Uten å ha lest svarene du har fått på innlegget eller ha fasiten … men tenker litt og har erfaring med import av delebiler.
Ved import av en ramme som du har registreringspapirer på, dvs kan registreres i Norge etter import. Her må det betales vrakpant, toll og mva.
Delesykkel’n du har med motornummer / rammenummer må du dokumentere du har kjøpt på ærlig vis ved å fremlegge kvittering fra selger. Er det import må du også fremlegge kvittering for at det er betalt mva på delene ved import.
Det som er vanlig er at vegvesen / trafikkstasjon plomberer en av delene eller begge før montering starter, da vil du også ha fasit på om du får registrert kjøretøyet.
Uten kvittering som bevitner opphavet på sykkel’n du allerede har kan mest sannsynlig bli problematisk ved import av bare ramme for å oppnå identitet på sykkel’ så den kan registreres.
Hjelp med import av ramme til Honda Dominator – hvordan går jeg frem?
Re: Hjelp med import av ramme til Honda Dominator – hvordan går jeg frem?
dypen
"You can never escape the FOG (Fast Old Guys)" "MC Logg"
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1

Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2, BMW R 1250 GS Adventure, Kawasaki GPX750R F1