Snart!

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Entrak
Innlegg: 53
Registrert: 15 sep 2010, 19:18
Motorsykkelen din: Aprilia Classic 125

Snart!

Legg inn av Entrak »

Tiden er snart her og jeg kjenner et intenst SUG i magen hver gang jeg starter opp bilen og kjører ut på svart asfalt, glansfull av rim fra nattens eskapader. Jeg ser hvert eneste hull i veien og når jeg lener meg tilbake i setet løfter jeg automatisk armene opp i høyde med styret, beina spres som om jeg sitter på sykkelen og jeg minnes, gremmes og GLEDER meg til sykkelen igjen kommer ut av skjul.
Rutene rulles ned, brillene kommer på, jeg ratter som om jeg aktivt prøver å unngå dem værste fallgropene med en sykkel og ikke med bilen. Suget kommer sterkt og jeg sukker innmari tungt på tanken at det er så kort men fremdeles er så alt for lenge til the real deal.

Jeg ERGRER meg i bilkø på vei til jobb og gleder meg intenst til å CRUISE forbi alle bilene, hvor personer med trauige morgenansikter glaner olmt på meg av missunnelse for at jeg faktisk kommer frem. Det formenelig sitrer i kroppen av tanken at jeg vil ha hele veibanen for meg selv når jeg kommer meg av motorveien og dem HERLIGE svingete og lekende partiene begynner.

Og jeg ler hele veien til banken når jeg tenker på at sykkelen bruker mindre drivstoff, har gratis parkering stort sett over alt og alt av bomveier er gratis. Da kan dem høye herrer i sine Mercedez Benz, BMW og Audi få brife så mye dem vil i sine stålslott. For jeg kommer frem før dem, med min stålhest!


SATAN som jeg gleder meg!

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Snart!

Legg inn av Crinos »

Vakkert skrevet! :thumleft
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Morten
Innlegg: 111
Registrert: 25 jun 2010, 10:41
Motorsykkelen din: HD 2007 Night Rod Special, 1130 kubikk
Sted: Oslo

Re: Snart!

Legg inn av Morten »

:thumleft

:prop:
"Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes"

Godtvoksen

Re: Snart!

Legg inn av Godtvoksen »

Bilde

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Snart!

Legg inn av Svolp »

Bra skrevet, skildringen din fikk meg til og glise :=D>
Kom nu vår, du gode du skjønne!
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

Brukeravatar
rogg
Innlegg: 3339
Registrert: 16 jun 2004, 22:17
Motorsykkelen din: BMW R 1100 RT -99. BMW K 1200 LT -04. BMW R 1200 GSA -18 mod.
Sted: Berger
Kontakt:

Re: Snart!

Legg inn av rogg »

Må si at når veiene er våte av snysmeltingen, og skjæra flyg forbi med kvister i nebbet, ja da får jeg en fin følelse i kroppen..vi er der..snart
Rogg..
Sees på veiene...


SMIA MC

Brukeravatar
Kenny
Innlegg: 36
Registrert: 25 aug 2010, 18:38
Motorsykkelen din: Suzuki SV 650 S 2003

Re: Snart!

Legg inn av Kenny »

Ren poesi :thumleft

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Snart!

Legg inn av Relax »

Jeg trodde det var bare jeg som var så barnslig at jeg tenkte sånn ;e :[-o< :[-o<
Glimrende skrevet!

Er du slik og at du begynner å plassere deg riktig før sving, tenke linjer osv når du kjører bil og? ;e :D :D
"Do the right thing"

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Snart!

Legg inn av Blackbird »

Ja du kjenne den der! For å hiv litt salt i såret: Idag va æ på årets første tur 7.5 mil i Trondheimsområdet like arti som åran før kan jeg love.D eneste som hjelpe e å gjør d samme.D eneste krave æ har e at isn e borte tempen fårn ta som en e på tia hær.Husk vi e etterkommeran t Vikingan.Go Tur alle sammen!

