Hvordan mate småfugler uten at skjærer ødelegger??

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Bringisen
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2014

Re: Hvordan mate småfugler uten at skjærer ødelegger??

Legg inn av Bringisen »

Jeg bruker endel frøautomater i hagen min , henger dem i trærne. Kjøper slike store sekker med solsikkefrø fra Plantasjen, disse er ikke Skjæra så glad i.
Småfuglene griser endel ned på bakken men det tar Stær og Trosten seg av, de spiser fra bakken. :-)
Jeg synes det er veldig hyggelig med masse fugler i hagen og har også to fuglekasser som det kommer beboere i hvert eneste år.
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
Hjernen
Motorsykkelen din: 1996 Honda NTV 650 (Revere)

Legg inn av Hjernen »

Surr ståltråd ut fra brettet/automaten...

OBS!!! Fant ut nå at jeg skal til fatter og han har gjort det så bilder kommer snart!!

EDIT: Her er bilde, beklager kvaliteten men det er jo tatt gjennom et vindu:

Bilde
Hvis en gjør slik, funker det da tru??

Member of Festus Mc Porsgrunn.

Klubbens hjemmeside er nå oppe å går: http://festusmc.wix.com/homepage
Min youtubekanal: http://www.youtube.com/user/h1ern1?feature=mhee
Photobucket: http://s5.photobucket.com/albums/y176/Hjernen/
Klassisk Honda-forum: http://forum.classichonda.no/index.php
Siste turen er om http://www.7is7.com/otto/countdown.html ... 20sesongen

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

ZZR-Erling skrev:En slager den her tråden...høh
:redface

:knegg Aktivt forum for aktive fugle-matere..
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Kawasaki skrev:

Kanskje forumet er i ferd med å gå i frø... :-k :eh :dontknow

:mk

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

AJ skrev:
Kawasaki skrev:

Kanskje forumet er i ferd med å gå i frø... :-k :eh :dontknow

:mk
Det er ikke flaut å være snill mot dem som er mindre enn deg :P :p
2014 BMW R1200GS, Farge: Bluefire, m/ Dynamic ESA II, Aktiv fjæring DDC, Automatic Stability Control ASC , Digital Traction Control DTC, Cruice kontroll , Dekktrykksovervåking ,ABS Pro , LED Hovedlys , Dagslys kjørelys , LED Ekstralykter , Kjørecomputer Pro , LED Blinklys , Tyverialarm , BMW Navigator V , BMW Veltebøyle , Touratech øvre veltebøyle , BMW Motorbeskyttelse , GIVI Trekker sorte Alu-vesker m/tilbehør , Krom Eksosrør , Varmeholker og Håndtakbeskyttere.

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Men helt ærlig, det må være mulig å spørre om sånne ting uten å være morsom på andres bekostning?
Eller er det så dumt at dere kan si hva dere vil siden dt ikke har ned mc å gjøre?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Ting som dette kan selvfølgelig være tema i Diverse-tråden.
For egen del kunne jeg (dessverre...) ikke dy meg, men måtte bare komme med et (dårlig...) ordspill... :redface

Brukeravatar
bikerdude73
Motorsykkelen din: SR 500, Monster 900, TDM 850

Legg inn av bikerdude73 »

Skal jeg evnt være flau eller forbannet over å ha startet denne tråden.....?

Kommer greit under diverse som nødvendigvis ikke er MC-relatert....
SR 500 Cafe Racer, Monster 900 og TDM 850

Brukeravatar
ZZR-Tom
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Legg inn av ZZR-Tom »

bikerdude73 skrev:
Kwak skrev:
bikerdude73 skrev:Ok. Er det noe triks en kan bruke så skjærene ikke kommer til maten?

