Kjøpe "ny" MC? BMW F650GS twin

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Tysnes
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83

Re: Kjøpe "ny" MC? BMW F650GS twin

Legg inn av Tysnes »

ejs skrev::thumleft
Trodde alle visste at KAWASAKI er best 8) 8)
:thumleft

Brukeravatar
Dexter
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT

Legg inn av Dexter »

Beste sykkelen er vel den som gir eieren mest av det han eller hun ønsker seg, uavhengig av hva den heter :janikk
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Intruder
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750

Legg inn av Intruder »

Omskrevet Vidar Sandbeck
Den beste MC i verda er den som jeg har nå =;
du skulle bare høre om motor`n ville gå... :bandana :mc3
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
2000Touring
Motorsykkelen din: BMW F650GS 2008/Shadow600 1997/Shadow125
Kontakt:

Legg inn av 2000Touring »

Tok meg en tur til Motor-Teknikk i Kristiansand i dag for å kikke på og prøvekjøre en F650GS. Tok først turen innom Dexter før jeg tak fatt på 26 mil ned til Kristiansand. Avtalte allerede på Onsdagen at jeg skulle komme på fredag eller lørdag for å prøvekjøre denne sykkelen.

Har hele tiden hatt dialog med daglig leder/salg ang. sykkelen. Men hva skjer når jeg kommer dit? Han er ikke der, og ingen har fått beskjed om at jeg kommer for å prøvekjøre sykkelen. Kanskje ikke noe problem i seg selv, men jeg hadde jo en del spørsmål om sykkelen som jeg ikke kunne få noe svar på... Men han som var på jobb var jo utrolig hjelpsom, og tok fram sykkelen og skulle starte den - flatt batteri! Må si jeg ikke var veldig imponert da... Skikkelig dårlig 1. inntrykk!
Nok om det, og tilbake til sykkelen, eller snarere syklene. Det viste seg at de hadde 2 helt like sykler til salgs.

Nå prøvekjørte jo jeg Gamlegutt sin GS i går, så jeg visste jo hvordan sykkelen var, men jeg ville uansett ta en real tur for å se om ting fungerte som det skulle og sammenligne litt.
Sykkelen jeg egentlig har en avtale på(mer eller mindre) har gått 22.000km og er 2008mod. Den fungerte akkurat som den skulle, og egentlig fant jeg ikke så mye galt med den heller - bare småtteri.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Den andre sykkelen hadde de ikke lagt på nett ennå, så jeg vet faktisk ikke hva de skal ha for den. Det er også en 2008mod, og denne har gått ca 27.000km.

Bilde
Bilde
Bilde
Denne hadde en god del riper i plastikken, og så ikke like bra ut som den første jeg prøvde.

Egentlig syntes jeg disse syklene er veldig morsomme, spreke og lettkjørte. Det jeg liker minst er setet - standard sete holder ikke for meg, det blir for hardt å sitte på dersom man skal kjøre en lenger tur. Men originalt får man comfortsetet, og det koster ikke mer enn ca 3000kr. Om jeg går for en slik sykkel SKAL jeg ha et comfortsete.

En annen ting jeg syntes var dumt er varioveskene man kan få til disse syklene - de er alt for små. Om man tar toppveska og utvider til størst mulig, så er det fortsatt ikke plass til hjelmen min oppi. Tror den er på 35 liter eller noe slikt. Så der må jeg finne på noe lurt. Mulig å gå for vario sidevesker, men givi/kappa toppkoffert.

PS! Nevnte jeg at det begynte å regne på vei hjem :roll
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Synes sykkelen du ser på er en kjempesykkel. Hadde budsjettet mitt vært noe større hadde nok valget falt på en slik en, den har den nødvendige utstyret som abs, varmehåndtak og ikke minst lettkjørt. Ble lurt til å prøve en sånn en av gutta på oslo mc....skulle egentlig prøve en mindre en... men støtter deg i dine tanker om en bra sykkel både til tur og by. Eneste er at vidskjermen kunne vært litt høyere til motorveg....men motorveg er jo ikke gøy uansett......(synes jeg) Lykke til med valg. Høres jo ut som om det er gjort allerede. Bare finne den riktige eksemplaret. PS sykler ligger leeeeenge på finn nå, så jeg tror det er muligheter til å gjøre noen gode kjøp.
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

I forhold til valget, så er jeg nok ikke i tvil om at det er riktig. Spørsmålet er mer om jeg skal ta meg råd til dette nå? Og klarer jeg å få til en deal med Motor-teknikk jeg kan være fornøyd med. I utgangspunktet er jeg kun interessert i innbytte på min sykkel da jeg slipper at folk evt kommer tilbake og mener at ting ikke er som det skal. Og de tilbyr jo ikke akkurat gull og grønne skoger for sykkelen min - men det er jeg jo klar over også...

Har egentlig dealet til meg et veskesett, for en liten slump penger, men tror ikke jeg vil ha varioveske som toppboks - det blir rett og slett for liten plass. Og skal jeg kjøpe meg komplett veskesett fra Givi så vil det sikkert koste over 10.000 og da må jeg montere alt selv.

