Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av FJZZR »

Det jeg først og fremst savner er ABS bremser og stabilitetskontroll.
I tillegg ønsker jeg meg en mer lettkjørt sykkel, men samtidig må den være i stand til å bære en passasjer og tre vesker med ynde.

Så her lukter det vel ZZR1400 ABS. Gjerne en fremtidig versjon med et lavere forbruk og stablilitets kontroll. :thumleft

Kunne jeg ønske meg en sykkel til, så er det vinter og grus egenskaper som står i fokus.
En off roader rundt 500 - 600 ccm og fortrinnsvis ikke Japansk, ettersom alle mine hitidige sykler kommer fra soloppgangens land.
BMW F600GS eller tilsvarende. 800 foresvever meg å være litt "tungt" men har aldri kjørt noen av dem, så mulig jeg tar feil.

Begrunnede forslag mottas med takk!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

For dere som er ute etter en brukt vei/grus sykkel, så er det er en skikkelig "entusiast offroader" til salgs på finn nå.
1996 Cagiva Elefant 900.
Motoren er fra Ducati, så det er greit med deler, men plast ol. er det verre å få tak i...
Dette er en sykkel som har noen år på nakken, men som fortsatt kan gi masse kjøreglede :thumleft
http://www.finn.no/finn/mc/used/viewima ... e=25508723" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av ArcticTiger den 21 nov 2010, 14:11, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av SheDevil »

Vanskelig spørsmål det der gitt...

Siden jeg ikke har prøvd så mange sykler er jeg usikker på hvilken type jeg har lyst på, man må jo ta hensyn til at man er litt lita (1.63).

Men, er litt lysten på å prøve meg på en sykkel som kan kombinere litt lengre turer med greie muligheter for oppakning, er lettstyrt, er sterk i forbikjøringer og kan brukes uten noen problemer på grus....

Honda VFR er jeg blitt fortalt kan være en sykkel men ser jo at Bimma sin BMW F800ST er ofte å se å grusveier...

Vanskelig dette :janikk
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Relax »

Jeg kjøpte drømmesykkelen , Honda Valkyrie , i 2005 og har etter det ikke drømt om andre ( sykler altså :redface ) inntil jeg så denne BMW K1600GTL. Touring er målet med sykkel og dette må være noe av det lekreste i så måte,, 6 sylindre, masse dreiemoment, hester og moderne utførelse på alt ;e Etter at komfort betyr mer og mer også vedr. pakkemuligheter ser jeg fordeler med smarte hardbags framfor klassiske skinnvesker.
Denne har selvsagt også ABS osv hvilket jeg også ville satt pris på ..

MEN .... jeg må nok vinne i tipping et par ganger før dette ville blitt prioritert..

Bilde

Bilde
"Do the right thing"

Godtvoksen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Godtvoksen »

Relax skrev: Etter at komfort betyr mer og mer også vedr. pakkemuligheter ser jeg fordeler med smarte hardbags framfor klassiske skinnvesker.
Denne har selvsagt også ABS osv hvilket jeg også ville satt pris på ..

MEN .... jeg må nok vinne i tipping et par ganger før dette ville blitt prioritert..
Ikke en uoverkommelig pris i følge Bike:
http://www.bike.no/content/2267/

Den ser lekker ut... :=D>

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

:eh Ser jeg riktig: Sekser på tvers, som på gml. Kawa 1300, Honda CBX 1000 og Benelli Sei?

En ting jeg missliker på mange moderne mc, (inkl. ny-Tigern min), er den høye hekken og passasjerens høye sitteposisjon. Og en toppboks plassert ennå høyere og langt bak sykkern.
Det må føre til en dårlig plassering av tyngdepunktet, høyt opp og langt bak. Bidrar neppe til å gi en lettkjørt og stabil sykkel :doh

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Banditmannen »

