Snart!

Om motorsykler generelt, MC-nyheter, kjøreopplæring, MC i media osv. osv.
Brukeravatar
MC-FOLK
Motorsykkelen din: Suzuki GS 1000G 1980

Re: Snart!

Legg inn av MC-FOLK »

gsx750_80 skrev:Årets første tur ble i dag gjennomført. Ca 2 mil, noen titalls kilometer fra Trondheim. Med litt god påkledning var det ikke spesielt kaldt heller, og jeg kjørte stort sett med visiret oppe.
Her ligger det fremdeles snø i veien...I hvertfal den halve km fra gården og ut til fylkesveien...Og litt mye sørpe på asfalten enda...Men i løpet av en ukes tid skal det være mulig å kjøre,så sant det ikke kommer mer snø...Har i hvertfal brukt dagen til å se over kjøreutstyret...Typisk tegn på at våren er rett rundt hjørnet for min del...Da er det ikke lenge før jeg må ut å prøve kald asfalt :jada:

Brukeravatar
frodef
Motorsykkelen din: BMW K75

Legg inn av frodef »

Var i Holmenkollen med unga i dag, og der var MC-politiet i full sving. Da må vel sesongen offisielt være igang?

Brukeravatar
Gliciouz
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750 1998

Legg inn av Gliciouz »

oooooooph---->jeg gleder meg forferderlig...fikk lappen midtsommer 2010 så det er første gang jeg har ventet på våren med like mye mc-glede brusende i mitt blod som nå! Temperatur er jo ingen hindring...det er snøen...grrr...det snør ute her i Asker i det jeg skriver dette innlegget :( .... må nok belage seg på noen uker med venting før det er aktuelt å dra frem min nye "gamle" R dronning...

Noen som vet når de koster/spyler veiene?

Brukeravatar
Svolp
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell

Legg inn av Svolp »

Er ikke helt sikker på når tid dem begynner men det heter vell at det skal være rent og ryddig innen 17.mai der det lar seg gjøre :janikk
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Svolp skrev:Er ikke helt sikker på når tid dem begynner men det heter vell at det skal være rent og ryddig innen 17.mai der det lar seg gjøre :janikk

Noen sier visst at når snøen ligger til 17. mai så blir det sen vår, stemmer det tro?? :skriver

Brukeravatar
MaxTron
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650

Legg inn av MaxTron »

Duville skrev:
Svolp skrev:Er ikke helt sikker på når tid dem begynner men det heter vell at det skal være rent og ryddig innen 17.mai der det lar seg gjøre :janikk

Noen sier visst at når snøen ligger til 17. mai så blir det sen vår, stemmer det tro?? :skriver
Finns mange sånne "spådommer", men DENNER er ganske sikker: "Vist skaren bærer en voksen mann på sankthansaften blir det sein vår" ..Så sånn var det :terge
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Jeg har starta sesongen! Skifta dekk idag hos Bikerstreet. Kjørt inn dekka. Pirelli Diablo Rossi, kult navn, nå har jeg samme dekk merket som klisteret på mc`n.

Kjente at dekka hva glatte me engang ja. Tok meg en tur te sandnes fra stavanger å hjem + omtur borte hos kamerat å erte ham for at Kawasakien ikke er klar. Endel så glante å glante, morsomt. Når jeg hva trygg på dekka hva godt innkjørt utførte jeg noen forbikjøringer. Herligt. :b_c:

Nå ser jeg frem til å se andre på veiene, så jeg kan hilse på :D

Brukeravatar
Svolp

Legg inn av Svolp »

Kjører selv utelukkende med Pirelli Diablo Strada, fenomenale dekk som sitter som hubba bubba i svinga.. Utrolig gode på vått føre også. Rossi er sikkert i samma sjanger men kanskje mer racer preget? Strada er hvertfall beregnet for tunge sports tourere. :janikk

Brukeravatar
Gliciouz

Legg inn av Gliciouz »

Grattiizz!! Så 2 sykler på e18 på v hjem idag...ingen R enda ute på veiene tørr jeg påstå.... fan snøen smelter fort om dagen...men de neste par dagene skal det visst bli kaldere...for der igjen å bli enda varmere fra og med Lørdagen....så etter lørdagen er kommet tørr jeg påstå at jeg kan starte nedtellingen til sesongtstart på en hånd....håper d! SMEEEEEELT SNØØØØØØ!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

Har du fått det grønne beiste heim no? Ser der er 8+ og sol i stavanger i dag (følger med på været der nede :D )

Må vere fint å få begynnt å kjøre no, i går var det sol,varmt og tørre veier og eg kjente det kribla godt i kropen :sk?

Brukeravatar
Svolp

Legg inn av Svolp »

Hehe..
Nei vet du hva, den er desverre ikke der den skal være ennå.. mellom beina mine :lol
Fra spøk til pistol så ble den levert Tananger havn i dag faktisk.. Pga alt uværet som har vært har båten ligget litt i ro for og så bevege seg så ble den losset i Bergen der den stod i fire dager og ventet på ny båt som hentet den i går.

Skal hente den i morgen hvis jeg får tid eller på fredag.. DET ser jeg frem til. Da blir det nok litt lykkelige bilder også her på forumet skal du sjå :-)

Tid tenker du og hente din?

Cbr
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate

Legg inn av Cbr »

Gliciouz skrev:Grattiizz!! Så 2 sykler på e18 på v hjem idag...ingen R enda ute på veiene tørr jeg påstå.... fan snøen smelter fort om dagen...men de neste par dagene skal det visst bli kaldere...for der igjen å bli enda varmere fra og med Lørdagen....så etter lørdagen er kommet tørr jeg påstå at jeg kan starte nedtellingen til sesongtstart på en hånd....håper d! SMEEEEEELT SNØØØØØØ!
Min ute på veiene, RR mc.

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Vanskelig å fastslå noken dato enda, så snart været blir stabilt bra og det er trygt å kjøre på dag tid.
Stavanger til Bergen kan skert gjerast om ikkje lenge men det er stykket fra Bergen og heim som er det som en må være mest tolmodig med. Vil nok la sola få nokre dager i strek så den for varmet asfalten litt slik at en ikkje får en ubehagelig opplevelse i en sving der asfalten plutselig har slåt seg på. Forge jobben eg hadde så børyta/strøde eg om vinteren og var faktisk ute å strøde veiane en kveld det var 7+ grader ut :oh
Håper tidligast mulig men kjem ikkje til å la utolmodighten vinne :knegg

Brukeravatar
Gliciouz

Legg inn av Gliciouz »

Backer den ass! Safety first...men som sagt...så fra og med lørdag, skal det, ifølge meterologene, som ofte tar feil, bli stabilt varmt en stund fremover med opphold....so let it melt and lets count the days... jeg blir veldig glad hvis det lar seg gjøre denne måneden...lov å være litt optimist...hadde jeg hatt utkjørsel til e18 hadde jeg lagt meg ut på en liten tur idag...men må nok noen varmedager til før det er klart for hovedveien....

Brukeravatar
ZZR-Tom

Legg inn av ZZR-Tom »

Hehe joda det går fint med små turer, men den eg skal ta er på ca 47mil ;e

Svar