[video]http://www.youtube.com/watch?v=uNoLJrCWse8[/video]
180 km/t med 50 liters sidekofferter og 52 liters toppboks.
What, me worry?
[TaSK]
Høy fart og bagasje.
- tagesk
- Innlegg: 2274
- Registrert: 05 nov 2008, 12:08
- Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
- Bosted: Toscana, Italia
- Kontakt:
Re: Høy fart og bagasje.
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)
-
OnlineAJ
- Administrator
- Innlegg: 39746
- Registrert: 30 sep 2006, 18:46
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Bosted: Lunner på Hadeland
- Kontakt:
Re: Høy fart og bagasje.
Originale sidevesker og GIVI Maxi 55 liters toppboks og passasjer i hastigheter opp mot 200 km/t i korte strekk på Europakontinentet var ikke noe Stelvio'en lot seg affisere merkbart av...
Stødig som et lokomotiv som jo disse syklene er uavhengig av passasjer og last...

Stødig som et lokomotiv som jo disse syklene er uavhengig av passasjer og last...


_________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.


De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
Re: Høy fart og bagasje.
Sykkelen min er jo stabil som et tog på skinner, men jeg har ikke prøvd med bagasje med høy fart enda. Men det ser nå ut som tagesk greier seg Ok, og mine vesker er nok mindre og mer aerodynamiske. Får prøve meg fram forsiktig. Har ikke tenkt å teste maksfart på sykkelen akkurat, men jeg kunne nok tenkt meg en marsjfart noe over 130 hvis det blir lange etapper på motorveg.
Sent from my C6903 using Tapatalk
Sent from my C6903 using Tapatalk
Re: Høy fart og bagasje.
Jeg har jo hans gamle Ventura så jeg har vel tatt over stafettpinnenZZR-Erling skrev:Voodoodo ...kom med "skrekkens eksempel" da
![]()

- Voodoodoo
- Innlegg: 1077
- Registrert: 07 mai 2012, 22:05
- Motorsykkelen din: Suzuki GSX1300R 2013
- Bosted: Ein stad der ingen skulle tru at noken kunne bu
Re: Høy fart og bagasje.
Njaa...ZZR-Erling skrev:Voodoodo ...kom med "skrekkens eksempel" da
![]()
Ja, toppboks er det som er verst, men så er det jo ikke alltid at verst er ille..
Kraft*arm...en toppboks sitter "egnet" til for å "dra" sykkelen ut av sitt spor.

Ok da.. hadde engang en DobbelX på tur oppover Autobahn med sidevesker&toppboks. Den begynte å vandre allerede ved 160-70 med litt sidevind.... Alle gutta kjørte i tohundreoghelvete så jeg måtte jo bare prøve å henge på men da jeg pendla over alle 3 kjørefelta på Autobahn i 230+ blei det litt i overkant spennende.. Måtte jo koordinere den ufrivillige svinginga slik at jeg unngikk biler og andre ulumskheter.. På neste rasteplass ble det stående igjen ett stk. kappa toppkoffert og vips var problemet løst.... nesten...
Det viste seg ved hjemkomst at hjullager fremme og bak var gåent, dette i kombo med toppboks gav sykkelen meget interressante kjøreegenskaper..
ZZR1400 var null problem å dra til 300 på meteret med full rigg.. stø som fjell. Sikra dog koffertene med en Biltema stropp i tillegg til org. festet.
ZX9r kjørte jeg med Ventura bak og Oxford sidevesker pluss fruen tur retur kroatia ad omveier, her var problemet nyreslag fra fruen leenge før det ble for mye turbulens. Trur hu mumla no om at jeg kjørte som om jeg ville møte Jesus et par ganger...

Hayabusa'n var jævlig lett i fronten i 270-280 med toppboks, full rigg har jeg ikke testa i de hastighetene enda. Kun kjørt i gnore.
Oppsummert, er sykkelen i orden går det greit men litt ekstra stropping kan være smart...

Artificial intelligence is no match for natural stupidity
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Høy fart og bagasje.
AJ skrev:Originale sidevesker og GIVI Maxi 55 liters toppboks og passasjer i hastigheter opp mot 200 km/t i korte strekk på Europakontinentet var ikke noe Stelvio'en lot seg affisere merkbart av...
Stødig som et lokomotiv som jo disse syklene er uavhengig av passasjer og last...![]()
Når jeg leser slik får jeg lyst på mer kubikk!

Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- L-NA
- Innlegg: 813
- Registrert: 02 okt 2012, 01:12
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Re: Høy fart og bagasje.
At det er lurt å prøve seg fram "litt og litt" er helt sikkert. Det kan være store forskjeller fra ene sykkelen til den neste, alt etter vekt og plassering etc. Men at en VFR 1200 med originale sidevesker skal få problemer allerede ved 130 Km høres veldig usannsynlig ut.
Med store "firkantet" sidevesker, og stor (men lett pakket) topp boks. Sterk Kuling og mye trailer trafikk gikk tuen på Spanske og Franske motorveier helt problemfritt i 150 - 160 km/t. Testet ikke i høyere hastighet en dette.
Med store "firkantet" sidevesker, og stor (men lett pakket) topp boks. Sterk Kuling og mye trailer trafikk gikk tuen på Spanske og Franske motorveier helt problemfritt i 150 - 160 km/t. Testet ikke i høyere hastighet en dette.
- Epylypzon
- Innlegg: 1227
- Registrert: 22 mar 2012, 06:46
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Bosted: Stange
- Kontakt:
Re: Høy fart og bagasje.
Jeg tror ikke det bør være noen fare å kjøre i over 130 med en vfr med orginale vesker. Merkelig at dem har satt en så lav maks hastighet. Bytta ut 1 tallet med ett 2 tall så.
800GS med orginale -mat til gris dunker- har maks 160 km/t, 1200GS har 180 km/t.
Med denne oppakkinga er ihvertfall min grei å kjøre opp til 160-170 avhengi av vind/trafikk. Over dette er det hverken motor eller komfort god nok
800GS med orginale -mat til gris dunker- har maks 160 km/t, 1200GS har 180 km/t.
Med denne oppakkinga er ihvertfall min grei å kjøre opp til 160-170 avhengi av vind/trafikk. Over dette er det hverken motor eller komfort god nok

Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- Barbarozza
- Innlegg: 560
- Registrert: 21 apr 2011, 15:57
- Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR1400
Re: Høy fart og bagasje.
Jeg har lært meg å pakke meget smart, så det reduserer bagasjen betraktelig.
Har greid meg med en liten oxford setesurra boks og tankveske....
For vært eneste år på kontinentet har jeg mindre med meg.
Har aldri vært glad i sidevesker pga bredden, men ser jo fordelene :) samme med topboksen.
Eneste turbulensen jeg er plaga av er hjelmen hvis tankveska er for høy ...og da blir det turbulens over 210 km timen fordi jeg ikke kommer under vindskjermen med huet. Trodde lenge det hadde med hjelmene mine å gjøre..men faktisk er speila og vindskjerm som er synderen...nå banker jeg ikke så mye over 200 på Autobahn..det går for mye suppe, og det er slitsomt...både trafikalt og reint fysisk mht vind. Det betyr ikke at grensa ikke krysses..men lengst kommer jeg i 160 og da er det lite problemer med turbulens og vindproblemer...
Det er gøy å banke på i perioder...men skal du langt lønner det seg å redusere farta...da kommer du lengre er min erfaring, så sant du ikke er smart å kommer deg av motorveiene
Tenke å skaffe meg toppboks i år....er lei av måtte ta av Oxforden og bære den hver eneste gang på Autozug ...
Har greid meg med en liten oxford setesurra boks og tankveske....
For vært eneste år på kontinentet har jeg mindre med meg.
Har aldri vært glad i sidevesker pga bredden, men ser jo fordelene :) samme med topboksen.
Eneste turbulensen jeg er plaga av er hjelmen hvis tankveska er for høy ...og da blir det turbulens over 210 km timen fordi jeg ikke kommer under vindskjermen med huet. Trodde lenge det hadde med hjelmene mine å gjøre..men faktisk er speila og vindskjerm som er synderen...nå banker jeg ikke så mye over 200 på Autobahn..det går for mye suppe, og det er slitsomt...både trafikalt og reint fysisk mht vind. Det betyr ikke at grensa ikke krysses..men lengst kommer jeg i 160 og da er det lite problemer med turbulens og vindproblemer...
Det er gøy å banke på i perioder...men skal du langt lønner det seg å redusere farta...da kommer du lengre er min erfaring, så sant du ikke er smart å kommer deg av motorveiene
Tenke å skaffe meg toppboks i år....er lei av måtte ta av Oxforden og bære den hver eneste gang på Autozug ...
Memento mori
Re: Høy fart og bagasje.
Jeg prøver å ha tom toppboks. Så låser jeg ned tankveske, hansker, støvler ol, ved stans. Har et par wire sykkellåser til kjørejakke og hjelm.Barbarozza skrev:Jeg har lært meg å pakke meget smart, så det reduserer bagasjen betraktelig.
Har greid meg med en liten oxford setesurra boks og tankveske....
For vært eneste år på kontinentet har jeg mindre med meg.
Har aldri vært glad i sidevesker pga bredden, men ser jo fordelene :) samme med topboksen.
Eneste turbulensen jeg er plaga av er hjelmen hvis tankveska er for høy ...og da blir det turbulens over 210 km timen fordi jeg ikke kommer under vindskjermen med huet. Trodde lenge det hadde med hjelmene mine å gjøre..men faktisk er speila og vindskjerm som er synderen...nå banker jeg ikke så mye over 200 på Autobahn..det går for mye suppe, og det er slitsomt...både trafikalt og reint fysisk mht vind. Det betyr ikke at grensa ikke krysses..men lengst kommer jeg i 160 og da er det lite problemer med turbulens og vindproblemer...
Det er gøy å banke på i perioder...men skal du langt lønner det seg å redusere farta...da kommer du lengre er min erfaring, så sant du ikke er smart å kommer deg av motorveiene
Tenke å skaffe meg toppboks i år....er lei av måtte ta av Oxforden og bære den hver eneste gang på Autozug ...
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- ojda
- Innlegg: 5632
- Registrert: 19 sep 2010, 02:06
- Motorsykkelen din: TRIUMPH TIGER EXPLORER 1200.
- Bosted: Oslo
Re: Høy fart og bagasje.
Er det en sånn en du har.JohnnyTh skrev:Jeg prøver å ha tom toppboks. Så låser jeg ned tankveske, hansker, støvler ol, ved stans. Har et par wire sykkellåser til kjørejakke og hjelm.Barbarozza skrev:Jeg har lært meg å pakke meget smart, så det reduserer bagasjen betraktelig.
Har greid meg med en liten oxford setesurra boks og tankveske....
For vært eneste år på kontinentet har jeg mindre med meg.
Har aldri vært glad i sidevesker pga bredden, men ser jo fordelene :) samme med topboksen.
Eneste turbulensen jeg er plaga av er hjelmen hvis tankveska er for høy ...og da blir det turbulens over 210 km timen fordi jeg ikke kommer under vindskjermen med huet. Trodde lenge det hadde med hjelmene mine å gjøre..men faktisk er speila og vindskjerm som er synderen...nå banker jeg ikke så mye over 200 på Autobahn..det går for mye suppe, og det er slitsomt...både trafikalt og reint fysisk mht vind. Det betyr ikke at grensa ikke krysses..men lengst kommer jeg i 160 og da er det lite problemer med turbulens og vindproblemer...
Det er gøy å banke på i perioder...men skal du langt lønner det seg å redusere farta...da kommer du lengre er min erfaring, så sant du ikke er smart å kommer deg av motorveiene
Tenke å skaffe meg toppboks i år....er lei av måtte ta av Oxforden og bære den hver eneste gang på Autozug ...

