Undersøkelse om motorsykkeleiere

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av jhn »

TFJ skrev: ... Å hva er vel galt med å senke skuldrene å ta på seg "bad boy looken" når man ikke gjør noe galt alikevel, sikkert mange som stresser med å holde seg anstendig og ordentlig i hverdagen. Jeg syns HD er kule maskiner, selv om ikke jeg kjører en slik selv.

Foresten så tror jeg de fleste av oss som kjører mc har litt bad boy i magen når vi sitter på sykkelen. :prop:
Hva er galt med det? Æ vil heller spørre om poenget med det. Hvorfor vil man se ut som en "bad-boy" hvis man ikke e det?
Æ kan ikke si at æ stresse med å holde mæ anstendig og ordentlig, æ har den samme moral og de samme leveregler fullstendig uavhengig om æ e hjemme, på jobb, kjøre bil eller sykkel, prater dritt på et forum eller med folk på gata.

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av joo »

Utenom de hardcore Harley-folka som er og lever HD så tok salget helt av for noen år siden med "nye" motorsyklister. Og jeg er helt sikker på at "de nye" for det meste er folk over 40 som pulte på seg småunger i alt for ung alder og aldri fikk kjøre MC som så mange av kompisene gjorde. Og de har gått og fantasert om at Haaarly er saken.
Så endelig er de skilt/unga ute av huset/god nok økonomi til at gaupa godkjenner slik sløsing så må dem ha lappen og Harlyy :prop:

(Heldigvis for dem er det ikke mye mekking på en HD av i dag i forhold til for 25-30 år sida, før EVO-motor og sånne saker) Men håper og tror de koser seg stort uansett :thumleft
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av erik m »

Akkurat "å senke skuldra" er kanskje vanskeligere på en HD enn på de fleste andre sykler? Bortsett fra de japanske HD kopiene? :-)
Det er en film som heter Wild Hogs som forteller på en morsom måte om fire helt allmindelige og snille fyrer som så inderlig gjerne vil se ut som "bad guys" på fritida. Herlig film med bl.a. John Travolta, anbefales!

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av Carpa »

joo skrev:Utenom de hardcore Harley-folka som er og lever HD så tok salget helt av for noen år siden med "nye" motorsyklister. Og jeg er helt sikker på at "de nye" for det meste er folk over 40 som pulte på seg småunger i alt for ung alder og aldri fikk kjøre MC som så mange av kompisene gjorde. Og de har gått og fantasert om at Haaarly er saken.
Så endelig er de skilt/unga ute av huset/god nok økonomi til at gaupa godkjenner slik sløsing så må dem ha lappen og Harlyy :prop:

(Heldigvis for dem er det ikke mye mekking på en HD av i dag i forhold til for 25-30 år sida, før EVO-motor og sånne saker) Men håper og tror de koser seg stort uansett :thumleft
Akkurat som eksen min :lol
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6996
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av Jompa »

Carpa skrev:
Jompa skrev:
Carpa skrev:Savnet order Harry i spørringa jeg da. De HD gutta jeg kjenner er bare "wannabe-badboys", litt sånn lekecowboyer :bandana
Og de kjerringene jeg vet om som kjører sykkel er wannabebabes.
Ok, det er ikke en erfaring jeg deler med deg men kanskje det er fordi de damene jeg kjenner er 40+

Carpas Tap a talk
Skal ikke spinne videre på dette med 40 +, og egentlig var hele greia ment for å fyre opp diskusjonen.
Hadde egentlig tenkt å vente litt med å skrive dette, men tar det nå før jeg glemmer det.

Det jeg ville ha frem, er at vi ( inkl meg sjøl) har veldig lett for å putte folk i båser. som f eks at de som kjører HD er badboys.
Og det er vel ikke mye som er bedre enn å få bekrefta fordommene sine ?
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av jhn »

Jompa skrev:
Carpa skrev:
Jompa skrev:
Carpa skrev:Savnet order Harry i spørringa jeg da. De HD gutta jeg kjenner er bare "wannabe-badboys", litt sånn lekecowboyer :bandana
Og de kjerringene jeg vet om som kjører sykkel er wannabebabes.
Ok, det er ikke en erfaring jeg deler med deg men kanskje det er fordi de damene jeg kjenner er 40+

Carpas Tap a talk
Skal ikke spinne videre på dette med 40 +, og egentlig var hele greia ment for å fyre opp diskusjonen.
Hadde egentlig tenkt å vente litt med å skrive dette, men tar det nå før jeg glemmer det.