Her kryr det av skjærer så kan bli en vanskelig "kamp" dette... ](*,)
Prøvd med hagle?
Hagle i et boligfelt går nok ikke :P :p

Men det med en dau skjære har jeg hørt før. Men da må jeg ut på jakt i denne kulda. ;-)
Luftgæver :bandana

Brukeravatar
simpson
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Legg inn av simpson »

Joda AJ, morsom kommntar og ikke vondt ment.
MEN når noe spør ett helt ærlig spørsmål så synes jeg at vi kan vær såpass seriøse å svare på samme måte.
Det har litt med hvordan trådstarter føler seg innvolvert i dette "samfunnet" også.
Hvis du spør om en ting og blir fleipet bort så synes jeg ikke det er en god utvikling.
Greit med humor men husk at folk er forskjellige

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

bikerdude73 skrev:Skal jeg evnt være flau eller forbannet over å ha startet denne tråden.....?

Kommer greit under diverse som nødvendigvis ikke er MC-relatert....
Over hodet ikke!
Ingenting å være flau over i hvert fall!
For å være usminket ærlig synes jeg det er veldig bra at mange er opptatt av det du tok opp.
Det er mange av oss med fuglebrett i hagen og som henger ut disse fóringskulene nær huset. Nettopp for å ha gleden av å se småfuglene på nært hold mens de nyter fóret de får.

Og dette, folkens! er ikke fleip, men seriøst så det holder fra min side!

Kawasaki
Motorsykkelen din: DBS

Legg inn av Kawasaki »

Bevares,er det noen som tar seg nær av litt fjollete humor her,da :scratch Det er sikkert mange av oss som mater småfugler,så det er vel helt ok å prate om. Og må vel være helt ok å fleipe litt om det også.

På dette forumet er man jo så romlsig at det tilogmed er ok å prate om Ducati :roll
ikkebike.norwegianforum.net

Brukeravatar
Bringisen

Legg inn av Bringisen »

Jeg skjønner at dere ikke skriver dette for rakke ned på oss som mater småfuglene , vi skal tåle litt morsomheter , det har jeg overhode ingen problem med :vs

For min del gjør jeg det fordi jeg faktisk har en genuin interesse for naturen , noe jeg tror ALLE som kjører motorsykkel er. Vi kjører jo MC fordi vi også nyter naturen rundt oss.
Jeg gjør det også fordi jeg liker fugler og fotografering , jeg skal også til våren kjøpe et kamuflasjetelt slik at jeg kan fotografere ørn på åte. I Gulen der jeg har landsted finnes mye ørn og denne fuglen er fantastisk.
I hagen min finnes som nevnt flere fuglematere og fuglekasser, jeg vurderer å lage en uglekasse fordi jeg vet der finnes ugler i skogen like ved.

Ellers er det utrolig herlig å sitte ute om sommeren å høre fuglene synge og takke for maten de fikk i vinter :thumleft

Brukeravatar
AJ
Administrator
Kontakt:

Legg inn av AJ »

Bringisen skrev:
Ellers er det utrolig herlig å sitte ute om sommeren å høre fuglene synge og takke for maten de fikk i vinter :thumleft
Veldig enig i det :thumleft
Selv om jeg synes de begynner litt vel tidlig til tider...
Huset vårt ligger nemlig østvendt og det betyr at vi får sola på soveromsvinduet svært tidlig. Og selvfølgelig også fuglesangen samtidig.
Men at det er en god måte å våkne på er det ingen tvil om :D

Brukeravatar
jhn
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str

Legg inn av jhn »

AJ skrev:
Bringisen skrev:
Veldig enig i det :thumleft
Selv om jeg synes de begynner litt vel tidlig til tider...
Huset vårt ligger nemlig østvendt og det betyr at vi får sola på soveromsvinduet svært tidlig. Og selvfølgelig også fuglesangen samtidig.
Men at det er en god måte å våkne på er det ingen tvil om :D
Når vi snakker om fugler ... måkene ..eller måsa, som vi sier, har jo en stille periode på denne tia, men begynner å skvaldre i midten av februar kanskje. De aller fleste synes det er bare bråk, men jeg liker denne lyden. Den første dagen jeg våkner av denne lyden er mitt første vårtegn ... til tross for at det er på denne tiden den virkelige vinteren begynner her hvor jeg bor.
Fram til da har vi som regel veldig lite nedbør, nå ligger det kanskje 5 cm sne her ute

Svar