler og el, men her tipper jeg noen har tafsa etter at sykkelen forlot samlebåndet.. noen med erfaring med å bytte ledningsnett? Overkommelig for en som liker å skru, men som ikke har overvettes med peiling?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
-
- Innlegg: 452
- Registrert: 01 des 2020, 21:34
- Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
- Bosted: Stavanger
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Tror trikset her er å bytte alt til røde kabler - sånn at det matcher sykkelen 
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Av alle ting fikk jeg plutselig en hyggelig melding av forrige eier! Er han som har bytta da originalinstumenter gikk heden og det var umulig å få tak i nytt. Han har merka alt med nummere så det er en logikk i det en ser på bildet. Samt hadde originalhåndbok han kunne sende meg - moro!
- Kjellrf
- Innlegg: 1621
- Registrert: 31 aug 2009, 15:15
- Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
- Bosted: Sandefjord
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Får si som en gammel bekjent av meg sa da han prøvde min California EV, Moto Guzzi vibrerer ikke, den rister!Atrox skrev: 26 mai 2024, 08:45 Bare kjørt den veldig forsiktig frem til jeg får tatt service og gått over sykkelen, men sammenlignet med BMW F650CS (samme årsmodell) som jeg også har så virker den noe sprekere (begge har ca 50hk), litt mer vibrasjoner, begge har veldig lik girkasse (dvs ingen av disse er silkemyke i gira, føles litt røffe men går alltid i gir som de skal). Guttungen på 12 liker Guzzien best - mer komfortabel å sitte bakpå. Jeg er 1.80 høy og Brevaen oppleves lav, men komfortabel.

Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6, VFR800X Crossrunner
Har kjørt og eid mc siden 1980.
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Kompis testet den her om dagen, han har stort sett bare erfaring med V-Strom fra før - "hva er det som skjer når jeg gir gass?? Hele sykkelen beveger seg jo fra side til side!" 
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Er ganske så merkbar denne høyrevridningen på eldre modeller. Var det også på min 2012 mod. Stelvo, mens på V85 TT og min V7 Special er den langt fra like framtredende.Atrox skrev: 12 jun 2024, 15:22 Kompis testet den her om dagen, han har stort sett bare erfaring med V-Strom fra før - "hva er det som skjer når jeg gir gass?? Hele sykkelen beveger seg jo fra side til side!"![]()
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- Atrox
- Innlegg: 254
- Registrert: 18 jan 2017, 21:44
- Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Moro med nye utfordringer - alltid hørt at Guzziene er enkle å justere ventiler på så da ble det å løpe ned i furtebua og finne frem verktøy. .15 på innsug og .20 på eksos. Syntes selv det gikk høvelig greit, i alle fall til å være første gang jeg gjør noe slikt. Skru alt tilbake, inn med nye plugger når en først er i gang og så prøvestarte. Hmm, så vidt den vil tenne, nekter å gå på tomgang og låter helt crap! Ikke helt det jeg forventet. Tenker seff først at her har jeg gjort noe feil under justeringa, men får et innfall om å hive inn de gamle pluggene (viktig å begynne i den enkle enden) - starter som normalt igjen, går definitivt penere enn før (nytt luftfilter+oljeskift er gjort) og er stort smil mellom ørene :) Er det slik at en burde synce gass-spjeld etter ventiljustering? Noe en gjør selv?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva
Justerte aldri ventilene selv den tiden jeg var Moto Guzzi Stelvio eier. Men gjorde flere sync'er med et dertil egnet verktøy, som jeg fortsatt har.Atrox skrev: 15 jun 2024, 19:13 Moro med nye utfordringer - alltid hørt at Guzziene er enkle å justere ventiler på så da ble det å løpe ned i furtebua og finne frem verktøy. .15 på innsug og .20 på eksos. Syntes selv det gikk høvelig greit, i alle fall til å være første gang jeg gjør noe slikt. Skru alt tilbake, inn med nye plugger når en først er i gang og så prøvestarte. Hmm, så vidt den vil tenne, nekter å gå på tomgang og låter helt crap! Ikke helt det jeg forventet. Tenker seff først at her har jeg gjort noe feil under justeringa, men får et innfall om å hive inn de gamle pluggene (viktig å begynne i den enkle enden) - starter som normalt igjen, går definitivt penere enn før (nytt luftfilter+oljeskift er gjort) og er stort smil mellom ørene :) Er det slik at en burde synce gass-spjeld etter ventiljustering? Noe en gjør selv?
Sync'ingen gjorde jeg de gangene jeg tydelig merket vibrasjonsøkning og litt ujevn motorgange. Ble merkbart bedre hver gang.
Guzzimotorene er helt avhengig av å være i balanse og riktig justert. Husk, dette er motorer uten balanseaksler.
_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.