Stemmer at sykler av og til ligger lenge på nettet, men forhandlere er stae - de tviholder på prisene de har satt i månedsvis.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
evike
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Kontakt:

Legg inn av evike »

2000Touring skrev:Og skal jeg kjøpe meg komplett veskesett fra Givi så vil det sikkert koste over 10.000 og da må jeg montere alt selv.
Se Givi vesketilbud her: http://www.mcsenteret.com/givipakketilb ... p-545.html

Tillegg: Jeg har et slikt veskesett på 3x36 l. De er helt like og kan dermed bytte plassering dersom ønskelig. Jeg har hjelm i str. XS og får dermed plass til hjelm + håndveske + hansker i en veske som kan låses. For å få plass til 2 hjelmer må du i tilfelle opp i størrelse, er ikke sikker på hvor mange liter som er minimum for å få til det.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Welshen
Motorsykkelen din: ?? Uten mc, men plutselig

Legg inn av Welshen »

Helt klart at forhandlerne skal tjene. De tjener både på innbytte og salget.....foran og bak.... men de stiller jo gjerne en slags garanti.... men speccen på den bør en lese ganske nøye.... anbefaler deg å få garantien fra sesongstart neste år.....og les hvordan evt din % andel i egenandel på en evt garantisak.... har opplevd at en brukt garanti ofte favner noe annet enn nytt....

Når det gjelder kofferter er jeg veldig godt fornøyd med mitt sett. Det er givi med god plass. synes er veldig greit med en stor toppboks med plass til hjelm mm. Den er i bruk hver dag.....

Men de fleste gir deg vel med omreg avgift + litt til? ny service/dekk?
I don`t care about little things.....

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

evike skrev:
2000Touring skrev:Og skal jeg kjøpe meg komplett veskesett fra Givi så vil det sikkert koste over 10.000 og da må jeg montere alt selv.
Se Givi vesketilbud her: http://www.mcsenteret.com/givipakketilb ... p-545.html

Tillegg: Jeg har et slikt veskesett på 3x36 l. De er helt like og kan dermed bytte plassering dersom ønskelig. Jeg har hjelm i str. XS og får dermed plass til hjelm + håndveske + hansker i en veske som kan låses. For å få plass til 2 hjelmer må du i tilfelle opp i størrelse, er ikke sikker på hvor mange liter som er minimum for å få til det.
Bra alternativ, men jeg syntes 36liter blir for smått til toppboksen. Burde ha opp i mot 48liter. Uansett et bra tilbud da :-)

Men jeg tror nok Varioveskene som er tilpasset sykkelens eksossystem ser litt bedre ut også, så det er bar toppveska jeg vil skifte ut - tror jeg. Varioveskene er på 29 og 38 liter(på det største)
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

frissy skrev:Helt klart at forhandlerne skal tjene. De tjener både på innbytte og salget.....foran og bak.... men de stiller jo gjerne en slags garanti.... men speccen på den bør en lese ganske nøye.... anbefaler deg å få garantien fra sesongstart neste år.....og les hvordan evt din % andel i egenandel på en evt garantisak.... har opplevd at en brukt garanti ofte favner noe annet enn nytt....

Når det gjelder kofferter er jeg veldig godt fornøyd med mitt sett. Det er givi med god plass. synes er veldig greit med en stor toppboks med plass til hjelm mm. Den er i bruk hver dag.....

Men de fleste gir deg vel med omreg avgift + litt til? ny service/dekk?
Vet ikke helt hvordan det stiller seg med garanti - står i annonsen "selges for kunde" - skal uansett få klarhet i det. Om de ikke stiller garanti bør vel det gjenspeiles i prisen - og da er den kanskje i overkant høy.

Er montert på spiller nye dekk foran og bak på den, samt at 20.000km service er tatt. Omreg. tror jeg ikke de er villig til å ta.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

Atter en gang skal vi(dvs jeg) bli imponert over selgere som ikke vet/gidder hva de holder på med.
Saken er: De hadde 2 like sykler til salgs på Motor-teknikk. Den ener er kjøreskolesykkel og står til salgs på nett. den andre visste jeg ikke om før jeg kom dit på fredagen. Har en lang mail-dialog med salgssjef, hvor jeg blandt annet(som en av de 1. sp.mål) spør om hva jeg må betale for sykkelen(som er på nettet), med min sykkel som innbytte.

Etter da å hva vært der og prøvd sykkelen, og prøver å "close deal'en" kommer han tilbake og sier: Som du sikkert så har vi 2 like sykler, og den du vil ha, den tar vi ikke innbytte på.

Useriøst! De har jo allerede sagt at de vil ta innbytte...

Samme Fa....! Tror ikke jeg kjøper hverken den ene eller den andre derfra gitt.
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Var ikke den ene "selges for kunde"? Hvis det er den du vil ha, så kan du ikke forvente at de skal ta innbytte på den. De har jo ikke noe med salget egentlig, bare formidler for/hjelper kunden med salget.

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

ArcticTiger skrev:Var ikke den ene "selges for kunde"? Hvis det er den du vil ha, så kan du ikke forvente at de skal ta innbytte på den. De har jo ikke noe med salget egentlig, bare formidler for/hjelper kunden med salget.
Det kan du si, men når jeg spør om de tar innbytte på den og de svarer positivt på det - skal jeg da gjette meg til at de har en sykkel til som de mener jeg skal bytte med? Eller skal jeg gå ut i fra at de svarer meg på det jeg spør om?
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

ArcticTiger
Motorsykkelen din: x

Legg inn av ArcticTiger »

Nei, det høres nokså surrete ut. De skulle sagt klart fra med en gang hvilke vilkår som gjelder. Du har jo vist rimelig stor og seriøs interesse som tok den lange veien for å kikke på. En sånn kunde burde de behandle bedre!
Jeg vet om en forhandler i Holmestrand som ville ha bært en sånn kunde på gullstol. Men de selger jo for det meste røde sykkler da :D

Brukeravatar
2000Touring
Kontakt:

Det er jo ikke så farlig da, men må si jeg ble litt irritert. Trodde liksom det lå an til "ny" sykkel nå...
Sykler kommer og sykler går - det går mot høst og da kommer sikkert enda flere :D
BMW F650GS 2008
BMW 2000 Touring 1971
BMW 320D 1999

Svar