"En dose motorsykkelkjøring" - hva er din dose?

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
tagesk
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Kontakt:

Re: "En dose motorsykkelkjøring" - hva er din dose?

Legg inn av tagesk »

Bilde
Godtvoksen skrev:Jeg leste innlegget høyt for min kone, hvor hun spydig spurte meg om denne 40 årige mannen ikke hadde familie..;-P
Her er hva du skulle svart:
"Den 40-årige mannen har en ung hustru som elsker ham, og han fikk sin BMR R1150GS i gave av henne på sin 40-års dag!".
Så tar du på deg ditt mest anklagende blikk og følger opp med:
"...ryktene sier hun er 62 år ung!".

:lol

[TaSK]

(Herregud så lite elegant den sykkelen er)
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Endelig litt jobb langt bortistan :-) - jeg er helt plutselig blitt så fryktelig engstelig for å fly i disse asketider, har fått en dose askeangst, så derfor kjører jeg en asketur på MC opp der jeg skal på jobb - og ser kanskje litt frem tid det

Skal ha derfor ha en laaaang dose neste uke - begynner på søndag (ja-pinsedagen) og skal godt forbi Bergen på dag 1. Hvor langt på dag 1 - se det det vet je itte enna---- hjemme sånn ca torsdag etter å ha kjørt sørnorge rundt......

Brukeravatar
Jalmar
Motorsykkelen din: Din MC her

Legg inn av Jalmar »

For mitt vedkommende må det gjerne bli en stor dose. Uansett vær egentlig. Ser ikke på kilometer-lengden før jeg er vel hjemme igjen. Loggfører km pr. sykkel ganske nøyaktig, for å ha oversikt over slitasje og vedlikehold. Det er for meg en viktig side ved mc-opplegget. Spennende å følge med på levetiden på dekk og andre komponenter, og kanskje prøve ut ting som forlenger levetiden. Dessuten gir det en grei oversikt over sykkelen slik at jeg vet når deler må bestilles og arbeid utføres.

Dosen på Tea ligger på ca. 350 - 400 km, og gjerne da en passende blanding av asfalt/grus.
På Gamle ligger dosen på 500 - 600 km, litt avhengig av hvor mye last han må ha med seg.
Voyagerens dagsdose blir fort 600 - 1000 km hvis veiene er greie.

:prop:
1980 Kawasaki Z650SR "Gamle" For tiden uregistrert
2000 Kawasaki ZG1200 Voyager Still going strong
2015 Kawasaki KLX250S Flytter inn i garasjen i løpet av mai
2014 Citroen Berlingo 1,6 HDI Proff Lang utgave

c")

Brukeravatar
d.strand
Motorsykkelen din: Honda CBR 600F 94/98

Legg inn av d.strand »

Min dose er minst ett par timer, hvor jeg kjører som JEG vil, MITT tempo, og har kun meg selv å tenke på. Jadajada, høres sikkert kjempe ego ut, men er det som er sant. Og som mor alltid sa, ærlighet varer lengst.. (haha, liksom!) Eller når jeg har med broren min, og vi har en brødre-tur sammen.. (Har et nært forhold til han etter at far døde for 10 år siden)..

Og HELST at jeg får grusa et par rånere på ei lita trekkstrekke eller gjennom et par svinger.. INGENTING som fryder meg mer enn det! :bananas
Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow might never come.

Gammelgutt

Legg inn av Gammelgutt »

Helt enig, det er deilig å kjøre alene og holde sitt eget tempo, stoppe når en vil og kjøre så langt en selv ønsker. :thumleft

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Jeg synes det er greit noen ganger å kjøre aleine og andre ganger sammen med andre. Det kommer jo litt an på hvordan den/de kjører dem som man eventuelt kjører sammen med. Det er slitsomt å henge bak noen som kategorisk kjører hardere enn jeg selv ville gjort dersom jeg kjørte aleine.
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Svar