Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Gratis annonsering (kun for private, ikke bedrifter):
Til MC, bil og ting & tang til motorsykkelturene osv., osv. ...
Svar
Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Kawasaki »

tullestein skrev:Hallo ArcticTiger :vs

Dette ser jo veldig bra ut. Ganske interessant sykkel må jeg innrømme. :D

Men dessverre så er det dette med avstanden. 1600km er litt drøy avstand å ta på en hjemtur på sykkel for min del... :sorry

Slå deg på lag med "Svolp" når han skal nordover og hente moppen sin,så kan du ligge i dragsuget og spare bensin.
Kommer sikkert til å gå unna ;e
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

Kawasaki skrev:
tullestein skrev:Hallo ArcticTiger :vs

Dette ser jo veldig bra ut. Ganske interessant sykkel må jeg innrømme. :D

Men dessverre så er det dette med avstanden. 1600km er litt drøy avstand å ta på en hjemtur på sykkel for min del... :sorry

Slå deg på lag med "Svolp" når han skal nordover og hente moppen sin,så kan du ligge i dragsuget og spare bensin.
Kommer sikkert til å gå unna ;e
Hehe kan bli vell intenst :mc1
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

ArcticTiger skrev:Langt? Tja, du kjører det fint på 3 dager tenker jeg, 2 overnattinger. Ta det som en tur, en opplevelse. "The first annual Green CB500 Roadtrip"! Det blir garantert en fin tur :thumleft
Det går å sende den med godsbåt nedover også, sønn min solgte en sykkel til Stavanger i høst, tror frakta kosta en plass mellom 3 og 4000. Jeg kan ordne med å sende den. Men du burde jo sett den først?
Jeg ville heller kjørt og brukt penga på turen, og fått opplevelsen på kjøpet :D
Jeg kjøpte -98 Tigern på Hamar, og kjørte den nordover, det var en kjempetur :thumleft
Og -09 Tigern som jeg kjøpte i Trondheim i høst, kjørte jeg sørover til Huglo og så til Vestfold. I mai skal jeg kjøre den nordover, etter en snartur til Åland ;e

Hvis du er intr, send en PM så tar vi det derfra! Jeg kan sende noen bilder på mail hvis du vil.

"The first annual Green CB500 Roadtrip" Hehehe :knegg Var jeg en mer erfaren sjåfør kunne det vært noe...
Jeg burde sett sykkel og helst prøvekjørt før noe kjøp, helt klart. Jeg føler det hadde blitt en del arbeid dette, men jeg skal nå tenke på det :-k :-) .
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av MaxTron »

tullestein skrev:
ArcticTiger skrev:Langt? Tja, du kjører det fint på 3 dager tenker jeg, 2 overnattinger. Ta det som en tur, en opplevelse. "The first annual Green CB500 Roadtrip"! Det blir garantert en fin tur :thumleft
Det går å sende den med godsbåt nedover også, sønn min solgte en sykkel til Stavanger i høst, tror frakta kosta en plass mellom 3 og 4000. Jeg kan ordne med å sende den. Men du burde jo sett den først?
Jeg ville heller kjørt og brukt penga på turen, og fått opplevelsen på kjøpet :D
Jeg kjøpte -98 Tigern på Hamar, og kjørte den nordover, det var en kjempetur :thumleft
Og -09 Tigern som jeg kjøpte i Trondheim i høst, kjørte jeg sørover til Huglo og så til Vestfold. I mai skal jeg kjøre den nordover, etter en snartur til Åland ;e

Hvis du er intr, send en PM så tar vi det derfra! Jeg kan sende noen bilder på mail hvis du vil.

"The first annual Green CB500 Roadtrip" Hehehe :knegg Var jeg en mer erfaren sjåfør kunne det vært noe...
Jeg burde sett sykkel og helst prøvekjørt før noe kjøp, helt klart. Jeg føler det hadde blitt en del arbeid dette, men jeg skal nå tenke på det :-k :-) .
Prøv å få prøvekjørt tilsvarende sykkel lokalt. Er det en sykkel du vil ha drar du opp å kjøper ArcticTiger sin. (Den er sikkert i den stand han sier, vist ikke blir det brukt imot han på forumet til evig tid ;e :thumleft )

Turen heimat tar du som en kosetur i ditt eget tempo, og når du kommer hjem er du allerede litt erfaren :thumleft :thumleft
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Ja, den Hondan er jeg ikke engstelig for å selge nei :thumleft Jeg tok noen bilder igår, men de ble så dårlige, skal prøve igjen idag, og legge ut.
Og ang evt. tur sørover: Hva med og vente til i juni når Mcsidens roadtrip kommer forbi her, og slå følge med dem sørover :D ? Da får du følge med erfarne mc-folk.
Du kan og komme oppover før treffet i Harstad, så tar du Hondan dit (14 mil), og etter treffet slår du følge med Mcsidens roadtrip hitover, og videre sør?
Men det blir leeeenge å vente da :-k Skjønnt, du burde vel ventet til i slutten av mai/først i juni uansett (vær, temperatur, telehiv)?

