Trenger ikke å være rotete det selv om det er 2 firmaer involvert. Søknaden var sendt og godkjent. På dette grunnlaget ble arbeidenen igangsatt. Hvis ikke dette hadde vært tilfelle måtte jo utførende firma ha gjentatt denne prosessen..... ellers hadde de "driti på draget" når de gikk i gang med søknadspliktig arbeide.bergenser83 skrev:ser at jeg har formulert meg noe dårlig tidligere og da kanskje ikke belyst alle sider. forsøker igjen her.
-firma nr 2 får jobben som skal gjøres og ferdigattest skal skrives av de. vi er dumme og skriver ikke kontrakt. vi har også betalt hele summen før de har gjort ferdig papirarbeid.
-Får så beskjed om at firma nr 2 har tenkt å sende inn ferdigattest(som var avtalt i anbud), de må bare la det gå et par uker fra startmelding er sendt til ferdigattest kan sendes. Nye uker med masing fra vår side. Nå sier de at VI skal sende inn ferdigattest/søknad om ferdigstillelse og de sender oss et skjema på pdf.
Hva gjør jeg?
Regner med at de har søkt om godkjenning av firmaet for utførelse. Mulig det er her dette ligger, men i så fall bør de kunne sende inn denne søknaden og bli godkjent for utførelse og derette sende inn søknaden . Forutsatt at arbeidene er utført i hht søknaden så skal ikke dette være noe problem men det kan ligge en kostnad i godkjenningen. Deretter sendes det inn en ferdigattest. Dette er firmaets ansvar.
Men som sagt - dette skal jo ikke være noen sak og du kan jo ta det opp med kommunen. De hjelper deg gjerne med dette....