[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... c6931f.jpg[/img]
Kjørt i 2014: 24323km. (v-68752) På`n igjen :-)
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel
)
Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Kjørt i 2013:25179km. Kjørt til 21/9. Å dett var dett :-(
Kjørt i 2012:19250km D æ mer morro med ny sykkel

Kjørt i 2011:..9000km
Sendt fra min I-Pad. Nyladet med brunt skinnetui![/size]
Re: Høy fart og bagasje.
Den hadde sikkert vært grei, men jeg har en slikojda skrev:Er det en sånn en du har.JohnnyTh skrev:Jeg prøver å ha tom toppboks. Så låser jeg ned tankveske, hansker, støvler ol, ved stans. Har et par wire sykkellåser til kjørejakke og hjelm.Barbarozza skrev:Jeg har lært meg å pakke meget smart, så det reduserer bagasjen betraktelig.
Har greid meg med en liten oxford setesurra boks og tankveske....
For vært eneste år på kontinentet har jeg mindre med meg.
Har aldri vært glad i sidevesker pga bredden, men ser jo fordelene :) samme med topboksen.
Eneste turbulensen jeg er plaga av er hjelmen hvis tankveska er for høy ...og da blir det turbulens over 210 km timen fordi jeg ikke kommer under vindskjermen med huet. Trodde lenge det hadde med hjelmene mine å gjøre..men faktisk er speila og vindskjerm som er synderen...nå banker jeg ikke så mye over 200 på Autobahn..det går for mye suppe, og det er slitsomt...både trafikalt og reint fysisk mht vind. Det betyr ikke at grensa ikke krysses..men lengst kommer jeg i 160 og da er det lite problemer med turbulens og vindproblemer...
Det er gøy å banke på i perioder...men skal du langt lønner det seg å redusere farta...da kommer du lengre er min erfaring, så sant du ikke er smart å kommer deg av motorveiene
Tenke å skaffe meg toppboks i år....er lei av måtte ta av Oxforden og bære den hver eneste gang på Autozug ...![]()
[img]http://i1200.photobucket.com/albums/bb3 ... c6931f.jpg[/img]

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.