Gikk fra originale skiver og klosser til EBC skiver på hojen i fjor. Kjørte noen mnd med de gamle klossene før jeg byttet klosser til EBC HH klosser og dette var ikke noe problem (men viktig å være obs). Gikk seg fort til, men det var ikke før jeg byttet til sintered klossene at jeg virkelig merket forskjell på bremsekraften. Ble til at jeg måtte bytte til stålomspunnede slanger også for å få det skikkelig bittet og enda litt mer progressiv bremsingCrinos skrev:Jeg bytter konsekvent klosser når jeg også bytter skiver.
Klossene blir tilpasset skiven de er slitt på, og med nye skiver kan man rissikere svært dårlige bremser på gamle klosser.
På bilen min byttet jeg i fjor både skiver og klosser. Skulle jeg brukt de gamle slitte klossene på de nye skivene, ville jeg kun utnytta ca 10% av gripeflaten til klossen, før den var slitt ned og tok med hele flaten.
Gikk fra originale skiver og klosser, til EBC skiver og GreenStuff klosser, som muligens kunne ha noe å si, men tror ikke det hadde størst utfall.

Når jeg tenker meg om så var det litt oljesøl på skivene mine i forbindelse med lekke simringer i fjor og det krevde MYE rengjøring.