Farlige folk i trafikken

... prat om alt og ingenting, trenger ikke handle om MC.
Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

Kan jo presisere det at jeg lå i venstre fil fordi det var den veien jeg skulle og bilen tok meg igjen og holdt på å kjøre inn i min høyre side.Han i bilen var ca i 30 årene og ingen gammel mann.Han må ha gitt mye gass og kuttet rundkjøringen grovt og jeg hadde ikke så mye å gå på men klarte så vidt å komme meg unna.

Alle er vel klar over at en bil kan bytte eier og hvis en ny eier ser dette og vil klage på dette så kan jeg sjekke opp om det stemmer og eventuelt sjekke om ny eiers kjøreferdigheter er noe bedre :knegg

Er fullstendig klar over en del bilisters adferd i trafikken for har lang erfaring på godt og veldig vondt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
RuneMC
Innlegg: 4326
Registrert: 22 okt 2009, 22:29
Motorsykkelen din: '08 DL650A
Sted: Røyken

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av RuneMC »

Hørtes ut som skikkelig "idiot-kjøring" av bilisten med de siste detaljene der ja :doh

Han kan jo ikke akkurat skylde på at han ikke så deg, ettersom han tok deg igjen.
Four wheels move the body. Two wheels move the soul.
RuneMC's foto på Flickr
Kjørt 2015 26K, '14: 21K, '13: 25K, '12: 22K, '11: 14K, '10: 18K, '09: 7K NMCU#

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ega16 »

Er ikke uten grunn at man har titanium knoker på hanskene :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

Jeg blinket også inn i rundkjøringen.

Er ikke uten grunn at jeg har titanium i kroppen heller.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
KydeX
Innlegg: 546
Registrert: 04 jul 2012, 13:23
Motorsykkelen din: Honda VFR1200F

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av KydeX »

Det som er interressant, er en artikkel som stod i vg for en stund siden. Blant norske sjåfører mener 75% at de er bedre sjåfør enn gjennomsnittet :)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

De som kjører mc i tillegg til bil er som regel en bedre bilfører men er vel ikke mange nok av oss.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
PCP
Innlegg: 562
Registrert: 06 okt 2012, 18:29
Motorsykkelen din: Honda VFR750 (1996)
Sted: Høvik

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av PCP »

KydeX skrev:Det som er interressant, er en artikkel som stod i vg for en stund siden. Blant norske sjåfører mener 75% at de er bedre sjåfør enn gjennomsnittet :)
Jo, men snittet er såpass dårlig, at jeg tror det kanskje kan stemme... :scratch

Nei, det er nok ikke mange som vil innrømme svakheter på dette feltet. Jeg velger å tro at de fleste som deltar i en tråd som denne har potensiale til å være over snittet av den enkle grunn at man gjerne da er over gjennomsnittet interessert i trafikk/kjøring. Det finnes en masse mennesker som ikke er det minste interessert, og kun har bil som et nødvendig onde. Man er selvsagt ikke automatisk en dårlig sjåfør av den grunn, men sjansen er større.

Jeg liker (som de fleste andre :P :p ) å tro jeg er bedre enn snittet, nettopp fordi det er noe som opptar meg langt mer enn snittet. Samtidig har det vel vært dager, eller situasjoner, hvor jeg dessverre nok har fremstått under snittet. :redface
Spørs litt hva man legger i "god sjåfør" også, rent kjøreteknisk er jeg nok godt forbi toppen av egne ferdigheter, og blir stadig dårligere, mens trafikkforståelse, vurderingsevne, evne til å forutse, og den type ting stadig blir bedre. (så lenge det varer, også den kurven vil snu en dag, og før jeg vet ordet av det er jeg vel han nølende sinken i Ignis jeg også :gk )

Brukeravatar
JohnnyTh
Innlegg: 3455
Registrert: 24 aug 2010, 13:20
Motorsykkelen din: BMW R1250GSA
Sted: Lista

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av JohnnyTh »

PCP skrev:
KydeX skrev:Det som er interressant, er en artikkel som stod i vg for en stund siden. Blant norske sjåfører mener 75% at de er bedre sjåfør enn gjennomsnittet :)
Jo, men snittet er såpass dårlig, at jeg tror det kanskje kan stemme... :scratch

Nei, det er nok ikke mange som vil innrømme svakheter på dette feltet. Jeg velger å tro at de fleste som deltar i en tråd som denne har potensiale til å være over snittet av den enkle grunn at man gjerne da er over gjennomsnittet interessert i trafikk/kjøring. Det finnes en masse mennesker som ikke er det minste interessert, og kun har bil som et nødvendig onde. Man er selvsagt ikke automatisk en dårlig sjåfør av den grunn, men sjansen er større.