Brukeravatar
tullestein
Innlegg: 194
Registrert: 23 aug 2010, 01:36
Motorsykkelen din: Suzuki Bandit 600 - 2000
Sted: Karmøy

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av tullestein »

ArcticTiger skrev:Ja, den Hondan er jeg ikke engstelig for å selge nei :thumleft Jeg tok noen bilder igår, men de ble så dårlige, skal prøve igjen idag, og legge ut.
Og ang evt. tur sørover: Hva med og vente til i juni når Mcsidens roadtrip kommer forbi her, og slå følge med dem sørover :D ? Da får du følge med erfarne mc-folk.
Du kan og komme oppover før treffet i Harstad, så tar du Hondan dit (14 mil), og etter treffet slår du følge med Mcsidens roadtrip hitover, og videre sør?
Men det blir leeeenge å vente da :-k Skjønnt, du burde vel ventet til i slutten av mai/først i juni uansett (vær, temperatur, telehiv)?
Ja aaaaltfor lenge vet du ](*,) hehe. Men ja sant det me telehiv osv. Ikke verdt å ta sjansen på noe tidligere. Hadde vært stilig å tatt turen med andre folk. Men tror jeg vil ha sykkel tidligere enn det. Kjekt å stelle litt med den og fikse litt opp og sånn :knegg før sesongen begynner.
__________________________

2000 Suzuki GSF600 Bandit
(X) 1986 Suzuki ZR50SK

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

Her er 1996 CB500 i "Mekka"
Bilde

Bilde

Hmm, ArcticTiger 196cm/115kg "prøvesitter" Håndan :scratch
Bilde

Ja, DETTE var Bedre ja :thumleft ArcticTiger på 1998 Triumph Tiger :knegg :knegg :knegg
Bilde
Sist redigert av ArcticTiger den 05 feb 2011, 19:53, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Globe »

Nei se der ja....der var jo ArcticTiger å se også gitt :vs

Fin stall du hadde :thumleft

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av Globe »

tullestein skrev:
ArcticTiger skrev:Ja, den Hondan er jeg ikke engstelig for å selge nei :thumleft Jeg tok noen bilder igår, men de ble så dårlige, skal prøve igjen idag, og legge ut.
Og ang evt. tur sørover: Hva med og vente til i juni når Mcsidens roadtrip kommer forbi her, og slå følge med dem sørover :D ? Da får du følge med erfarne mc-folk.
Du kan og komme oppover før treffet i Harstad, så tar du Hondan dit (14 mil), og etter treffet slår du følge med Mcsidens roadtrip hitover, og videre sør?
Men det blir leeeenge å vente da :-k Skjønnt, du burde vel ventet til i slutten av mai/først i juni uansett (vær, temperatur, telehiv)?
Ja aaaaltfor lenge vet du ](*,) hehe. Men ja sant det me telehiv osv. Ikke verdt å ta sjansen på noe tidligere. Hadde vært stilig å tatt turen med andre folk. Men tror jeg vil ha sykkel tidligere enn det. Kjekt å stelle litt med den og fikse litt opp og sånn :knegg før sesongen begynner.
Tor jeg kan garantere deg noe "samkjøring" med endel av oss i "Trønderbataljonen"...vi følger deg gjerne endel av veien :thumleft Venter du til begynnelsen av juni...ja så blir delegasjonen enda større.....aaahhhh sesongen starter snart..... :\m/: :\m/:

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Skal vi se...trodde denne tråden handlet om at "tullestein" ville ha "CB500 eller noe i den duren".
Honda CB500 er nok klassens beste sykkel. Bombesikker motor, sprek og har gode kjøreegenskaper. Siden "alle" vet det, finnes det mange bevis på overprising. Kunder er også villig til å betale alt for mye...
Et solid alternativ, altså "noe i den duren", er Kawasaki ER-5. Dette er en kraftig undervurdert liten godbit som du kan få til spottpris! Samme kvalitet på motor og sikre, trygge kjøreegenskaper. GPZ500S er en sportslig slektning som ikke skal glemmes.
Solid byggekvalitet og finnish på begge - i motsetning til Suzuki GS500. GS500 ruster bort!

