Sesongstart?

Generelt om MC, nyheter, hendelser, film & bilder, MC i media, kjøreopplæring osv.
Svar
Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Sesongstart?

Legg inn av Mysterion »

skulle gjerne kjørt hele året jeg... men en R sykkel gjør seg ikke om vinteren... men vurderer en Motard eller noe sånnt med knast og pigg :D nå som jeg får kort vei til jobben kan det jo og funke....
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

Kawasaki
Innlegg: 1200
Registrert: 13 nov 2010, 12:29
Motorsykkelen din: DBS

Re: Sesongstart?

Legg inn av Kawasaki »

bikerdude73 skrev:Jeg kunne nok ha kjørt året rundt her på Karmøy hvis jeg ikke brydde meg om saltede veier. ;e
Men er redd for syklene mine så derfor unngår jeg det.
Håper å starte en stund før påsken. Hvis det hadde regnet godt før jeg begynnte sesongen så hadde det vært topp.
Liker ikke salt på sykelene mine ;-)

XT'en får ta støyten hos meg:-) Fikk pulverlakkert ramma ifjor,så da tåler den vel litt.

Men enig,saltsørpa er noe dritt. Kjører ikke hvis det er sånne forhold,men på " tørre" veier lar jeg det stå til. Det var derfor jeg kjøpte den.

Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)
ikkebike.norwegianforum.net

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Sesongstart?

Legg inn av Banditmannen »

Blir nok været og våren som bestemmer, men håper på begynnelsen av april! :[-o<

Brukeravatar
Mysterion
Innlegg: 417
Registrert: 07 jan 2012, 21:19
Motorsykkelen din: Ninja ZX7R

Re: Sesongstart?

Legg inn av Mysterion »

jeg har uansett satt 1 april... så da er alt føre bare en bonus... og etter er nedtur med pms delux!!!!
one wheel up??

Kawasaki Ninja ZX7R Fahrer!!

http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... tdown%20To" onclick="window.open(this.href);return false;

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Sesongstart?

Legg inn av joo »

Som Crinos og bikerdude73:

Når sesongen faktisk er der.
Altså tørr veg.
Og nok temperatur til at det er å regne som sommerføre/kjørbart.
Og at det har vært nok regn til at det er gøy og safe å dra avgårde, ikke sleive avgårde på gammelt salt og piggdekkstøvrestersaker.

Med andre ord, El Ninjo, global oppvarming, mangel på global oppvarming, farten på Golfstrømmen, lavtrykkstraseèn og mengden vanndamp i den nedre atmosfæren er det som bestemmer sesongstarten... :mk
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3348
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Sesongstart?

Legg inn av Dexter »

De siste par tre årene har jeg kommet i gang i slutten av mars. Er våren tilsvarende tidlig som høsten var sein, så er jeg nok tidlig i gang :knegg

Dog er det slik at jeg er bortreist i beste tida i mars... så det kan hende av den grunn at oppstarten må utsettes litt...
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Sesongstart?

Legg inn av Baltazar »

Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?

Jeg tror kanskje jeg ikke klarer å vente lenger...... :scratch

Brukeravatar
Svolp
Innlegg: 1703
Registrert: 30 okt 2009, 16:53
Motorsykkelen din: kawasaki Versys 650 2008 modell
Sted: Stavanger

Re: Sesongstart?

Legg inn av Svolp »

Baltazar skrev:Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?

Jeg tror kanskje jeg ikke klarer å vente lenger...... :scratch
1.april er min sesong i gang, etter tidliger erfaring er det da nesten 1 mnd siden saltinga stoppet på veiene i rogaland vaffal!
Følg bare med på værmld, går det lang tid med 2 og 3 plussgrader er det slutt på saltingen :)
NÅ: Suzuki mauruder VZ 800 1998 Modell
X : Kawasaki Versys 650 2008 modell
X : Kawasaki ZZR1400 2015 Modell
X : Kawasaki ZZR1400 2009 Modell
X : Suzuki GSF650S 2005 Modell
X : Yamaha Virago 125 2002 Modell

TheBandit
Innlegg: 367
Registrert: 17 okt 2010, 10:32
Motorsykkelen din: ---

Re: Sesongstart?

Legg inn av TheBandit »

Æ satse på at mc-sessongen starte i midten av mars, men seinest i slutten av mars. Glede mæ til å teste v-strom ihvertfall :D

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Sesongstart?

Legg inn av jhn »

Kawasaki skrev: Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)
Ja, det går an, men æ vil ikke anbefale det. :[-X Det har kosta to sykler, diverse brudd og tilsammen nærmere et år på diverse institusjoner.
Men med bedre planlegging og bedre egnete sykler, så hadde det sikkert gått mye bedre :vs

Duville
Innlegg: 2136
Registrert: 06 jan 2010, 22:19
Motorsykkelen din: Honda --700-

Re: Sesongstart?

Legg inn av Duville »

jhn skrev:
Kawasaki skrev: Dessuten så går det jo an å kjøre i grøfta:-)
Ja, det går an, men æ vil ikke anbefale det. :[-X Det har kosta to sykler, diverse brudd og tilsammen nærmere et år på diverse institusjoner.
Men med bedre planlegging og bedre egnete sykler, så hadde det sikkert gått mye bedre :vs
Så funker alt???

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Sesongstart?

Legg inn av XRing »

Baltazar skrev:Bergen byr på mye regn, men mye vegsalt også...Når kan vi være trygge på at det er ok å kjøre uten at saltet spiser opp sykkelen? Er det noen som vurderer å starte sesongen tidlig i år eller er det kanskje bare meg?

Jeg tror kanskje jeg ikke klarer å vente lenger...... :scratch
Jeg hadde første bittelille turen i dag :bananas
Etter en kort svingom med gliset hele veien rundt inni hjelmen, bar det til selvvasken på Danmarksplass for endelig å få av all strøsanden som overrasket meg da det plutselig begynte å fryse 2.desember...
Deretter mange timer kvalitetstid i garasjen med puss og stell og småreparasjoner. Digg.
Så for min del er sesongen herved innledet. :cheers

Hva gjelder salting i Bergen, ser det ut til at de ikke salter (i sentrum i det minste) med mindre det faktisk truer med å fryse. Det er lenge siden jeg har sett en saltbil nå, og så mye som det har regnet i det siste er nok det meste skylt vekk. Tut & kjør!
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Sesongstart?

Legg inn av Baltazar »

Takk for svar...Da sees vi på veien....

Brukeravatar
XRing
Innlegg: 279
Registrert: 13 feb 2011, 19:57
Motorsykkelen din: Yamaha XJ 600 S 1995
Sted: Bergen

Re: Sesongstart?

Legg inn av XRing »

XRing skrev:Så for min del er sesongen herved innledet. :cheers
Famous last words, hva? Her våkner man til full snøkalamitet... :grt
Vi får ta det som en mager trøst at det neste uke er meldt striregn med plussgrader hele døgnet. Det blir en slags reset av tilstanden :thumleft
Bikes get you through times of no money better than money gets you
through times of no bikes

Brukeravatar
Baltazar
Innlegg: 208
Registrert: 13 aug 2011, 18:06
Motorsykkelen din: Honda VFR 800x Crossrunner 2013

Re: Sesongstart?

Legg inn av Baltazar »

jepp...det siste jeg så før jeg tok kvelden igår var at snøen dalte ned, og i det fjerne kunne jeg se de forhatte lysene til strøbilen...

men snart blir det regn, mye regn....tror aldri jeg har gledet meg så mye over regnet....

Svar