Kjøreklær for varme sommerdager?
- Epylypzon
- Motorsykkelen din: BMW F800GS Trophy -12, Yamaha WR426F -02
- Kontakt:
Re: Kjøreklær for varme sommerdager?
Passer dårlig med sommerklær her å....
Sent from my HTC One
Sent from my HTC One
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Mine mc er:
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
2016 BMW R1200GSA
2012 BMW F800GS Trophy
2002Yamaha WR426F
2001 BMW R1150GS
x 2002 Yamaha R6
x 2002 Yamaha YZ125
Kjørt 2014: 19000km
Kjørt 2013: GS`n 17300km , WR`n 700km
Kjørt 2012: 16 500km
Kjørt 09,10,11: 20 066km
http://www.ock-racing.com/pa-2-hjul-til ... -med-hjelp
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Jeg bruker for øvrig en varm og god MC-jakke når jeg måker unna all denne høyst unødvendige snøen.
Funker aldeles utmerket og sørger også for å holde PMS vedlike

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
- jongsanim
- Motorsykkelen din: Husqvarna Nuda 900 R - 2013
Har hatt en italiensk fyr innom lekebutikken i vinter som går med Dainesejakke... Spurte om han kjørte MC, og svaret var "ja", men han hadde solgt sykkelen for 10 år siden.. Brukte fremdeles jakka dog, også når han tråkket rundet på tråsykkelAJ skrev:Jeg bruker for øvrig en varm og god MC-jakke når jeg måker unna all denne høyst unødvendige snøen.

- kjellv
- Moderator
- Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
- Kontakt:
Det skiføret der frister meg...Epylypzon skrev:Passer dårlig med sommerklær her å....
Sent from my HTC One
...her har vi ikke sett ei snøflokse sia i fjor. Skogbrannfare og bålbrenningsforbud her hos oss.
-
- Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure
- Kontakt:
Er det stuerent å stikke i slalom bakken med skinndressen, hjelm og hansker :-)
Note 3
Note 3
- AJ
- Administrator
- Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
- Kontakt:
Stuerent og stuerent...LordShaft skrev:Er det stuerent å stikke i slalom bakken med skinndressen, hjelm og hansker :-)
Note 3

Kan hende noen med diagnosekompetanse bør si noe om dette...

De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.
-
- Kontakt:
Jeg vet ikke om madammen kan skryte på seg diagnosekompetanse, men hun har luftet både en og to allerede
Til sommeren blir det både ny skinndress og tekstildress.
Note 3

Note 3
- AJ
- Administrator
- Kontakt:
LordShaft skrev:Jeg vet ikke om madammen kan skryte på seg diagnosekompetanse, men hun har luftet både en og to allerede![]()

Samme her: nye tektsiljakke- og bukse og ny to-delt skinndress

-
- Kontakt:
Jeg ser HELD får mye skryt om dagen, har du erfaringer med skinndressene deres? Selv kommer jeg nok til å gå for rukka tekstil (tror jeg) men skinndress er jeg giret på å prøve noe nytt... 

- AJ
- Administrator
- Kontakt:
Ikke annet enn å ha prøvd bukse og jakke her hjemme i vinter. Og det jeg kan si er at passform og kvalitet er overbevisende.LordShaft skrev:Jeg ser HELD får mye skryt om dagen, har du erfaringer med skinndressene deres?
Men det gjenstår da selvfølgelig å prøve plaggene under de forholdene de er laget for å brukes...

-
- Kontakt:
Fant katalogen deres på nettet....
http://held.de/livebook_english_2014/in ... _2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet du om noen i norge som fører disse produktene? Hadde vært spennende å prøvd passform på disse dressene
http://held.de/livebook_english_2014/in ... _2014.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Vet du om noen i norge som fører disse produktene? Hadde vært spennende å prøvd passform på disse dressene

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Under Prehøst var det en mann som kjørte uten regntøy, og da ble jeg overbevist. Mannen var BusaTrond. Klærne var Klim Latitude, tror jeg. Må bare spare litt 
Sent from my iPhone using Tapatalk

[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly
Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km
- hakhap
- Motorsykkelen din: Aprilia Tuono V4 1100 RR
Tror mange har blit inspirert av her BusaTronds Klim dressSuperMorten skrev:Under Prehøst var det en mann som kjørte uten regntøy, og da ble jeg overbevist. Mannen var BusaTrond. Klærne var Klim Latitude, tror jeg. Må bare spare litt