Kawasaki ER-5 har fått veldig mye pepper for trommelbrems bak. Skal vi justere kjedestramming, må vi skru litt på bremsen også.
Personlig har jeg veldig sans for trommelbrems.
Tromler er innelukkede og mindre utsatt for vannpåvirkning, støv og skitt. Felgen holdes ren for bremsestøv. En godt justert trommelbrems gir ingen friksjon når den ikke er i bruk, og dermed intet effekttap.
En annen fordel med trommelbremser er at de har en "innebygget" servoeffekt, friksjonen mot bremseskoene vil ha en tendens til å trekke de ut mot trommelen, og dermed minske kreftene du må bruke for å bremse.
Bremsekalipere på skivebremser har en lei tendens til å korrodere. Stempelet i kaliperen går også ofte ikke helt tilbake etter at man har bremset, spesielt med gamle tetninger som er blitt harde. Dette gir økt friksjon, effekttap og høyere forbruk. Selv de beste har endel friksjon. Drei på hjulet og kjenn etter selv..

Veldig mange kjører tusenvis av kilometer uten å bruke bakbrems i det hele tatt. Da kan det være best med en ren, innelukket og friksjonsfri trommelbrems.

Det er helt vanlig å velge bort ER-5 grunnet bakbremsen. Velg gjerne noe annet enn Kawasaki ER-5, men ikke legg ut 20.000 ekstra fordi CB500 har andre bremser...!

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

TrondA: Det er trommelbrems bak på CB500 og, om det skulle ha noen betydning. Jeg har tilbudt den til Tullestein.
Den er en tidligere kjøreskolesykkel, har gått ca. 14.000 kilometer, nyservet, den er til salgs, kr. 25.000,- pluss reg. og årsavgift. (Skukke være så gærent det :-k ?)


(PS: Da vi skulle ta bilder av CB500 blei gammel-Tigern fly forbanna, og forlangte å få være med på et bilde han og :8-[ )

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

CB500 med trommelbrems bak?? Du verden! Det betyr faktisk at du har en gammel sak med typebetegnelse R fra enten 1994 eller 1995... Eneste trøsten er at den er produsert i Japan. Det kan bety høy kvalitet. Ikke mange av dem igjen. Bånnsolid, men kjent for en katastrofal bakdemper.

Gjør oppmerksom på at de vanlige CB500 med typebetegnelse, i kronologisk rekkefølge; T (ikke 70-tallet...), V, W, X og Y med kåpevarianter S har en temmelig ordinær skivebrems, (240 mm Nissin).
Alt dette er lagd i Italia og er eneste bevis for at italienere også kan få det til når japanere står for kvalitetskontrollen... Testen til Moto Revue fra 1996 der motoren ble kjørt 300.000 km uten særlig slitasje er legendarisk!

25.000 er sikkert bra pris. Du får jo trommelbremser og greier, men skift ut sykkelpumpene bak...

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av MaxTron »

TrondA skrev: ...Gjør oppmerksom på at de vanlige CB500 med typebetegnelse, i kronologisk rekkefølge; T (ikke 70-tallet...), V, W, X og Y med kåpevarianter S har en temmelig ordinær skivebrems, (240 mm Nissin).
Alt dette er lagd i Italia og er eneste bevis for at italienere også kan få det til når japanere står for kvalitetskontrollen...
Kreemt! Når det gjelder BREMSER har vel nettopp Italienske Brembo gått utenpå det meste av både det som leveres standard og Highperformance ettermarked siden de begynte å levere til Moto guzzi i '72, og fra midten på 60-tallet på bil, så akkurat dette kan italienerne bedre enn noen!! Italienske sykkler har jo laaang tradisjon for å være best på bremser og kjøreegenskaper, og ofte utseende! Unntak finns selvfølgelig opp gjennom historien..
At det har vært litt opp og ned med driftssikkerhet er en annen sak...

Beklager avsporingen fra tema :redface
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av TrondA »

Brembo er saker! Ganske fantastisk egentlig hva Brembo har fått til med tanke på hva slags oppgave en bremsedings skal utføre. Men for dem som vurderer Honda CB500 er driftsikkerhet og levetid det viktigste parameteret.
Da tror jeg tullestein gjør et godt kjøp med artictigers gamle Honda.

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Ønskes kjøpt - CB500 eller noe i den duren

Legg inn av ArcticTiger »

300 000 kilometer holdbarhet ja :-k , øøøh.....da er det.....286 000 kilometer igjen til deg Tullestein :knegg

Svar