Brukeravatar
Steinkastar
Innlegg: 315
Registrert: 15 feb 2011, 20:49
Motorsykkelen din: Yamaha YZF-R6 2001
Sted: Oslo

Re: Snart!

Legg inn av Steinkastar »

Snart...... :thumleft :thumleft
Veritas Aequitas

LUHG

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Snart!

Legg inn av MaxTron »

Relax skrev:Jeg trodde det var bare jeg som var så barnslig at jeg tenkte sånn ;e :[-o< :[-o<
Glimrende skrevet!

Er du slik og at du begynner å plassere deg riktig før sving, tenke linjer osv når du kjører bil og? ;e :D :D
He-He, trur nok vi er MANGE som har det sånn ja!!

Er det barnslig??
Har æ aldri tenkt på, før no... :scratch
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Re: Snart!

Legg inn av Cbr »

Har erga meg på biler utenom sesongen ja. På vei til ferja å knapt med tid bak noen så sette ner farten under grensa pga regn eller med engang det snør på bare veier. Hadde jeg bare hatt motorsykkelen..

Heldighvis forandre det seg snart å jeg kan brenne forbi de igjen.

Brukeravatar
bikerdude73
Innlegg: 960
Registrert: 04 jul 2010, 11:13
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850
Sted: Karmøy

Re: Snart!

Legg inn av bikerdude73 »

Entrak skrev:Tiden er snart her og jeg kjenner et intenst SUG i magen hver gang jeg starter opp bilen og kjører ut på svart asfalt, glansfull av rim fra nattens eskapader. Jeg ser hvert eneste hull i veien og når jeg lener meg tilbake i setet løfter jeg automatisk armene opp i høyde med styret, beina spres som om jeg sitter på sykkelen og jeg minnes, gremmes og GLEDER meg til sykkelen igjen kommer ut av skjul.
Rutene rulles ned, brillene kommer på, jeg ratter som om jeg aktivt prøver å unngå dem værste fallgropene med en sykkel og ikke med bilen. Suget kommer sterkt og jeg sukker innmari tungt på tanken at det er så kort men fremdeles er så alt for lenge til the real deal.

Jeg ERGRER meg i bilkø på vei til jobb og gleder meg intenst til å CRUISE forbi alle bilene, hvor personer med trauige morgenansikter glaner olmt på meg av missunnelse for at jeg faktisk kommer frem. Det formenelig sitrer i kroppen av tanken at jeg vil ha hele veibanen for meg selv når jeg kommer meg av motorveien og dem HERLIGE svingete og lekende partiene begynner.

Og jeg ler hele veien til banken når jeg tenker på at sykkelen bruker mindre drivstoff, har gratis parkering stort sett over alt og alt av bomveier er gratis. Da kan dem høye herrer i sine Mercedez Benz, BMW og Audi få brife så mye dem vil i sine stålslott. For jeg kommer frem før dem, med min stålhest!


SATAN som jeg gleder meg!

Jepp. Går rette veien nå :D :thumleft
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
gsx750_80
Innlegg: 2212
Registrert: 24 apr 2010, 19:34
Motorsykkelen din: GSX 750 '80, Ninja 250R m.fl.
Sted: Trøndelag
Kontakt:

Re: Snart!

Legg inn av gsx750_80 »

Årets første tur ble i dag gjennomført. Ca 2 mil, noen titalls kilometer fra Trondheim. Med litt god påkledning var det ikke spesielt kaldt heller, og jeg kjørte stort sett med visiret oppe.
mvh

-gsx750_80

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Snart!

Legg inn av Globe »

Hærlig gsx750_80... \:D/ ...javisst..det nærmer seg sesong :thumleft

Men...her jeg bor trenger vi nok litt mer nedbør og mildvær før veien ut av boligfeltet blir kjørbart!

Svar