-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Jeg har selvkjøpt meg Klim Latitude jakke/bukse og er kjempefornøyd med den, men jeg tror den blir litt "for mye" med tanke på jobb pendling sommerstid samt småkjøringer. Skal man besøke en kompis så må man jo ha noe under slik at man kan ta av seg kjøredressen og av erfaring blir det alt for varmt og helt sinnsykt å kjøre med olabukse etc. under denne.
Derfor så er jeg på utkikk etter noe litt lettere som ikke koster skjorta. :)
Derfor så er jeg på utkikk etter noe litt lettere som ikke koster skjorta. :)
-
- Kontakt:
Hvorfor er folk så imponert over denne jakken?
Note 3
Note 3
-
OnlineBjerknez
- Motorsykkelen din: Har ikke MC lenger...
- Kontakt:
Har hørt mange skrytt denne jakken og buksen fra Klim opp i skyene og spesielt grunnet at den faktisk holder vannet ute 100%.LordShaft skrev:Hvorfor er folk så imponert over denne jakken?
Jeg har brukt den noen ganger selv nå si sommer, men aldri i regn, så når jeg sier at jeg er veldig fornøyd med denne så er det fordi jeg synes den virker veldig "robust" og den er også veldig god å ha på seg. Jeg har prøvdflere dresser, men denne syntes jeg var den som føltes best.
Jeg har dog kjørt ca. 6-7 mil på E6 i rundt 6-7 varmegrader og det var ingen problem for denne og holde vind og kulde ute. Faktisk ble det litt for varmt i lengden. Så denne har jeg stor tro på.
Men i regnvær har jegikke testet den ennå :)
Note 3
-
- Kontakt:
Jeg ser jo rundt på det store internett at det er klim og rukka som flest prater om (selv om prisen er høy)
Mange foretrekker rukka framfor klim pga den solide servicen, men bortsett fra det, kan det virke som det er veldig bra klær begge deler.
Jeg har ikke erfaringer med noen av merkene.
Skal ha meg tekstildress denne sesongen selv, har kikket og prøvd litt rukka, men er ikke fremmed for å prøve klim om det skal være like bra eller bedre.
Mange foretrekker rukka framfor klim pga den solide servicen, men bortsett fra det, kan det virke som det er veldig bra klær begge deler.
Skal ha meg tekstildress denne sesongen selv, har kikket og prøvd litt rukka, men er ikke fremmed for å prøve klim om det skal være like bra eller bedre.
- L-NA
- Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014
Jeg var nett ute i garderoben for å kikke litt på hvilke merker av MC klær jeg egentlig har, og der henger jakker fra Joe Rocket, Alpinestar bukse, Shoei hansker ++++ Men det eldste og mest brukte klærne er 12 år gamle og kommer fra Rukka. Servicen Deres har jeg aldri hatt bruk for, noe som sier litt om kvaliteten. Og det er disse klærne jeg fortsatt kjører med. Både sommer og vinter :-)LordShaft skrev:Jeg ser jo rundt på det store internett at det er klim og rukka som flest prater om (selv om prisen er høy)
Bruker Armas jakke og focus bukse fra Rukka og er kjempefornøyd
Kjørte alpene og dolomittene i sommer med stor variasjon i temparatur. Fra 0 til 36 grader og fra høljregn til steikvarm sol fungerte dette meget bra. Det var selvfølgelig varmt med 36 grader, men det hadde det vært i T-skjorte og jeans også. Det viktigste var at det ikke føltes klamt

Kjørte alpene og dolomittene i sommer med stor variasjon i temparatur. Fra 0 til 36 grader og fra høljregn til steikvarm sol fungerte dette meget bra. Det var selvfølgelig varmt med 36 grader, men det hadde det vært i T-skjorte og jeans også. Det viktigste var at det ikke føltes klamt

-
- Kontakt:
Hvilke Rukka jakker er sett på som de "beste"
Armas, cosmic og armaxis ??
Armas er vel regnet som best, men den har lite lufting. Mulig det er endret på årets modell.LordShaft skrev:Hvilke Rukka jakker er sett på som de "beste"
Edit: Hadde ikke sett den Armaxis jakka før. Den så flott ut.
Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.
- Snikendeugle
- Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
LordShaft skrev:Hvilke Rukka jakker er sett på som de "beste"
Klim

Neida
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013
- Flanker
- Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
- Kontakt:
Med forbehold om at jeg verken har prøvd Rukka eller Klim: Skal man få et plagg vanntett, uansett hvor fancy den laminerte membranen er, så må ventilasjonsmulighetene legges på et minimum. Jo flere åpninger med glidelås etc. jo flere steder vil vannet før eller senere trenge inn. Å skulle lage en kjøredress som er 100% vanntett og samtidig har god ventilasjon for varme dager er tilnærmet umulig, og ihvertfall koster et sånt plagg skjorta, underbuksa og den venstre testikkelen...
Mange jakter på denne "hellige gral" av et plagg. Det gidder jeg ikke. Løsningen er som sagt noe uten den jævla membranen som har god ventilasjon, og en regndress/for som man slenger på ved regn/kulde. YMMV :-P
Mange jakter på denne "hellige gral" av et plagg. Det gidder jeg ikke. Løsningen er som sagt noe uten den jævla membranen som har god ventilasjon, og en regndress/for som man slenger på ved regn/kulde. YMMV :-P
-- Sjekk ut min MC blogg! --
Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

Min MCsiden.no logg
Mine filmer på Vimeo
Smia MC
------------------------

- SuperMorten
- Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Er en mnd unna ny status som trebarnsfar... Så jeg gir gjerne begge..Flanker skrev: Å skulle lage en kjøredress som er 100% vanntett og samtidig har god ventilasjon for varme dager er tilnærmet umulig, og ihvertfall koster et sånt plagg skjorta, underbuksa og den venstre testikkelen...

Men seriøst, tenker jeg at kjøreklær til bruk i Norge ikke byr på de største utfordringene. Vi får ikke tyrkiske temperaturer og vi kjører ikke i 200. Det er klart at skal man ligge daglig i rushtrafikken hele sommeren og stange i 30 km/t, blir det meste for varmt. Men sånn ellers, i 70-100 km/t i norske temperaturer skal det vel litt til at det blir så veldig varmt.
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]
Er jo det som er prisen for Rukka.Flanker skrev:koster et sånt plagg skjorta, underbuksa og den venstre testikkelen...P

Bikers do it all the time, why dont humans. -Jerremy Clarkson, Top Gear.