hva skal jeg gjøre med vanskelig håndtverker?

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: hva skal jeg gjøre med vanskelig håndtverker?

Legg inn av Duville »

bergenser83 skrev:ser at jeg har formulert meg noe dårlig tidligere og da kanskje ikke belyst alle sider. forsøker igjen her.

-firma nr 2 får jobben som skal gjøres og ferdigattest skal skrives av de. vi er dumme og skriver ikke kontrakt. vi har også betalt hele summen før de har gjort ferdig papirarbeid.

-Får så beskjed om at firma nr 2 har tenkt å sende inn ferdigattest(som var avtalt i anbud), de må bare la det gå et par uker fra startmelding er sendt til ferdigattest kan sendes. Nye uker med masing fra vår side. Nå sier de at VI skal sende inn ferdigattest/søknad om ferdigstillelse og de sender oss et skjema på pdf.

Hva gjør jeg?
Trenger ikke å være rotete det selv om det er 2 firmaer involvert. Søknaden var sendt og godkjent. På dette grunnlaget ble arbeidenen igangsatt. Hvis ikke dette hadde vært tilfelle måtte jo utførende firma ha gjentatt denne prosessen..... ellers hadde de "driti på draget" når de gikk i gang med søknadspliktig arbeide.

Regner med at de har søkt om godkjenning av firmaet for utførelse. Mulig det er her dette ligger, men i så fall bør de kunne sende inn denne søknaden og bli godkjent for utførelse og derette sende inn søknaden . Forutsatt at arbeidene er utført i hht søknaden så skal ikke dette være noe problem men det kan ligge en kostnad i godkjenningen. Deretter sendes det inn en ferdigattest. Dette er firmaets ansvar.

Men som sagt - dette skal jo ikke være noen sak og du kan jo ta det opp med kommunen. De hjelper deg gjerne med dette....

bergenser83
Motorsykkelen din: Yamaha XT 600k-1991

Legg inn av bergenser83 »

takk for svar. ser at jeg må komme med en opplysning til. grunnen til at firma nr 2 sier at VI skal sende inn er at hun skriver at dette nå er en forenklet meldingssak. hun påstår å ha vært i kontakt med kommunen/byggesak og fått denne beskjeden.

jobben er søkt og godkjent

Duville
Motorsykkelen din: Honda --700-

Legg inn av Duville »

Dette stemmer vel ikke helt. Du bør holde på den søknaden dere sendte inn og har fått godkjent. Hvis ikke må dere søke i ettertid på noe som er ferdig--- Det er ikke alltid like populært... kanskje de nye naboene setter seg på bakbeina...... eller de gamle ombestemmer seg... eller en ny saksbehandler sier nei til tiltaket... eller -----

Svar