Jeg liker (som de fleste andre :P :p ) å tro jeg er bedre enn snittet, nettopp fordi det er noe som opptar meg langt mer enn snittet. Samtidig har det vel vært dager, eller situasjoner, hvor jeg dessverre nok har fremstått under snittet. :redface
Spørs litt hva man legger i "god sjåfør" også, rent kjøreteknisk er jeg nok godt forbi toppen av egne ferdigheter, og blir stadig dårligere, mens trafikkforståelse, vurderingsevne, evne til å forutse, og den type ting stadig blir bedre. (så lenge det varer, også den kurven vil snu en dag, og før jeg vet ordet av det er jeg vel han nølende sinken i Ignis jeg også :gk )
Som om jeg skulle skrevet det selv. :thumleft kjenner meg igjen her.

Når kona tok lastebilsertifikat så ble hun spurt om hun kjørte MC, for mc ørere var mye bedre til å lese trafikkbilde sa kjørelæreren.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

Det stemmer bra det den kjøreskolelæreren sa.Har hørt mange andre si det også og har fått skryt for det på de oppkjøringene jeg har hatt så anbefaler at alle skal ha opplæring og kjøre mc så trafikken blir tryggere :prf
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

LordShaft
Innlegg: 6860
Registrert: 31 aug 2010, 00:17
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
Sted: Bergen
Kontakt:

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av LordShaft »

Jeg anser meg selv som en dyktig sjåfør, men jeg må hele tiden trene på det jeg har lært og vedlikeholde fokuset, om jeg kan si det på den måten. At jeg enda har til gode å bulke, tryne osv ser jeg på både som et snev av dyktighet og litt flaks.

Nå hører det også med til historien at jeg har både bil, sykkel, lastebil, buss og utrykninssertifikat. Eneste jeg ikke har kjørt mye av er buss.

Jeg har inntrykk av at det er mange gode og flinke sjåfører der ute. Tenk hvor mange sjåfører vi faktisk er. Og alle har hatt dager hvor fokuset har vært andre plasser. Situasjoner i livet som plager deg, dagdrømmer, sinne, sorg, alt dette bidrar til at nettopp jeg kan ha en uheldig dag på veien, som setter deg i et dårlig lys hos andre sjåfører :thumleft

Sendt fra Note2

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

Der sa du det(men jeg må hele tiden trene på det jeg har lært og vedlikeholde fokuset).
Dette er noe vi alle bør gjøre :-) enten det er på mc eller i bil.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

Kanskje NMCU kan ta noen SE OSS I TRAFIKKEN aksjoner igjen og lage noen store skriverier i media om det så bilister har en bedre mulighet til å forstå hvor farlige de er i trafikken :thumleft
Ellers så får noen ta et par bilister å tvinge dem ut på mc så de kan se hvordan det føles å nesten bli kjørt ihjel så kommer det nok i media :twisted
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

ega16
Innlegg: 367
Registrert: 03 aug 2012, 13:30
Motorsykkelen din: .o. .o.

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av ega16 »

Mandag:

På vei hjem fra jobb, kjører over Røa. Nærmer meg svingen som går over broa ved avkjørselen til Fossum. Ser det kommer en grå mercedes i mot. Fyren er tydeligvis veldig opptatt av å prate i mobilen og holder den mellom skulderen og kinnet. I det han tar svingen rundt kjører han plutselig over halveis ut i filen min rett forran meg. Han retter den heldigvis fort opp igjen og får den inni egen fil. Jeg gir han "hva faen?" tegnet med hånda og får i det minste et unnskyld tegn tilbake mens han fortsetter å prate i mobilen.

I dag:

Kjørte hjem ganske sein fra jobb idag, kommer rundt en sving, hvor det plutselig står en BMW X3 tvers over begge filene. Han fant visst ut at han ville ta en u-sving gitt og må rygge fram og tilbake 2-3 ganger for å klare å snu mens det etterhvert danner seg en fin kø bak han.

Var heldigvis en slakk sving så jeg fikk øye på den i god tid, men det er jo et godt eksempel på at man aldri vet hva som befinner seg på andre siden av en sving og at mange bilister ikke tenker på så mange andre enn seg selv. "Oi jeg kjørte visst feil" eller "Oi jeg glemte igjen mobilen hjemme" så da snur jeg likegodt midt på veien over begge felt for det sparer meg et par minutter, drit i de andre som bruker veien..

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Kawagutten »

På hjemturen fra Trollrally i Fyresdal på søndag traff jeg på ett par bilister som var oppgående og jeg satt å tenkte kan de ha lest tråden her eller så er de mc førere selv :-)
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Farlige folk i trafikken

Legg inn av Intruder »

Idiotene gidder ikke bruke blinklys,men betjene mobilen er OK... =;
Hmmmmmm :evil :twisted
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Svar