Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed T.
-
- Innlegg: 6860
- Registrert: 31 aug 2010, 00:17
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Bosted: Bergen
- Kontakt:
Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed T.
Litt off topic, det varmer en mcentusiast å se hvor lett det er å få hjelp til hva som helst her inne:-) kudos til alle!
- AJ
- Administrator
- Innlegg: 39726
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed
Hyggelig å høreLordShaft skrev:Litt off topic, det varmer en mcentusiast å se hvor lett det er å få hjelp til hva som helst her inne:-) kudos til alle!

Selv om undertegnede neppe er blant de med hauger og lass av teknisk MC-kompetanse...


Meeen... det er mange andre her inne som har god peil, ja!

_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed
Just precis!Snikkeren skrev:Men på forhjulet har man jo gjerne en kalliper på hver side. Hvordan får man da av hjulet når mellomrommet mellom kalliperne er mindre enn bredden på felgen?
På min er felgen bredere enn mellomrommet mellom bremsekaliperne. Man kan evt klare seg med å ta av en bremsekaliper på ene siden og lirke det av, men det er nå kun to skruer pr bremsekaliper så det er fort gjort. Bare passe på å skru til med riktig moment igjen (det er ganske lavt). Og med kaliperne av er det enklere uansett å få hjulet av og på slik at tiden på depotstøtte kan reduseres til minimum.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#
- MaxTron
- Innlegg: 2548
- Registrert: 04 jan 2011, 22:31
- Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
- Bosted: Nordmøre
Re: Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed
Har bestandig tenkt sånn at det er lettere å ta av framskjermen, men dette er kanskje ikke tilfellet på alle sykkler, når framskjerm og hjulbolten er fjernet er det bare å dra hjulet ut av kaliperene, i mitt tilfelle litt fram. Da kan en bare vri på nedre gaffelbein til kaliperene peker ut, og så ta ut hjulet.Snikkeren skrev:Men på forhjulet har man jo gjerne en kalliper på hver side. Hvordan får man da av hjulet når mellomrommet mellom kalliperne er mindre enn bredden på felgen?
karosseri er for biler!
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
'86 VMX12, '09 VMX17, '78 XS650, '97 TZR125, '21 CRF 300L
-
- Innlegg: 92
- Registrert: 03 mai 2012, 22:23
- Motorsykkelen din: 1998 Triumph Speed Triple 885ccm
- Bosted: Oslo
- Kontakt:
Trenger hjelp til bytte av skiver i front, Triumph Speed T.
Heisann!
Da har jeg fått byttet skiver å klosser :-)
Ganske enkel jobb egentlig, med riktig verktøy :-D
Kalperne må av for å få ut hjulet, det går sikkert uten også, men tror man sparer seg for my tull ved å ta de av først som sist. :-)
Jeg brukte en vanlig garasjejekk og to støttebukker under fothviler'ne, litt kødd å balansere sykkel'n på jekken, men det gikk da :-)
Så flyttet jeg jekken litt frem på blokka for å heve fronten, å satte en 2"4 oppunder gaffelkrona for å holde fronten oppe :-)
Takker for alle tips å råd her inne, det er nok ikke siste gang jeg spør om råd å hjelp :-)
Knall forum!!!
Erlend R.
Da har jeg fått byttet skiver å klosser :-)
Ganske enkel jobb egentlig, med riktig verktøy :-D
Kalperne må av for å få ut hjulet, det går sikkert uten også, men tror man sparer seg for my tull ved å ta de av først som sist. :-)
Jeg brukte en vanlig garasjejekk og to støttebukker under fothviler'ne, litt kødd å balansere sykkel'n på jekken, men det gikk da :-)
Så flyttet jeg jekken litt frem på blokka for å heve fronten, å satte en 2"4 oppunder gaffelkrona for å holde fronten oppe :-)
Takker for alle tips å råd her inne, det er nok ikke siste gang jeg spør om råd å hjelp :-)
Knall forum!!!
Erlend R.