ArcticTiger skrev::eh Ser jeg riktig: Sekser på tvers, som på gml. Kawa 1300, Honda CBX 1000 og Benelli Sei?
Rekkesekser på tvers ja. :-)
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38173
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev: En ting jeg missliker på mange moderne mc, (inkl. ny-Tigern min), er den høye hekken og passasjerens høye sitteposisjon. Og en toppboks plassert ennå høyere og langt bak sykkern.
Det må føre til en dårlig plassering av tyngdepunktet, høyt opp og langt bak. Bidrar neppe til å gi en lettkjørt og stabil sykkel :doh
Tyngdepunktet skal jeg ikke mene så mye om, men hekkhøyden må jeg si jeg er fornøyd med. Samme er kona som passasjer; hun hevder at hun sitter bedre på Tiger'n enn TDM'en, som langt fra har samme høyden på hekken som Tigergutten :P :p

Det jeg ikke liker med Tiger er de originale sideveskene og toppboksen. Toppboksen funker i det daglige, men kan ikke kalles spesielt romslig. Og romslig er i hvert fall et ord uten gyldighet og relevans når det gjelder sideveskene.
Egentlig er de en vits... Men pene er de. Det skal de ha :knegg

Tross dette så skal nok kona og jeg få med oss det vi har lyst på og behov for med RevPack'en jeg kjøpte i sommer. 70 liter bagasje pluss gode festeanordninger til å henge ting utenpå + sideveskene (toppboksen må av siden RevPack legger beslag på festebraketten...) gjør at Tiger likevel ser ut til å bli en flott tursykkel :thumleft
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Banditmannen »

Kunne egentlig tenke meg en slik også...
1HondaCB1100F.jpg
Honda CB1100F
konsept enda, tror jeg, men man kan jo håpe! :janikk
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Relax »

ArcticTiger skrev::eh Ser jeg riktig: Sekser på tvers, som på gml. Kawa 1300, Honda CBX 1000 og Benelli Sei?

En ting jeg missliker på mange moderne mc, (inkl. ny-Tigern min), er den høye hekken og passasjerens høye sitteposisjon. Og en toppboks plassert ennå høyere og langt bak sykkern.
Det må føre til en dårlig plassering av tyngdepunktet, høyt opp og langt bak. Bidrar neppe til å gi en lettkjørt og stabil sykkel :doh
På så store, tunge sykler er motoren osv så tungt at toppboksen ikke påvirker så mye.. Man pakker selvsagt det tunge i sidebagger, og med 2 (for) tunge mennesker på, pluss tung motor blir en toppboks med lette klær i nesten ubetydelig i forhold til resten.
"Do the right thing"

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Jooaaa, skjønner da det da.

Jeg for min del liker ikke å kjøre så mye med noen bakpå, og reiser på tur med minst mulig bagasje. Er ikke borte så mange dagene av gangen.
Så tankveske for lette ting, og resten i de originale Tiger sideveskene + evt. en bag på passasjersetet holder lenge for meg :D Travel light :thumleft

Så hittil er nok -09 Triumph Tigern "den ideelle sykkel" for meg.
Den er god å sitte på for min lange skrott, er god å kjøre og har gode kjøreegenskaper, den går godt med god effekt (117 hk på bakhjulet) og godt dreiemoment med et laaaangt nyttbart turtallsregister, den er praktisk talt vibrasjonsfri, Arrow effektanlegget gir den en karakteristisk lyd, og den ser bra ut (når du blir vant til den :D )

Jeg virkelig storkoser meg når jeg er ute med den, den innbyr til å kjøre MEEEER!!

Godtvoksen

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Godtvoksen »

dette er en sykkel jeg godt kunne hatt glede av... :thumleft

Bilde

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ArcticTiger »

Godtvoksen skrev:dette er en sykkel jeg godt kunne hatt glede av... :thumleft

Bilde

Ja den er....... "Godt Voksen" den der :knegg

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1635
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
Motorsykkelen din: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av ejs »

:thumleft

Ducati ST4 kunne jeg godt tenke meg. :notworthy: :notworthy:

Må skru og more meg ferdig med kawa turboen først. :janikk :janikk
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Hvilken MC ønsker du deg, egentlig?

Legg inn av Relax »

Godtvoksen skrev:dette er en sykkel jeg godt kunne hatt glede av... :thumleft

Bilde

Et beist det der,,med et voldsomt dreiemoment helt fra tomgang. Ikke mange som slår den i akselrasjon ...... rett fram.
Men smidig er den neppe..og ganske tung å håndtere..
"Do the right thing"

Svar