Det jeg ville ha frem, er at vi ( inkl meg sjøl) har veldig lett for å putte folk i båser. som f eks at de som kjører HD er badboys.
Og det er vel ikke mye som er bedre enn å få bekrefta fordommene sine ?
Nei ta ikke den du :[-X Du har tenkt dæ om, blitt redd og prøver på elegant? vis å ro dæ i land :knegg

Brukeravatar
Carpa
Innlegg: 4918
Registrert: 20 aug 2012, 11:49
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6f - 2007
Sted: Røyken

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av Carpa »

Jompa skrev:
Carpa skrev:
Jompa skrev:
Carpa skrev:Savnet order Harry i spørringa jeg da. De HD gutta jeg kjenner er bare "wannabe-badboys", litt sånn lekecowboyer :bandana
Og de kjerringene jeg vet om som kjører sykkel er wannabebabes.
Ok, det er ikke en erfaring jeg deler med deg men kanskje det er fordi de damene jeg kjenner er 40+

Carpas Tap a talk
Skal ikke spinne videre på dette med 40 +, og egentlig var hele greia ment for å fyre opp diskusjonen.
Hadde egentlig tenkt å vente litt med å skrive dette, men tar det nå før jeg glemmer det.

Det jeg ville ha frem, er at vi ( inkl meg sjøl) har veldig lett for å putte folk i båser. som f eks at de som kjører HD er badboys.
Og det er vel ikke mye som er bedre enn å få bekrefta fordommene sine ?

Å få bekrefta fordommene sine er vel ikke noe å hige etter.
Er vel mye sant i det med at Fordommer fordummer så jeg prøver så godt jeg kan å ha et åpent sinn uansett rase, religion, livsstil, mc, klær, jobb etc etc men merker jo at jeg ikke alltid klarer å la være å være litt fordomsfull
Blogg
På to hjul i svingene (oppd. 16. okt 2013)

Don't play stupid with me.... I'm better at it

[album]3848[/album] [album]4068[/album][album]4139[/album]

2015: 0 km på Kawasaki'n - satser på et knallår
2014: 810 km på Kawasaki'n begredelig sesongavslutning
2013: 6190 km på Kawasaki'n (med lisens f.o.m 24/5)
2013: 500 km på Kawasaki'n (før lisens t.o.m 23/5)

mekkern
Innlegg: 7628
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av mekkern »

desverre stemmer fordommer ofte også... :P :p
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

joo
Innlegg: 1334
Registrert: 26 okt 2011, 19:25
Motorsykkelen din: '

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av joo »

Carpa skrev:
Akkurat som eksen min :lol
Skal ikke spørre om detaljer her :-)å
Men do not quit playing because they grow old,
they grow old because they quit playing...

guzziman
Innlegg: 278
Registrert: 26 feb 2012, 04:59
Motorsykkelen din: triumph daytona 955i 2003 mod.
Sted: sarpsborg

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av guzziman »

:lol
Jompa skrev:
Carpa skrev:Savnet order Harry i spørringa jeg da. De HD gutta jeg kjenner er bare "wannabe-badboys", litt sånn lekecowboyer :bandana
Og de kjerringene jeg vet om som kjører sykkel er wannabebabes.
Triumph Daytona 955i 2003

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av RuneMC »

Økonomi spiller nok en stor rolle, flesteparten prioriterer nok bil først...

HD har et blandet image - men det er vel ikke spesielt ungdommelig... tipper X-Games, MotoGP og stunt-kjøring etc fenger dagens unge MC-interesserte mer...

[video]http://www.youtube.com/watch?v=_HKpXBHIXkk[/video][video]http://www.youtube.com/watch?v=tkXQnVbOJkQ[/video]
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

Brukeravatar
Geir Vangen
Innlegg: 19
Registrert: 18 sep 2012, 22:05
Motorsykkelen din: HD Fat Boy 1450 2003
Sted: Østfold

Re: Undersøkelse om motorsykkeleiere

Legg inn av Geir Vangen »

joo skrev:Utenom de hardcore Harley-folka som er og lever HD så tok salget helt av for noen år siden med "nye" motorsyklister. Og jeg er helt sikker på at "de nye" for det meste er folk over 40 som pulte på seg småunger i alt for ung alder og aldri fikk kjøre MC som så mange av kompisene gjorde. Og de har gått og fantasert om at Haaarly er saken.
Så endelig er de skilt/unga ute av huset/god nok økonomi til at gaupa godkjenner slik sløsing så må dem ha lappen og Harlyy :prop:

(Heldigvis for dem er det ikke mye mekking på en HD av i dag i forhold til for 25-30 år sida, før EVO-motor og sånne saker) Men håper og tror de koser seg stort uansett :thumleft
Treffende beskrivelse dette :thumleft Jeg har alltid syntes HD har vært en flott sykkel. Har selv hatt flere andre sykler, ikke R sykler. Har det problemet at hvis jeg setter meg på en R sykkel så går rullegardina ned og jeg blir bare dummere og dummere :twisted Samme gjelder bil, derfor kjører jeg en stor 4X4, da må man ta det med ro.
Derfor har jeg nå i en alder av 43 kjøpt HD :gk unga og kona er ute av huset, og jeg skal bare ut og kose kjøre på finværsdager :jada:
Service og rep utføres av HD forhandler.
Men jeg er ikke noe Badboy, og kommer ikke til å kle meg som en heller.
[album]3873[/album] [album]3874[/album] [album]3875[/album] [album]3876[/album] [album]3877[/album] [album]4378[/album]

Svar